Inlägg från: Pärla1 |Visa alla inlägg
  • Pärla1

Vita hem del 6

nääää, nu måste jag slita mig...har en massa tvätt som ligger och väntar *suck*
    Hoppas att mitt paket från Me and my home kommer idag, Maileg grisen och en trådkorg..

• Pärla1
    juliah skrev 2007-12-05 08:37:18 följande:
    Behöver lite tips, jag tänker om man gör en lite enkel "dukning",typ lite julfika bara inför fotograferingen. Vad ska jag baka, ha framme, alla tips tas tacksamt emot!
    Så roligt för er!! Jag gjorde sådana där Trillingnötter och Vit Kardemummatryffel från förra Lantlivs tidningen, s 91, det går snabbt och blir väldigt fint!! Du kan ju ha små glas med lite granris i, enkelt och fint! Hänga upp en julstrumpa på en stol m.m....
  • Pärla1
    Knyttis: Kan verkligen tipsa dig om deras lussebröd, receptet finns i början av tidningen vid insändarna. De var jättegoda!!!

MariaV: Förata och sista länkarna här också! Jag fick hem min dotters Maileg gris idag och den e underbar!

Kanon fina kransar!
  • Pärla1
    lillafruluva skrev 2007-12-06 08:59:57 följande:
    Sätter in bilder så ser ni Vit eller träfärgad??? 
    Tycker den skulle bli jättefin som vit, men det är kanske svårt att få det bra?
    lasseliten skrev 2007-12-06 09:18:12 följande:
    Hej vänner!Snart dags för ikea för Ebbe och mig. Han är inte så shoppingstränad så jag kommer vara effektiv, inga onödiga stopp. har en lista med en massa ganska tråkiga saker att shoppa. Typ, ben till skrivbord, golvskydd...men det ska bli skönt att få det fixat. Hoppas att ni alla får en härlig dag!!  
    Det är lustigt hur effektiv man kan vara som mammaSkrattande Det är ju skönt att få färdigt sånt som är "tråkigt nödvändigt", men det kanske slinker ner nåt skoj också, så brukar det iaf bli för mig!
    Karamellfabriken skrev 2007-12-06 09:17:40 följande:
    Godmorgon alla!Missar massor i tråden just nu men det händer plötsligt saker med köket !Spackling, slipning och målning idag.Golvläggning imorgon och sedan är det dags för inredningen. Jippi!
    Åh, vad det går undan för er. Ska bli spännande att se bilder sen!

Här hemma är spisen/kasetten helt färdig nu, blev jättebra! Så till helgen är det tapetsering som gäller! *jippie*
  • Pärla1
    Lisa1981 skrev 2007-12-06 14:11:09 följande:
    har en bock som jag funderar på att spraya.... ja julbock alltså tror ni det funkar??
    Jag har sprayat min bock, kom ej ihåg vem det var jag fick idén av, men det var någon här!

Fluffis: Jättefina bilder!

Juliah: Jag sprayade mina stänger från IKEA och de blev lite fläckiga, så jag måste köra en omgång till....
  • Pärla1
    LinaoMatilda skrev 2007-12-06 15:14:02 följande:
    Ja INOX bock är superfin. Men jag vill gärna se din också Sylt.
    Hennes var det ja!!!
    Daggdroppen skrev 2007-12-06 15:14:19 följande:
    Tack Pärla!Hur gjorde ni rent praktiskt då ni sprayade? Hur hängde ni upp era stänger?
    jag höll på att måla mitt skåp samtidigt, så jag ställde de lite lutandes mot baksidan på den och sprayade...
  • Pärla1
    LinaoMatilda skrev 2007-12-06 15:37:56 följande:
    fy då! Tål alltid att påminnas om det. Iofs har jag inte så mycket ljus nu när barnen är små och vill röra och kolla på allt. Vad fin er öppna spis blev också.
    *tack* Ja, riktigt obehagligt! får rysningar i kroppen...

Ang inredningsprogram....tycker faktiskt inte att det finns så många bra. Tyckte och Bygglov var helt ok, sen kan "från koja till slott" var bra ibland...

Men Roomservice, det som gick förr veckan såg ju ut som Lustiga huset eller nåt, jag hade börjat gråta om jag kom hem och det såg ut så!
  • Pärla1
    lasseliten skrev 2007-12-06 16:26:10 följande:
    Var håller Mimmamum hus? Har inte sett till henne på ett tag.
    Hon har tagit en lite blogg paus, så hon kanske tar en från FL ett tag också. Det står i hennes blogg.
Svar på tråden Vita hem del 6