Inlägg från: Truffles |Visa alla inlägg
  • Truffles

Vita hem del 6

Vicka81 skrev 2008-02-01 19:45:49 följande:
    www.blocket.se/vi/15026340.htm  Åh, vad tror ni om att måla det satsbordet?
    Vet inte rent praktiskt om det går men tror det skulle bli jättefint!
  • Truffles
    LinaoMatilda skrev 2008-02-01 19:26:47 följande:
    Här är M'et jag shoppade idag
    Jättefint! Hade ju passat perfekt till min Mathilda också...
  • Truffles
    Sylt skrev 2008-02-01 20:12:41 följande:
    Skönt med lite peppning
    Klart att du ska måla!

Själv sitter jag heeeeelt färdig i soffan och glor på Lets Dance och väntar på att få åka och hämta hem maken från hans kick-off så att jag kan gå och lägga mig. Är helt slut efter den här veckan, men om du ska vara så duktig imorgon så kanske jag åtminstone skulle försöka slipa av skivan på lilltjejens nya skrivbord...
  • Truffles
    Sylt skrev 2008-02-01 20:40:24 följande:
    Helt ärligt är jag lite rädd för Muuumin, speciellt för alla deras elaka polare.... När de skall visa Mumin på Bolibompa så varnar de faktiskt o säger att de små barnen skall se det m en vuxen (men jag är ju inte mkt stöd)
    Då missade du just att hela juryn stod upp när Cissi och Rickard Herrey dansat klart.

4x10 poäng!  
  • Truffles
    Sylt skrev 2008-02-01 20:44:42 följande:
    Oj, men jag får ju höra Hoahoa svära ist
    Ungefär som när han var med på fortet då.

Han är nog den största och svagaste som var med där....
  • Truffles
    Sylt skrev 2008-02-01 20:46:07 följande:
    Haha, men du är ju van vid människor som slåss med kniv o piskas med ris. Jag är bara van vid att äta o vara dryg
    Men Sylt, vad har du för fördomar? Fundersam Alla i vårt östra grannland slåss väl inte med knivar...
    Himmelbit skrev 2008-02-01 20:45:57 följande:
    Godkväll på er!!Nu är min lilla gnisselpelle i säng! Lina - Jättefint M!! Tror min Melker behöver ett sånt också . Sylt - Duktig flicka med skafferiet!! Kul att höra att det är fler som läser på dialekt - kände mig lite dum som fick noll respons på det Mimmi - Har du gosat i ditt tröj-fynd ännu? Nya favvo-tröjan??Truffles - Be mannen ta en taxi
    Jo, ångrar mig lite nu att jag erbjöd mig att hämta. Men nu är det strax dags. Han skulle hämtas tidigt för han ska ut till tomten och jobba imorgon. Själv tänkte jag åka till lillebror med fru (som fyller år idag!) och kalasa lite imorgon. Ungefär som att jag behöver äta mera... Förvånad
  • Truffles
    Sylt skrev 2008-02-01 20:51:13 följande:
    Hihi, jag har alla modellerna , t om den dubbla (toppen när man skall packa lite mer både t ett o två barn) Favvon på BB är saddle. Man kan ha två st om man inte tycker det räcker med en. Fast jag hade inte velat ha den som enda skötväska, den känns som lite bonus *bortskämd* . Jag har beställt alla mina fr Kiwi-kid, gillar dem skarpt!! Inte en aning om de bruna nyanserna, men tycker inte det gör ngt om de är olika. 
    Dumförklarar mig liiiite själv här. MEN (tittar fortfarande på Tony Irving), jag tänker att det alltså inte kan finnas någon ultimat skötväska om man behöver flera... 

Ett fenomen som verkar vara vanligt idag, men tror knappt någon för 10 år sedan hade flera och man kan ju tycka att väskorna ändå borde utvecklats en del för att bli mer "kompletta".
  • Truffles
    Sylt skrev 2008-02-01 20:53:27 följande:
    Nä, fast alla skåningar äter o är dryga
    Kanske ska släktforska, jag kanske har en skånelinje någonstans, kanske blandad med lite småländskt då jag också är lite snål...
  • Truffles
    LinaoMatilda skrev 2008-02-01 21:22:56 följande:
    Lapptäcket ska bli en födelsedagspresent åt mitt fadderbarn som fyller 5 år. Rosa, vitt, lusblå/grå, lite mer rosa och så lite mer blått. tänkte göra det 125x175cm men nu blir det ju mindre eller fler lappar.
    Kan man inte ha lite bredare kanter på ett lapptäcke, som en "ram" liksom. För att fylla ut måtten lite grann?
  • Truffles

Jeajea, om du är på en bröllopsmässa vet jag faktiskt inte om jag kan tycka synd om dig. Älskar bröllop och allt som hör till...  

• Truffles
    LinaoMatilda skrev 2008-02-02 08:31:00 följande:
    Truffles: Tack för idén om kant runt lapptäcket. Toppen idé, ska pröva den när jag sytt ihop lapparna.
    Det var så lite så.
    Himmelbit skrev 2008-02-02 09:06:14 följande:
    En stor och en klickbar bild. FL beskar den översta och visade inte kanten - därav storleken. Det är alltså tyget på baksidan som jag vänt upp och gjort en liten ram med. Jag har fäst allt med en trestegs sicksack.
    Jättefint. Underbara färger tillsammans.
    miniGrynet skrev 2008-02-02 16:41:31 följande:
    Bara ingen snor det, då blir jag riktigt ledsen! Försöker nu leta runt efter någon/något som kan frakta det till mig till en rimlig penning... Ska kolla med min bror som kör budbilar ibland runtom i Sverige också. Han och resten av familjen kommer tycka att jag är galen!
    Inte är du galen. Det ser ju "alla" vilken potential det finns i det skåpet.
    lillafruluva skrev 2008-02-02 16:59:31 följande:
    Funderar, pärlspont eller v-spont på en bröstpanel i kök???
    Pärlspont, säger jag spontant...
  • Truffles
    Himmelbit skrev 2008-02-02 21:29:18 följande:
    Ni känner mig, det ser jag!! Jaaa! Ett skåp!! *lycklig*. Ska hämtas imorgon med släpkärra några mil härifrån.Ringde sambon och han blev inte lika lycklig som jag är....
    Såg en fin skänk (vit) för 1400 undrar om det var i ditt område?
  • Truffles

Såg tidigare i tråden att ni alla hade skrivit in hur ni bodde, missade tyvärr att lägga till mig där. Hittade inte på den igen heller...

Ni har inte haft någon lista där det framgått var i alla bor?

• Truffles
    Det ljuva livet skrev 2008-02-02 21:41:43 följande:
    Visst var det här fint! *dagens skåprunda på blocket*www.blocket.se/vi/15037892.htmärliga bilder MiahMariah!!Blider på Loppisfynden kommer. Ska bara måla vissa av dem först.
    Jättefiiint. Bra pris. OCH längst ner i landet... 

Tycker att lite fler västmanlänningar borde göra lite utrensningar och anonsera ut grejerna på blocket!
  • Truffles
    Himmelbit skrev 2008-02-02 21:44:31 följande:
    Det har jag missat men var vi bor har jag faktiskt sparat.
    Åh, du har inte lust att klistra in det?
  • Truffles

MiaMariah - Torslanda/Göteborg (HR/3:a)
    MiniGrynet - Lidingö/Stockholm (Bostadsrätt/4:a)
    Lillafruluva - Västerhaninge/Sthlm (HR/4:a)
    Truffles - Västerås Västmanland (HR/5:a 116 kvm)

Svar på tråden Vita hem del 6