Inlägg från: Pärla1 |Visa alla inlägg
  • Pärla1

Vita hem del 6

Sunna skrev 2007-11-20 18:57:10 följande:
    .Ni som gjort kransar: Vad använder ni för tråd? 
    Jag har gjort en till krans ikväll och jag köpte en grön tråd på blomsteraffären som kallas för "myrtentråd", det är bara att fråga så får man köpa av dem. De brukar nog inte ha dem ute i affären.
  • Pärla1
    Himmelbit skrev 2007-11-20 20:01:34 följande:
    Du är så blygsam... Föstår ni vilken höjdarlördag vi kommer att ha!! Kajsa, Septemberpyret, Mimmi och jag ska shoppa ihop på lördag!!! Sen är vi inbjudna till Mimmi och får se hennes fina hus live!! Kan det bli bättre?! *nöjd*
    Åh, vad roligt!! Bor ni allihopa nära varann?
  • Pärla1
    mimmi006 skrev 2007-11-20 20:25:49 följande:
    Det är väl som mest tio mil mellan oss, så det är ganska nära! Det ska bli jättekul!
    skoj skoj!! Man har ju inte riktigt koll på vart alla bor i tråden....
  • Pärla1
    Himmelbit skrev 2007-11-20 20:28:51 följande:
    Ja, vi bor ju inte så långt från dig heller. Mimmi i Linköping, jag och Septemberpyret i Tranås och Kajsa i Jönköping.
    Bor ni i Tranås!! Där har jag ju bott i 6 år, innan jag flyttade till Eksjö. Vet du om "Forma Rum" har öppnat än?
  • Pärla1
    Himmelbit skrev 2007-11-20 20:35:09 följande:
    Aha! Jag har koll på var du bor Men jag visste inte att du hade bott här.Nej, i helgen hade hon inte öppnat ännu. Men det står ju slutet av november i hennes gamla lokaler så det borde ju vara snart!!
    hihi, tur att någon har koll ;)
    Åh...jag väntar och väntar!!
    mimmi006 skrev 2007-11-20 20:35:21 följande:
    Undrar jag med! *haha* Underbar affär... längtar till tranås. Är det julmarknad eller nåt i december?
    Älskar affären och jag tycker hon e helt underbar! Hon "homestylade" min mammas hus när hon flyttade. Vet att det är julskyltning första advent, sen har jag hört något om en härlig kväll på Ljungs, men det är kanske bara rykten??
  • Pärla1
    Himmelbit skrev 2007-11-20 20:42:56 följande:
    Jag har egentligen noll detaljkoll - önskar jag hade Mimmis minne ibland. Meeen, jag sparade listan när vi skrev var alla bodde *nöjd*Ja, julskyltningen är ju första advent! Jättemysigt med marschaller längs hela Storgatan. Helt omöjligt att ta sig fram, men det är mysigt!! Ja, Septemberpyret hade varit på Ljungs och då hade de sagt att de skulle ha Öppet hus och plocka fram sina julsaker. Men hon kom inte ihåg när...
    Ja, det är så mysigt! Hoppas inte min sambo är för sliten den dagen (julfest) för han ska f**n medSkrattande fast....ibland är det bättre att åka själv, ingen som suckar varje gång man pillar på nåt i en affär, haha!! 
  • Pärla1

Mori: Jättefin strumpa!

Juliah: Vad använder du för tråd? Köp Myrtentråd i blomsteraffären, det är bra mycket lättare att binda och få det fint. Hur går det för dig annars? Du stressar inte ihjäl dig va?Flört
    Är också supernyfiken på "det andra"....men men,...vad är en bal på slottet....

Jag har fårr Mossbollsfeber!! Huset kommer att bli helt överbelastat!!!

• Pärla1
    Anton2005 skrev 2007-11-21 07:11:45 följande:
    God morgonHär är vi sjuka idag, både jag och Anton. Hjälp, det blir säkert en gnällig dag hemma och jag som knappt orkar ta hand om mig själv.Vad ska ni andra hitta på idag?
    Fy så trist, hoppas att ni snart blir bättre!
    juliah skrev 2007-11-21 07:22:04 följande:
    Lcroft, söööötis! Dagens första skratt fick jag mig. Jag ser dig framför mig. Lovar att fota lite jag med. Egentligen så är det inte så mkt att se, pyntar ju väldigt smarsmakat men absolut ska ni få se.Anton, lider med dig, det är hemskt att behöva ta hand om barn när man själv är så dålig att man helst vill ligga i sängen. Krya på er!pärla, jag använder grön smal ståltråd, kanske myrtentråd?
    jepp, det är det nog. vädigt mjuk.

Nähe, dax att ta tag i dagens vanliga ordning, frukost,tvätt...m.m
  • Pärla1
    Adamama skrev 2007-11-21 11:25:21 följande:
    Var hittar man fina glöggmuggar eller glögglas eller små-koppar-som-inte-är-i-första-han d-avsedda-för-glögg-men-ändå-passar -utmärkt-till-det?Frågan hade kanske passat bättre i jultråden - men nu när det närmar sig jul borde väl trådarna nästan sammanfalla?
    Jag har glöggmuggarna som kommer från Bruka, även skålar med texten Mandel och Russin. De är vita med röd text.
  • Pärla1
    mimmamum skrev 2007-11-21 14:30:28 följande:
    www.hoganaskeramik.se/web/hoganaswww.nsf/page...!OpenDocument&PRODSUB Glömde ju länken till glöggmuggarna!
    Jag är jättenöjd med mina glöggmuggar, tycker de är fina, har sex st, men ska nog köpa några fler till jul. Köpte även Brukas snaps"muggar"(de ser likadana ut som glöggen, fast med blå text) och en tillhörande snapskanna(eller vad man kan kalla det)  Så nu är det inte mkt som fattas i den serien längre...

Höganäsmuggarna var jättefina, stilrena!
    MildaMaränger skrev 2007-11-21 14:38:47 följande:
    nej förresten jag vill ha dessa i vittwww.mateus.se/complete_product_guide.php...
    Åh, Mateus...så vackert, synd att det är så himla dyrt bara!
Svar på tråden Vita hem del 6