• milimina

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

vi som hade BF augusti 2006! gamla som nya är välkomna!

Äldre trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m5833194.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m7691494.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m9821365.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m11348493.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m13940491.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m16842954.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m20264831.html
    Del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m23425452.html

fikatråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22916764.html
    bebislistan: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m11837977.html
  • Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
  • sabina82

Mollan: ok. men kan man ha sugarpaste som lock istället för marsipan lock ?

smurfan: har tänkt göra en tårta med chokladbottnar. Som fyllning tror jag det blir någon choklad/krokant fyllning och en fruktfyllning. troligen täcker/spacklar jag med någon god chokladmousse eller vanlijmousse och sen lock på det.
    Tänkte göra den tills imorgon, men får nog skjuta på det. får se hur wille mår idag, han har även tandsprickning nu..=/
    Hur mår Kevin idag ?

• Anke

det går absolut att ha sugarpaste lock istället för marsipan.

det du måste tänka på är att pensla med smält smör under locket, om du ska ha något med grädde som täcke under locket. annars riskerar det att smälta.
    det är lite speciellt att jobba med sugarpaste, men det är himla roligt
    kommer du ihåg tårtan på tjejkvällen hos Angel? den var täckt med sugarpaste, och där hade vi färgat in sugarpaste med olika färger och tryckt ut med vanliga små pepparkaksformar.
    sabina82 skrev 2008-01-26 08:41:33 följande:
    Mollan: ok. men kan man ha sugarpaste som lock istället för marsipan lock ?smurfan: har tänkt göra en tårta med chokladbottnar. Som fyllning tror jag det blir någon choklad/krokant fyllning och en fruktfyllning. troligen täcker/spacklar jag med någon god chokladmousse eller vanlijmousse och sen lock på det.Tänkte göra den tills imorgon, men får nog skjuta på det. får se hur wille mår idag, han har även tandsprickning nu..=/Hur mår Kevin idag ?
    * If you think nobody cares about you, try missing a couple of payments *
  • Twixie

Det är tydligen tröttsamt att gå på dagis för nu har Melvin sovit i snart tre timmar och sover fortfarande i samma ställning som jag lade honom i!!! Han som aldrig brukar sova i samma ställning (eller så samma håll) i mer än 10-15 minuter... .

(¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღBökis med BF 10 majღ¸.?°´¯)
  • Smurfan 81

sabina
    Mmm, låter smaskigt! Hur tänkte du dekorera då?
    Kevin mår mycekt bättre idag! Igår kväll vaknade han och var jätteledsen, antagligen feberdrömmar för han var genomsvettig. Imorse hade han ingen feber alls och nu verkar han pigg bara hostar och snorar. Jag har varit på tårtkurs hela dan så jag vet inte hur det är med tempen nu, just nu sover han. Men han har röjt med pappa hela dan så det är ju i alla fall på väg åt rätt håll!

• Svirroo

Vad ger ni till frukost? Leo är fortfarande inne i frukostsvacka. Kommer ju gå 9-15 på dagis så då är det lunch först 11.00 känner att han behöver en ordentlig frukost innan. Han är heltokig i sushi idag kalasade han i sig 9 bitar och misosoppa.

• mollan nu

Svirro: Alma äter inte mycket till frukost hon heller, men vi serverar: smörgås, ägg, yoghurt/kräm och en skinkbit. Hon brukar ta mågra skedar yoghurt, bita i ägget och slicka bort smöret från mackan...
    På hennes dagis äter dom frukt vid 10, det kanske dom kommer göra leos dagis oxå?

Alma är rosslig som bara den och vaknar stup i kvarten. Nu har hon sovit i 3 timmar och jag har varit inne 7 gånger.... Stackars liten bara hostar och hostar, vaknar och sätter sig upp och verkar panikslagen. Känns kanske som hon inte kan andas. Dagisbaciller är inte att leka med!

♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • Svirroo
    mollan nu skrev 2008-01-26 23:22:03 följande:
    Svirro: Alma äter inte mycket till frukost hon heller, men vi serverar: smörgås, ägg, yoghurt/kräm och en skinkbit. Hon brukar ta mågra skedar yoghurt, bita i ägget och slicka bort smöret från mackan...På hennes dagis äter dom frukt vid 10, det kanske dom kommer göra leos dagis oxå?Alma är rosslig som bara den och vaknar stup i kvarten. Nu har hon sovit i 3 timmar och jag har varit inne 7 gånger.... Stackars liten bara hostar och hostar, vaknar och sätter sig upp och verkar panikslagen. Känns kanske som hon inte kan andas. Dagisbaciller är inte att leka med!
    Piper det i lungorna också... kan det vara RS? Stackars Alma och er, här har vi också haft mycket sjuka men mest Patrik. Har haft magis (jag o P) och rejäl förkylning (P) men Leo har varit pigg. Ser inte fram emot dagisbaciellerna. Har röjt i huset idag som helt har förfallit dessa dagar med mitt illamående och foglossning också.

Almas frukostar låter ganska lika Leo's dock är han tokig i yoghurt men annars äts det mest smör och pålägg från mackan.
  • mollan nu

Nja, det tjockar bara på sig i halsen på henne när hon ligger ner. Dagtid märks det inte ens att hon har slem i halsen förutom om hon gråter. Det kom i går och jag hoppas det går över snarast bums.
    Jobbigt med magsjuka men tur att Leo klarat sig! Och jag förstår inte att du orkar med barn, hus och magsjuka när du e gravid. Jag hade kräkits bara av tanken om jag var gravid

♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • Svirroo
    mollan nu skrev 2008-01-26 23:56:43 följande:
    Nja, det tjockar bara på sig i halsen på henne när hon ligger ner. Dagtid märks det inte ens att hon har slem i halsen förutom om hon gråter. Det kom i går och jag hoppas det går över snarast bums.Jobbigt med magsjuka men tur att Leo klarat sig! Och jag förstår inte att du orkar med barn, hus och magsjuka när du e gravid. Jag hade kräkits bara av tanken om jag var gravid
    Jo det är skitjobbogt särskilt med hemsk foglossning, men man har ju inget val Bara 2 månader kvar som tur är. Ska bli spännande med inskolningen nästa vecka. När blir ni Hägerstensbor då?
  • milimina

junior får välling när han vaknar och äter sen frukost med oss lite senare. då serverar vi yoghurt och smörgås, han äter ibland och ibland inte. vi får nog se till att han får komma till dagis så han kan äta frukost där sen, jag har en känsla av att han kommer äta mer där än han gör hemma. yoghurten slinker iaf oftast ner men smörgåsen är det olika med. ibland går det ner utan problem, ibland äter han bara osten (eller annat pålägg), slickar av smöret och lämnar brödet.

stackars alla små sjuka! vi trodde junior skulle få vattkoppor men han verkar ha klarat sej. skönt ändå. och jag är så himla glad åt att han inte får feber särskilt ofta, usch jag skulle bli livrädd om han hade 40 grader hoppas era små kryar på sej snart!

jag har jobbat min första dag eller det var bara halva dan så imorn är det allvar. tristast är att bussarna inte riktigt passar, så det kommer sluta med att jag dyker upp en halvtimme för tidigt varje morgon och går en halvtimme senare vi ska ev leta en liten skrotbil jag kan ta istället.

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006