• adrenalin

Ett råd: Skaffa inte katt!

Skaffa inte katt OM du inte tänkt kastrera HENNE!

och om du tänker göra det (vilket jag hoppas ifall du inte använder henne i seriös uppfödning): Gör det helst innan hon hinner löpa en första gång! Eller en andra!

ASJOBBIGT! För oss alla!

• Svar på tråden Ett råd: Skaffa inte katt!
  • Vintervila

Vi har tre katter och alla är kastrerade, men den ena honkatten var det fel på livmodern så hon löper iaf.. så vi måste ge henne p-piller ändå för annars löper hon, skriker värre än en hankatt och åmar sig + att hon kissar inne..

• BEAZ

Jag har en innekatt med som nu är snart 7 år och hon har fått p-piller innan efter hennes första kull men nu så får hon inga... Förra året födde hon 5 underbara kattungar som var helt underbara... Hon får inga p-piller nu heller o får lov att hoppa från ballkongen ( får o får men gör i alla fall) o mig gör det inget om hon får kisebebisar igen Huvudsaken tycker jag är att man placerar de i bra hem o har kollpå de efter år. Nu har vi redan tre som ska till samma hem som tre av de förra ska för de vill ha ett syskon men de har valt att kastrera respektive p-piller. Men de hade en sån underbar personlighet så de vill ha fler. Men nu känner jag alla som fått så det är inga problem.

• DaCiss

nda:

Nej då jag menade inte nått speciellt just mot dig utan mer allmänt att jag inte tror på att det ligger mycket sanning i det att honkatter bör få en kull först innan kastrering. Så du måste inte alls förklara dig för mig!

• Tiili

vad är det för fel med att få kattungar då? (om man kan ta hand om dem eller hitta fina hem åt dem FÖRSTÅS)
    det är ganska naturligt tycker jag...

• adrenalin

Alveline:
    Som sagt, p-piller är okej som en tillfällig lösning. Har man absolut inte råd så kan man ju ge katten det ett litet tag. Jag tror det kommer fixa sig för er katt! Hoppas din sambo gillar katten mer än du gör

nda:
    Eftersom din katt aldrig verkar bli dräktig så är det kanske bättre att vännerna , som jag skrev, vänder sig till ett katthem istället? Där kostar katterna oftast en del men det går till välgörande ändamål :) (tex kastrering, vaccinering och mat till andra katter i nöd)

Vi _får inte_ para vår katt med någon. Vi MÅSTE kastrera henne innan hon är 12 månader. Katthemmet vi tog henne ifrån sa att vi helst skulle kastrera innan hon löpt första gången (vid 6 månaders ålder).

Jag har hört att livet för en honkatt förkortas med ca ett år för varje kull hon får.

• Majsan70

Vi har en okastrerad hane hemma samt en hona som inte heller är kastrerad. Just nu skall vi ta en kull eller två o sen får vi se hur vi gör.
    Nu har ju vi iofs raskatter så lite annorlunda.

• FarbroBarbro

åååå kissungar som lär sååå mysigt. Hade en honkatt för några år sen som fick så fina kattungar. Alla röda och sköldpaddsfärgade. Det jobbiga var ju förståss att hitta hem till alla. Usch vad jag saknar henne nu...

• Majsan70

Ja, det är verkligen mysigt......alla får bo kvar. Nära skoja bara då skulle sambon flytta. Men ev. behåller vi en av dem eller så väntar vi o se vad nästa kull för med sig. Blir ju inte så många.

• FarbroBarbro

Vad är det för ras du har Majsan70? Själv har jag på sista tiden bläivit lite kär i Main Coon-katterna. De är ju för härliga

Svar på tråden Ett råd: Skaffa inte katt!