• adrenalin

Ett råd: Skaffa inte katt!

Skaffa inte katt OM du inte tänkt kastrera HENNE!

och om du tänker göra det (vilket jag hoppas ifall du inte använder henne i seriös uppfödning): Gör det helst innan hon hinner löpa en första gång! Eller en andra!

ASJOBBIGT! För oss alla!

• Svar på tråden Ett råd: Skaffa inte katt!
  • CB72

DaCiss_ Min katt är 15år gammal.. Å hon mår prima på p-piller... Var till evt för 1år sedan.. Å hon sa att hon ALDRIG hade sett en sådan vigör katt för sina år...
    Trodde hon närmast var en kattunge...
    P-piller funkar inte för alla katter, (samma gäller människan )
    Men för min gör det det..

• adrenalin

CB72:
    Det där är ungefär som att säga "min farfar är 102 år och han har rökt sen han var 13. och han mår prima! personalen på vårdhemmet säger att han är en ovanligt vigör katt! närmast en 50-åring! andra kanske får cancer av att röka ett paket cigg om dan. men inte min farfar"

Gör det ju inte mer hälsosamt för det.

• adrenalin

vigör katt jag menar gubbe!

• ming

CB-> P-piller för katt ökar risken för juvertumörer. Sen om de verkligen FÅR cancer är ju en annan sak. Men som sagt, fler som har ätit p-piller får alltså tumörer än de som inte har ätit.

• WinterMoth

Jag har kastrerat min yngsta honkatt men inte f*n hjälpte det på henne, hon måste äta p-piller iaf då hon löper iaf, jag verkligen hatar att ge katter p-piller då jag vet att cancer risken är enorm men jag har inte så mkt till val när det gäller min lilla Safir
    Jag håller tummarna var dag för henne att hon inte ska drabbas av cancer. Fler som varit med om detta?

• adrenalin

Wintermoth:
    Det var nån annan som skrev nåt om störning i livmodern eller nåt, längre upp i tråden (tror jag). Så tydligen kan det hända! Konstigt..

• DaCiss

Vi ska skaffa katt vi snart och det blir en innekatt. Vilket som vi tar så kastrerar vi helt klart men först då katten fyllt 1 år. Jag tror på det jag läst om att katten helst bör fyllt 1 år före kastrering så att njurarna är fullt utvecklade.

• DaCiss

Eller inte njurarna precis utan uringvägarna

• Åke Vilse

Mina honkatter är kastrerade, men det fattar tydligen inte den okastrerade hankatten som ränner runt i kvarteret
    Han har gått och kissat här och skrikit till och från i ett par år. Senast i går kväll försökte han förföra min ena katt och hon blev skitsur. De skrek och slogs.

Svar på tråden Ett råd: Skaffa inte katt!