Inlägg från: Pärla1 |Visa alla inlägg
  • Pärla1

Vita hem del 6

Juleja skrev 2007-11-27 16:16:48 följande:
    Usch, det lät otäckt!Ta hand om dig! Det är svårt när det händer ju, när man mister någon. Jag lärde mig den hårda vägen att jag inte kunde finnas till för andra hela tiden, inte på bekostnad av mig själv och min hälsa. Så jag säger det igen. Ta hand om dig! Skickar en kram!
    *tack*
     Jag har börjat förstå att jag måste säga stopp till en del personer ibland, att jag kan inte vara den man "alltid pratar" med, även att jag vill finnas till för andra, men som det är nu funkar det inte.
  • Pärla1
    Bandykillar skrev 2007-12-01 12:21:50 följande:
    Här kommer en på köksfönster
    Åh, så fint...!!

Kajsa: Känner också att jag inte riktigt får till det, men man får ta det lite allt eftersom...
    Du undrade om krukor, sådana här har jag i fönstret, men vita och röda julstjärnor...

Väntar med spänning på Julias repotage....
  • Pärla1
    Bea: Usch vad tråkigt!Hoppas att allt snart bli bättre...

MiaMariah: Vilket jobb du lagt ner på bloggtråden, jättebra!! Och vilka fynd du gjort!!

Fluffiga: Jättefina bilder, älskar sparkar!

Min sambo är på julfest med jobbet idag, så jag och dottern har varit på en liten gård och tittat på en massa handarbeten, tillsammans med svärföräldrarna. De hade gjort det så mysigt ute med lyktor, marschaller, granris och kärvar. De hade ett litet hönshus där de byggt upp en liten "pettson och Findus värld", med små fåtöljer och grejer, så himla fint. Två personer var utklädde som dem också,men när Pettson stack fram sin långa näsa blev dottern livrädd!!Grät jättelänge, så himla synd om henne...
  • Pärla1
    Mimma:Precis de filmerna skulle jag också välja! Är totalt GALEN i Lotta på Bråkmakargatan!

Lina0Matilda: Ja, dagen var jätte mysig. Nu känns det mycket bättre, har brytit med sådana människor som får mig att må dåligt. Så en sten har verkligen fallit från bröstet, vad gullig du är som frågar
    Vad är det för hus ni menar? Jag köpte två fina i Tranås igår, de har tagit slut överallt, men jag norpade de sista två vita, är så glad!!
  • Pärla1

Oj, massa att läsa ikapp, får se hur mkt jag hinner med...

Lisa: Vilka underbara bilder, jättefina!!
    Vill också slänga in lite bilder i tråden, men vi har haft vår kamera hos sambons syster i en vecka nu, börjar få abstinens...Hemlis

Juliah:Köpte Aftonbladets bilaga igår, men hittade inget?

• Pärla1
    Karamellfabriken skrev 2007-12-03 18:04:59 följande:
    Idag har jag sorterat gratulationskort !Jag är en sådan där som ALDRIG slänger ett kort eller brev som någon har skickat till mig. Inte ens ett julkort.På 32 år blir det en hel del !Nu ligger allt snyggt förvarat i tätslutande plastbackar uppe på vinden.Jag kände plötsligt hur mycket alla dessa kort betyder för mig. Min historia i en liten ask . Vackra kort som människor valt med omsorg. Textat för hand och slickat igen. Många av dem lever inte längre men jag har sparat en liten del av dem i en låda på vinden. Ett äventyr sparat åt mitt barn den dagen han vill. Jag är glad att min mamma sparat korten som skrevs till min dopdag, ettårsdagen, inbjudningskort från småskolan.Nu tar jag tag i nästa låda, känner mig full av energi!
    Jag är precis likadan..

Nytt jul inlägg hos mig.... Nu var det ett tag sen, kameran har varit på villovägar
    Hemlis = Abstinens
  • Pärla1
    Daggdroppen skrev 2007-12-03 19:51:53 följande:
    Jättefina hus-lyktor! Varifrån är de?
    Jag har köpt mina på en affär i Tranås, vet tyvärr inte märket???
  • Pärla1
    Juliah: Åh, jag har också spanat in den där spisen, men blev så osäker på färgen. Jag har köpt två maraccas och en bil i trä till dottern, röd med vita prickar. Jättefina, kul att man än så länge kan "styra" med vad barnen leker med, hihi...
    Jag gillade även denna:

http://www.blaelefant.se/product.asp?product=2500&sub=14&page=1

Lasse: Måste också ta tag i att göra de där bullarna, glömmer VARJE gång att köpa Saffran i affären!

Till helgen ska vi börja måla lister och tapetsera i v-rummet, vad jag längtar..står inte ut med denna hemska tapet längre!
  • Pärla1
    lillafruluva skrev 2007-12-04 12:25:28 följande:
    Ja, värre är det när de själva vill välja.. Kan bli rena cirkusen i rummet. Då är det bra med snygg förvaring där mamma kan gömma allt när det behövs!
    lillafruluva skrev 2007-12-04 12:26:48 följande:
    Pärla1- sätt en lapp på sedlarna eller betalkortet Ska bli kul att se när ni är klara!
    ja, man vet ju själv hur man hade det barbie, my little Pony och allt vad det var...hihi..
    Vilken bra idé, det ska jag göra på en gång, i två veckor har jag kommit hem utan saffran!
    När v-rummet e färdigt kommer det kännas mkt bättre, då är de två hemskaste rummen avklarade. Det kommer bli så bra nu när sambon fixat spisen och tagit fram tegelväggen bakom....längtar!
    kontoret med den otroligt snygga Cobolt blå tapeten får vänta, här sitter vi bara och surfar.
Svar på tråden Vita hem del 6