Inlägg från: Pärla1 |Visa alla inlägg
  • Pärla1

Vita hem del 6

lasseliten skrev 2007-12-06 16:41:15 följande:
    Menar du inte VSM?  Eller tar Mimma också en paus?
    jo, det är klart jag menarGeneradhmmm, får skylla på(hmmm?) julpiffingen stigit mig åt huvudet!
  • Pärla1
    lillvilda skrev 2007-12-06 18:06:09 följande:
    usch pärlan tur att det gick bra!Du jag måste fråga dig oxå hur ni gjorde med er öppenspis. Vi har ju en öppenspis i huset och vi är så glada för det för det är ju så mysigt MEN den är just nu ful som stryk och vi tänkte om vi gör den vit så ser den bättre ut än nu när den är tegelfärgad. Men hur gör man den sådär vit å fin som er blev??
    Min sambo har haft murbruk, tagit flera lager, sen har han slipat den så den ser putsad ut och sen målas den vit
    FruPuffen skrev 2007-12-06 17:48:39 följande:
    En till bildbomb innan matenÖverst:Paket från me and my home!
    Åh, helt underbara bilder, sånt e kul att se!! Ska ut och leta liten pytte gran till helgen, hoppas ingen arg bonde kommer med hagelbössa...
  • Pärla1
    Karamell: Åh, så impad jag blir! Skulle aldrig lyckas köra med släp!

Mimma: Åh, så fin den vita spisen är! Tror jag ligger lite före tiden när det gäller dottern, har köpt en servis och lite annat fint och hon är inte ens ett år, men man måste ju passa på när man hittar det där perfekta!

LinaoMatilda: Ser dig framför mig, sittandes på ett riktigt rustikt trä golv med pepparkakor ÖVERALLT! Vilken dröm!

Fru Puffen: Lyllos dig!! Så himla fin! Håller verkligen tummarna!

Juliah: Tycker att ditt repotage var jättefint! Skulle varit lite mer bilder bara! Det var ju en massa fint som de inte visade, men då har du ju lite "klöver i bakfickan" till onsdag!

Här hemma tapetserar sambon så det ryker, det blir så bra! Längtar efter att få "piffa" lite...ihhhh....

Har ett nytt inlägg hos mig, lite julbilder....
  • Pärla1
    lillafruluva skrev 2007-12-11 11:05:14 följande:
    Usch, min kusin åkte in till akuten med aaalldeles för tidig vattenavgång och sammandragningar för ett par timmar sen. Hon är i vecka 22 och har haft sammandragningar innan!! Allt händer alla samtidigt!
    Fy vad jobbigt! Hoppas att det kommer gå bra för henne och att den lill* vill stanna i magen.
    Jag kommer inte heller fira jul med bror min och mycket av julkänslan faller för det, att veta att han är utan sin familj. Men man måste ju försöka iaf, åtminstonde för sin egna familj.
    MiaMariah skrev 2007-12-11 11:03:40 följande:
    Vill ni se bilder på mitt älskade zinkhus..?
    Jaaaaaaa!!!!

Karamell: Usch, det är aldrig kul när nåt händer innan storhelgerna, hoppas att du kan njuta lite iaf

Nu är det färdig tapetserat i v-rummet, stackars sambon höll på till 02 i natt, sen upp vid 06, själv gick jag och lade mig vid 01 och var helt död imorse. Men nu e jag super pigg och har massa energi, för nu är det piffing som gäller!! Har dragit runt med alla möbler på mattor och dottern bara skrattar åt mig. (måste se rätt kul ut när man tar kraft från dörrposten med benen för att få iväg det himla tunga tv-skåpet)Flört Så jag ska stryka gardiner, dukar, tvätta mattan, sätta upp gardinstängerna och alla små saker....så kul!
  • Pärla1
    lillafruluva skrev 2007-12-11 11:19:07 följande:
    Pärla: Vi åker in till honom och hälsar på i två timmar på julafton, en det blir ju långt ifrån en vanlig jul! Ja precis, man får inte glömma sin egen lilla familj heller!!Tycker så synd om min kusin, först försökte de bli med barn i 2,5 år, sen blir hon med barn och har läskiga sammandragningar tidigt och nu det här. Hoppas också att bebben stannar kvar där inne!
    Ja, fy, man ska verkligen vara tacksam att man har barn....Vi får inte hälsa på min bror på julafton, men på juldagen, får se om jag åker då, har ju en massa folk hos oss....

Nu måste jag ta tag i allat, passa på när dottern sover...
    Hann med ett nytt iinlägg i bloggen...
  • Pärla1
    Det är inte klart än, ska upp gardiner och byta fönsterbrädor ikväll. Sen har jag inte satt upp nåt på väggarna än heller, sambon vill vara med och bestämma!

Så här såg det ut innan...(nu syns ju inte den hemska bården så mkt...

hihi, skurmoppen står framme på båda bildernaSkrattande

Bleb en himla massa bilder, stoooora också!
  • Pärla1

bleb= blev

Spinnrocken har jag lite svårt för, men vi har fått den av sambons föräldrar. Så det skär lite i hjärtat om vi skulle ta bort den..."Här Jasmin, du gillar ju sånt där gammalt" sa de!
    De var supernöjda...

• Pärla1

Tack allihopa!!Skrattande

juliah skrev 2007-12-11 15:35:27 följande:
    pärla, wow vilken skillnad. Har du ngt pysselrum, där skulle den kanske passa?
    ja, kontor/pysselrum, på övervåningen. Där e de aldrig, så då tror de väl att jag slängt den...hihi, men de får nog bli så...
Svar på tråden Vita hem del 6