Inlägg från: Pärla1 |Visa alla inlägg
  • Pärla1

Vita hem del 6

Hej på er allihopa....har ju missat en massa nu och tänker inte ens ge mig på att läsa bakåt...ni hade ju tom bytt tråd. Skrattande För att göra en lång historia kort....Har varit två intensiva veckor för mig, känslomässigt, som ni vet tog ju en vän till mig sitt liv och nu på Fredag är begravningen. Sen har min bror hamnat på ett LVU- hem, mycket tragiskt. Pga min mamma som är alkoholist, så nu har jag börjat gå på Al-anon möten i vår stad, för att bearbeta min uppväxt osv...Men har brytit med min mamma helt nu. Vill ej utsätta min familj för hennes terror längre. Varit mycket samtal med socialtjänst och polis m.m, pga av min bror. Fick en ångest attack förra veckan och det var något av det obehagligaste jag varit med om. Men nu börjar jag känna att livet kommer tbx, har gjort knäck och kola idag...Hoppas att ni har haft det bra iaf!!hihi....nu vet ni ju lite om mig...Generad 

• Pärla1

Tack för alla era kramar

Lisa1981 skrev 2007-11-18 20:35:18 följande:
    Pärla, usch va hemskt. Hur går det för din bror?? måste vara jättejobbigt för honom.Jag har själv en mamma som sedan många år är alkoholiserad. Det är tufft.Kramar
    Har brytit med min mamma flera gånger, men nu är det allvar för min del. Kan inte tänka på att min dotter behöver en mormor, när hon är så instabil som hon är.
    Just nu mår min bror jättedåligt.Eftersom det finns så några LVU-platser i landet just nu, sitter han helt inspärrad, det är fruktansvärt, som ett fängelse! Så det är därför jag pratat mkt med socialen, för att han ska kunna flyttas därifrån. Och jag ger inte mkt för dem, finns säkert de som är duktiga, men inte i vår kommun, Har själv haft kontakt med den sen jag var 8 år och de gjorde ingenting åt min och min brors situation. Hoppas att allt kommer att lösa sig,så man kan få njuta av december månad.

Hoppas jag inte drog ner stämningen i tråden nuHemlis
  • Pärla1
    Lisa1981 skrev 2007-11-18 20:45:00 följande:
    Pärla, usch, har du kontakt med din bror?? Va stark du är som orkar bryta kontakten med din mamma. Jag har inte vågat det trots att jag många gånger känner att jag bara mår dåligt av den kontakt vi har.
    Ja, jag pratar med honom varje dag, hälsade på honom förra helgen och ska åka nästa helg igen. Jag har väl börjat tänka i lite annorlunda banor än vad jag gjort innan, gällande mamma. Varför hålla kontakt bara för att, "det är ej jag som valt henne som mamma" När hon ringde mig förr, förra veckan vid halv tre mitt på dagen och var jätte onykter och hackade ochskrek på mig. Kände jag att det var droppen, och sedan den dagen är jag mkt mer harmonisk och lugnare i själen. Känns som en sten har släppt.
  • Pärla1
    Juleja skrev 2007-11-18 20:52:02 följande:
    Pärla: En kram från småland! Har inte alkoholism i min familj men en pappa som tog sittliv pga en psykisk sjukdom. Allt sånt där märker en för livet. Det bästa är nog att fokusera på att ta hand om varandra ni i din familj. Inte lätt att bryta men ibland är det nog enda chansen.
    Tack, mitt beslut känns helt rätt. Jobbigt att ta det men nu i efterhand är det mycket bättre.
    lillafruluva skrev 2007-11-18 20:51:34 följande:
    Oj, allt på en gång, varför är det alltid så?? Jag har ju haft den "turen" som har en numera nykter(sedan snart 4 år)mamma. Men mina föräldrar drack under hela min uppväxt så jag vet vad du pratar om, man orkar inte hur mycket som helst. Bra att du går på möten!Min bror åkte in på anstalt i måndags så då har vi en bror var att fundera över också. Hoppas att du mår bättre snart! Kram!
    Ja, det verkar som om det alltid blir så. Skönt med en "nykter mamma", om min skulle ta sig i kragen och söka vård. Så är hon välkommen tillbaka. Man känner sig otroligt maktlös närdet gäller ens syskon, så sorgligt...
    mimmi006 skrev 2007-11-18 20:50:40 följande:
    Pärla- usch, vad tragiskt med din familj. Förstår om du inte orkade, jag hoppas att du har bra stöd från andra! Kram
    Jag har jätte mycket stöd från familj och vänner. Jag har ju turen att ha en "bonus mamma"som är gift med min pappa, de har vatit tillsammans i  ca 22 år, så hon är som en mamma för mig.
  • Pärla1

Här är en till som är sugen på att köpa blommor!! Måste köpa Amaryllisarna snart iaf...

Supermamman: Grattis!!!

Snowgirl: Grattis till dig också, beklagar allt som hänt runt omkring dig. Hoppas att det blir bra nu och att du kan njuta av advent/jul och allt härligt som väntar *kram kram*

JohannaJ: Välkommen tbx! Kan jag också få komma in på din sida?Skrattande

Karamellfabriken: Den ser jättefin ut, finns en liknande på IKEA, har jag i min dotters rum.

Juliah: Grattis!! Så kul att få ditt hem publicerat, du får hålla oss uppdaterade!!

Sen kommer jag inte ihåg mer...

• Pärla1
    MichaelaW skrev 2007-11-19 21:18:04 följande:
    Det har varit en sån lång dag som började på vårdcentralen och slutade efter flera timmar på sjukhuset med massa undersökningar, läkare och information. Det här kom helt plötsligt och jag ska få göra flera undersökningar och utreda närmare hur svår sjukdommen är. Det är inte farligt men en dröm som varje kvinna har, har gått i tusen bitar för mig. Kanske finns det ett litet hopp, det får vi se efter fortsatta utredningar och undersökningar. Förlåt om jag pratar i gåtor men jag känner mig inte riktigt redo för att berätt än. Jag vet inte men just nu är jag så fruktansvärt ledsen och jag skäms faktiskt lite. Tack för era kramar, dem värmer!  
    Stor kram till dig! Självklart ska du inte skämmas och du behöver inte berätta heller. Vi finns här! Det är det som är så skönt med denna tråd, inte bara inredning utan vi även delar med oss om sånt som inte bara handlar om inredning.
  • Pärla1

God natt på er allihopa, dax för sängen. Ses imorgon!!
    Då har man fått barnbidraget...lite shopping mån tro??Skrattande

• Pärla1
    Almlin: Nääää, det var inte fint, du får helt enkelt köra över det till migSkrattande

Adamna: Jätte mkt fint! Ni har jobbat stenhårt!

Mimmi: Ajaja, hoppas det snart blir bättre!!

Juliah: Andas lugntRäcka ut tungan, det kommer gå jättebra. Du har ett jättefint hem som du kan vara stolt över!

Mimma: Dina pållar e så himla fina!! Affären ser kanon mysig ut!

Lisa1981: Jag tycker att grått är väldigt fint på väggord.

Ewis: Sådana har jag köpt i våran pappershandel, kostade 50 öre/st, kolla det!

Idag har jag och A varit på babysång, stor handlat, gjort fågel godis, nu sover hon, så jag ska ner i garaget och spraya några ramar till hennes rum. Köpte en plansh(stavning?) på
    Astrid Lindgrens värld i somras, med Lotta på Bråkmakaregatan och lite vykort. Älskar verkligen Ilon Wiklands bilder! Köpte ju Lottas bamse där nere också, men nu vill jag ha Maileg bamsen, den e ju helt underbar!!
Svar på tråden Vita hem del 6