Inlägg från: Truffles |Visa alla inlägg
  • Truffles

Vita hem del 6

Hej!

Vad har hänt med er tråd? Det finns ju nästan inga öppna trevliga gallerier kvar att inspireras lite snabbt ifrån om man inte går igenom sida för sida och letar bilder... Synd tycker jag. Gråter

Men ni som bl a målar så mycket vita möbler, vad använder ni för färger? En vit som går i grått eller gult eller vadå? Har fått rådet att använda en som går lite i gult för att det ska bli varmare men ser det inte lite "smutsigt" ut?

Så, vilken färg handlar ni, är det några stora skillnader på färgerna från färghandeln och billigare färger och om ni rekommenderar ett visst fabrikat kanske ni också har ett NCS-nummer att rekommendera? 

• Truffles

Klart att jag är intresserad. Glad 

Vi ska bygga hus och jag tror jag behöver all inspiration jag kan få. Eller också är det tvärtom, jag kanske har för mycket idéer för att få ihop en helhet...  Fundersam

Lite möbler har jag ju iallafall bestämt mig för att de ska bli vita... Någon som hade något bra tips?

• Truffles
    numberone skrev 2007-11-25 16:49:30 följande:
    Den finns i alla affärer där de säljer Jotun.... 1 liter som räcker till MASSOR går på 145kr har jag för mig!
    Låter jättebra. Men måste erkänna att jag aldrig hört "Jotun" tidigare. Vilka säljer det?

Grattis till pyret i magen!
    mimmi006 skrev 2007-11-25 16:48:42 följande:
    Surfa runt på bloggarna, om du orkar rota i arkiven kan jag lova dig många timmars läsning! Vad ska ni bygga?
    Det var just det. Måste erkänna att jag inte är någon bloggmänniska riktigt. *hukar* De bästa bloggarna jag vet är de där man kan välja bara fotogalleri och sedan klicka fram en större bild bara på det som intresserar...

Vi ska bygga Fiskarhedenvillans "Domherren". Finns bilder i mitt galleri (som är öppet). Flört
  • Truffles
    numberone skrev 2007-11-25 16:43:24 följande:
    Truffels:Jag har fått en helt underbar färg att måla med...fick tips här inne om jag inte minns helt galet: Jotun, Lady panel, silkesmatt, glans 15, oljebaserad... Den är super fin....blir vitt och ser inte gul eller går ut... bara vackert vit!! dessutom flyter den ut bra så det blir inga penseldrag....
    Den var alltså färdigblandad. Jag behöver inte själv bestämma hur den ska brytas eller?
    dansdotter skrev 2007-11-25 16:54:12 följande:
    Lady färgen finns endast hos färghandlare som säljer Jotuns färger. 1L bruten vit kostar ca 250 kr men den är jätte dryg. Låt inte färghandlaren.
    Låt inte färghandlaren göra vad? Hemlis
  • Truffles
    MiaMariah skrev 2007-11-25 17:02:23 följande:
    Nu har jag lagt till dig så det är fritt fram att kika!
    Tackar. Då ska jag titta inom dig lite senare. Nu ska jag gå och göra barnens favoritmat (näst efter tacos då).

Tack så jättemycket för färgtipset. Har googlat fram återförsäljare så det blir en burk på vägen hem från jobbet imorgon.
  • Truffles
    Daggdroppen skrev 2007-11-26 17:49:22 följande:
    Vill också passa på att TACKA för alla supersnälla ord (både här i tråden och i min gb) om huset. Jag blir så rörd Ni är så fantastiskt snälla!!!
    Jag skulle gärna vilja se huset som alla ger beröm för.

Har varit och köpt färgen idag, men de hade naturligtvis inte "25" hemma men fick rådet att istället ta "40" till de saker jag planerade att måla. Vi får väl se om det blir bra eller om det var ett försäljningstrick. Hur som, det får nog bli imorgon, ikväll har jag den underbart roliga tvättstugan... Fundersam
  • Truffles
    FruPuffen skrev 2007-12-17 15:24:18 följande:
    Hej!MM: Åh håller tummarna!!! Stor kram.Idag har granen kommit upp! Blev jättesugen att sätta upp allt pynt nu när Albin låg och sov men hejdade mig. Kom på att han kanske vill vara med och klä den.. Hur gör ni, klär ni själva eller låter ni barnen vara med?
    OM jag fick bestämma så skulle jag klä granen själv. Nu får jag inte det, jag är helt enkelt den som är portad, av maken, då han anser att julen är till för barnen och inte för mig, därför anser han att barnen ska få klä granen som de vill med ALLT pyssel de någonsin gjort på dagis och i skolan. Han anser tydligen att jag är irriterande som går och flyttar på "allt" ungarna hänger upp, därför tycker han att det är bättre när jag håller mig borta...
  • Truffles
    Beatrize74 skrev 2007-12-17 15:57:18 följande:
    Sund inställning han har...faktiskt. Jag och lillebror fick vara med och pynta med allt vi någonsin skapat och som vi ville ha med. Vi hade världens vackraste gran tyckte vi och ingen flyttade någonsin på något och visade att det var "fel" rent estetsiskt det jag hade skapat eller hängt upp. Vi fick helt skapa vår egen gran där allas val av grenar och pynt hade lika värde. Vi hade nog inte känt oss uppskattade alls om det vi mödosamt klippt, limmat och vikt inte var värt något eller inte fick hänga där vi ville utan typ på baksidan av granen eller att det inte skulle vara med alls.
    Jo, det vet jag, och de har alltid sina grejer uppe, men det är ju så mycket finare att hänga grejerna "symmetriskt" så jag har inte hängt grejerna bakpå eller längst ner, bara lite lika från "båda sidorna". 

FruPuffen, behåll absolut kökssoffan som den är. Ser jättefint ut på bilderna.
  • Truffles
    mimmi006 skrev 2007-12-18 19:56:27 följande:
    Kanske min? En gammal bryggarstol från folkparken
    Fint arrangemang.
    juliah skrev 2007-12-18 20:03:23 följande:
    Förra årets tingetangel gran
    Vilken Disneygran!

Själv måste jag nog gå och räta upp vår för den ser bra sne ut.
  • Truffles

B och Ks mamma, länken fungerar inte...

Svar på tråden Vita hem del 6