• adrenalin

Ett råd: Skaffa inte katt!

Skaffa inte katt OM du inte tänkt kastrera HENNE!

och om du tänker göra det (vilket jag hoppas ifall du inte använder henne i seriös uppfödning): Gör det helst innan hon hinner löpa en första gång! Eller en andra!

ASJOBBIGT! För oss alla!

• Svar på tråden Ett råd: Skaffa inte katt!
  • Åke Vilse

Va???

Det är väl värre med revirmarkerande hankatter som springer och kissar på allt än honkatter som jamar?

Eller vad menar du?

• Avelyn

Haha...jo jag vet vad du menar.. de är rätt jobbiga honorna när de går och skriker. Vi har varit med om sådant. Den som lever med oss.. säger inte min eftersom hon är sambons och ingick i paketet ...ja i af.. hon äter p piller och mår bra. Hon skriker inget.... tyvärr kan de ju inte gå på piller så länge.. Synd bara att det är så dyrt att sterilisera.

• clinan

som tur är är båda våra kastrerade. Hade inte gått annars eftersom dom är innekatter jag hade nog stängt in dom någonstans där det är ljudisolerat..

• giz

nu på våren brukar vet. ha kampanjer då det är billigare att sterilisera/kastrera katter och med i priset får man en öronmärkning...toppen.
    780 för honor och 450 för hannar. ring runt till vetrinärer och fråga....

• Sarasnaran

Jag propagerar för att ALLA ska kastrera sina katter.
    (ja förutom dom som har avel såklart)
    På så sätt kommer katten att få högre status i samhället och inte bli en slit och släng "vara" som det faktiskt blivit.

Så KASTRERA era älsklingar!

• giz

psssssst det är billigare att kastrera katten än om dom pinkar under löp perioden i tex soffan eller sängen.......

• Anne Yone

*håller med SnutteNuttan*
    Dessutom mår katten själv bättre av det. Får ett mkt lugnare och skönare liv.

Och BORT MED P-PILLER!! Dom är ju hemska! Vet katter som blivit gravida trots p-piller och fått väldigt missbildade ungar... Samt katter som fått canser pga tabletterna... *ryser*

• Avelyn

780 kr för honor ? Det var det värsta.... får hoppas man vinner på triss eller nåt.. huvva..

• CB72

VAAAAAAAAA????,, säger som "Åke Vilse".

Kastrera katter kan man göra om dom är utekatter..Eller om dom kissar inne.. Annars så finns det ju ingen mening med det...

Jag har själv en honkatt å hon är innekatt å har piller. Det har hon fått dom senaste 10åren. Det funkar fin fint...

• Sandra78

P-piller ökar sannolikt risken för juvertumörer vilka hos katt till minst 75% är elakartade och ofta slutar det mkt tråkigt... Så: kastrera alla katter som inte ska gå i avel.

Svar på tråden Ett råd: Skaffa inte katt!