Inlägg från: Beatrize74
|
-
-
Mmmm...man får hoppas att man inte behöver åka akut till sjukhuset/BB/flygplatsjuliah skrev 2007-11-13 20:50:46 följande:Anton, wow, där skulle man vilja gå loss Bea, ja jag har läst...tycker verkligen synd om de barn som måste sitta i timtal...
-
Veckans kreativa bloggare
beasbarnslikheter.blogspot.com/ -
Det problemet trodde jag att jag också hade, era julstrumpor är ju inte direkt små, ungefär trettio centimeter stora och paketen blev ganska tjocka. Femton stycken paket fick KNÖKAS in i XL-påsen. Det gick med nöd och näppe. Fixar jag det så borde ju dina tändsticksaskar få plats om du liksom fixar och trixar lite med hur du lägger dem, eller???MildaMaränger skrev 2007-11-14 09:50:52 följande:HJÄLPÄr sent ute pågrund av att jag mått så dåligt.. men jag ska iaf skicka swapen idag.. men mina saker får inte plats i en sån xl påse.... MImma hur gjorde du? Du har väl också rätt stora saker att skicka?
-
Aha...det hade jag missat. Vad var frågan?Sylt skrev 2007-11-14 15:42:28 följande:Ngn frågade om fönster o spröjs, jag yrade om ngn blogg... det var den som Bea utnämnde till "veckans kreativa bloggare". beasbarnslikheter.blogspot.com/ Hoppas att det är ok att jag länkar....
Jag älskar kreativa människor och det här tyckte jag var en superbra idé till liten penning som dessutom går att lätt ta bort när man flyttar sedan. -
gemelli skrev 2007-11-14 16:00:25 följande:Men åhhhh....vilken guldklimp...så oerhört söt!
*mantrar "Inga fler bebisar nu Bea, inga fler bebisar"* -
Men vilken SÖT! Kanonfin! Inte kunde man för sitt vildaste liv tro att Konsum hade något SÅ FINT?mimmamum skrev 2007-11-14 18:12:11 följande:Åh så roligt! Längtar!Jag köpte en adventsjusstake idag när jag handlade på Konsum, tyckte den var söt, frågan är bara vad den ska fyllas med, förslag?
-
Jag köpte den och hade som stomme och sydde nytt överdrag till den. Jag klippte emellertid i mitt, så det är ju inte riktigt samma sak då, men jag tycker den har fungerat helt suveränt!mimmamum skrev 2007-11-14 19:34:10 följande:Vet ni, jag hade ju sådana funderingar på spjälsängsskydd häromdagen, det får bli detta ändå: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30113939 Enkelt, vitt och billigt! Är det någon som har det och som kan visa bild?
-
Precis samma reflektioner som vi hade här hemma.Kajsa M skrev 2007-11-14 21:35:28 följande:Kollade också på Roomservice. Tänk om de hade skippat de gula detaljerna! Då hade det ju varit riktigt fint! Men påskgult? Hallå? Hur fult var inte det? Marmor på kaklet var väl itne heller mitt förstahandsval, men tapeterna var sjyssta. Och krönlisten! Mums!
Om listerna, marmor och det pippigula.
Och det fruktansvärt opraktiska med att ha spis och diskho så långt ifrån och dessutom med ett bord emellan. Svårjobbat till max. Kan ni tänka er....ni har skalat potatisen, bär över den i en full kastrull med vatten till andra sidan köket...låter potatisen koka...kanske behöver fylla på med lite mer vatten ifall det håller på att koka torrt (antingen då balansera vatten över från diskhon till spisen, eller balansera potatiskastrull med kokhett vatten till diskhon runt bordet och ev. gäster.
Och sedan ska man hämta smöret till stekpannan...får trava runt ANDRA sidan köket till kylskåpet.....och rackarns...du glömde en kniv som du kan skära smöret med....tillbaka till lådorna bredvid diskbänken...etc. etc.
En hel roman...men blev bara så fascinerad över hur illa planerat köket faktiskt var, även fast det var supersnyggt. -
Kajsa...fått mitt swappaket? Hoppas det kommit fram