• milimina

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

vi som hade BF augusti 2006! gamla som nya är välkomna!

Äldre trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m5833194.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m7691494.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m9821365.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m11348493.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m13940491.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m16842954.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m20264831.html
    Del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m23425452.html

fikatråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22916764.html
    bebislistan: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m11837977.html
  • Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
  • sabina82

godmorgon !

blir inget firande idag, nu är sambon oxå dålig. han har åkt på en mildare form av magsjuka.
    Tårtan får göras nästa helg !
    smurfan: har nog tänkt dekorera med vitt lock, såna här silverkulor och små bruna blommor. är det svårt att göra blommor? och vad gör jag dem i, är det marsipan ?
    skönt att kevin verkar bättre !

mollan: vad jobbigt! hoppas alma kryar på sig snarast ! gillar hon the ?

Wille äter gröt strax efter att han vaknat, med smörgås till. Kanske skulle börja ge välling först och sen äta frukost, men då kommer lunchen så sent för oss.

milimina: hoppas du hittar en skrotbil så att du sparar lite tid !

• mollan nu

svirro: vi flyttr nästa lördag!

sabina: jo då det gillas, hon slurpar i sig det och smackar så sött

♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • Elisabethjz

Uschabuscha för alla förskole bakterie

Vet inte om det är vattenkoppor eller inte, än så länge bara varit en koppa och han har haft feber och snörvligt, men han har inte kliat alls.... Men sover dåligt..

Igår fyllde jag 29! Firade med mamma på kafe på morgonen med frukost, sen lunch kom en kompis över och David kom hem tidigt!! Redan vid 17 tiden var han hemma!!!!! Så vi åt middag ute!

Idag är det jobb igen...eller rättare sagt jag har försökt jobba lite. Iallafall haft en morgon möte!

• nyth

Ja dagisbaciller är sannerligen inget att leka med. Cajsalisa har ju knappt varit sjuk alls, men sen hon började dagis har hon varit snuvig och haft hosta, och i natt fick hon feber, som verkar sitta i även idag. Suck!

• milimina

dagisbaciller verkar vara riktigt jobbiga... har kompisar vars dotter ofta får feber och blir hemskickad från dagis, inte kul när det börjar knapra på semesterdagarna också för att vab tagit slut... jag hoppas junior behåller sin förmåga att slippa feber för det är ju inte heller kul för de små att vara hemma och inte få träffa sina kompisar osv. men de smittar ju varandra så lätt, och oftast händer ju det innan sjukan bryter ut så det är svårt att undvika ens med att låta dem stanna hemma när de väl blivit sjuka.

man kan väl bara konstatera att jag inte längtar sådär jättemycket till dagistid när det gäller vab-delen däremot tror jag junior kommer få så himla kul på dagis så för den skull ska det blir roligt!

• Smurfan 81

Svirroo
    Kevin dricker välling vid 8, sen äter de ofta en frukt på dagis innan samlingen. Lunch serveras 11. Ingen frukost förutom det.

sabina
    Låter jättefint! Tja, jag är inte så bra på att göra blommor. Du kan göra dem i marsipan eller i den sugarpaste som blir över efter att du täckt tårtan. Pensla lite vatten där du vill fästa blommorna så fastnar de utan att du behöver trycka ner dem i tårtan! Man får hålla en stund bara så det hinner torka lite.

mollan
    Oj, vad spännande! Då är det verkligen dags att börja packa!

Här är vi sjuka allihop! Kevins feber åkte ner till 38 igår, det kändes skönt. Däremot så hostar han mycket mer idag än han gjort tidigare. Jag var på tårtkurs (spritsteknik) igår och var helt slut när jag kom hem. Idag vaknade jag med huvudvärk, hosta och ont i hela kroppen. Har inte vågat mig å en temp än. Christoffer hostar också jättemycket och hade feber igår... Ja, vad ska man säga! Dagisbaciller!

• Pesco

Såg att IgorSport på Götgatan 90 har tretorn snow kid för 150 kr istf 600 kr. Vattentät. OM nån är intresserad, stl 20-27.

• Pesco

Usch! Jobbigt med förkylningar! Krya på er alla.

Svirroo - jag tycker du just blev gravid. Känns som att bebissvängen nr 2 blir färdigbakade dubbelt så snabbt som sväng 1!

Kände mig själv sugen (på barn/graviditet) för första gången denna helg. Men det gick bort.

• mollan nu

Smurfa: vi har packat ett tag om man säger så.
    Flyttade ett lass saker förra helgen (vi har fått tillgång till uthyrningsdelen redan) och så tömde vi vinden för tre veckor sen. Känns jättebra att vi inte ska köra allt på en gång för oj va saker vi har.

♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • Anke

Nora äter en stor tallrik havergrynsgröt och ett äpple eller någon annan frukt. hon äter som en liten häst.. sen har dom frukt på dagis vid 10, sen lunch vid 11.30.

* If you think nobody cares about you, try missing a couple of payments *
Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006