Himmelbit skrev 2008-01-30 08:57:22 följande:
Godmorgon!Inne en snabbis innan vi ska iväg...Snickerigrunden är väl egentligen till för om du har en glatt yta att måla på (min gamla skåp har ju inte varit "trärena" utan lackade). Med hjälp av den får du en grundfärg med lite yta, dvs färdigfärgen fäster bättre på den grunden.Du måste ju visa lilltjejens skrivbord och stol - före och efter!
Aha, så då behöver man inte slipa bort lacken för att få en ruggad yta. Behändigt må jag säga, mycket tidsbesparande.
Före och efterbilder ja.
Förebilder ligger i galleriet i mappen "Grävlinge...." Tyckte inte att beslagen på bordet var så roliga så har någon ett prisvänligt förslag till nya beslag uppskattas det! Helst inte i "guld".
Eftersom jag är lite seg på att få saker färdiga av olika anledningar, 2 födelsedagar i familjen närmsta veckorna vilket innebär bakning och lite extra städning, inte har något bra ställe att hålla till på, arbetar 100%, skjutsar barn till olika aktiviteter 5 av 7 dagar och den här veckan har hand om caféverksamheten på äldsta dotterns dansskola under två kvällar m m så får du inte vänta dig några snara efterbilder...