Vita hem del 6

Tack till alla i den här tråden som har öppna gallerier (eller låtit mig kika in) och såååå många fina och inspirerande hemma-hos-bilder att bjuda på. För mig som snart ska få börja bygga vårt hus är det så himla roligt att få lite verklighetsinspiration och inte bara från reklambilder...
Såg att någon lite tidigare ojade sig över att saker försvinner så fort från blocket och jag instämmer, hittar man sedan något så finns det i andra änden av landet eller så passar det inte ens budget.
Här är iallafall ett tips på något som jag tror passar de flestas budget ; http://www.blocket.se/vi/14891243.htm?ca=9_s
Lasseliten, jättefint kök har ni!
Tycker det är så fint med pärlspont på väggarna på de bilderna jag ser i olika gallerier men vet inte om jag skulle "få till" det i nya huset... :-/
Men visst borde det väl passa i våran röda Domherre ( http://www.fiskarhedenvillan.se/addition/house/house.php?house_id=48&pageId=409&rid=338 ) med lite pärlspont, antingen i hallen/tvättstugan/köket eller någon annanstans?
Svarade just på ett inlägg i Enjis GB och kom fram till att det måste vara en jättekomplimang till alla er aktiva i tråden!
Ni, med era otroligt vackra hem, är sådan bra inspiratörer så att jag som trodde att jag visste hur jag ville ha det i huset vi är till att bygga i nuläget är rejält vilsen.
Från början hade jag alltså en ganska klar och bestämd uppfattning om vilket kök/stil vi skulle ha i huset som vi ska börja bygga i vår/sommar. Den var visserligen tänkt som ljus men liiite mer stram, (tänkt Studio vit som skåplucka hela tiden, med köpmanhandtag på lådorna och knoppar på skåpen visserligen), så inte alls ultamodernt på något vis.
(Lidhults kök i mitt galleri är storfavoriten).
MEN ju mer jag läser i den här tråden så blir jag mer och mer "lantlig" (dock inte så vit och shabby chic) vilket absolut inte är fel då det ju är mitt ute på landet huset ska byggas.
Måste alltså landa i hur jag ska tänka om inrednignsmässigt... På vilka väggar som pärlsponten ska upp och hur jag ska få maken till vitmålade golvtiljor m m.
Som tur är är det ju inte mycket möbler från lägenheten vi tänkt ta med oss så det blir ju en del nyinköp att se fram emot, måste bara stångas med mannen om vissa val först - det kommer att bli oundvikligt.
Dottern har dock igår uttalat att hon tycker att jag inte är nå schysst som inte visar något "privat" i mitt galleri när jag får titta på så många andras fina saker. Hon har nog rätt, men jag har ju inget att visa upp vid jämförelse, herregud det är år sedan jag tyckte att det var kul att göra någonting hemma eftersom vi väntat på alla dessa beslut i 1½ år nu och även innan det var "trötta" på hyresrätten.
Hur som, dottern övertygade mig om att jag nog borde visa lite själv så jag la in hennes kort som hon gick omkring hemma och tog här på jullovet strax efter årsskiftet i en egen mapp i galleriet; "Vårt färgade hem"