• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • newht
    Gullfina skrev 2007-12-13 17:24:37 följande:
    Superfin krans. Hon bakom är hur gullig och go som helst. Det vet jag. Så det så!
    Hehehe, du e för gullig!(fattade inte vem du var först)
    Tack o puss på dig!
  • Det ljuva livet
    Smultron och glass skrev 2007-12-13 17:22:57 följande:
    Om någon kommer ihåg att jag skrev om ett par kompisar som fick sin son väldigt tidigt, i vecka 23, så kan jag berätta att de bor just nu i ett familjerum på sjukhuset och ska lära sig att ta hand om lillkillen, och till jul ska hela familjen få flytta hem! Lyckan är total!
    Åh, vad kul att det gått bra!
  • Gullfina
    newht skrev 2007-12-13 17:29:18 följande:
    Hehehe, du e för gullig!(fattade inte vem du var först)Tack o puss på dig!
    Jasså? Ja, då kanske det lät konstigt då.

Haha...du är ju söt du.
  • newht

Värsta Supermamman skrev 2007-12-13 17:28:52 följande:

Blir ingen laxgryta. Kylskåpet ekar tomt och det enda som gick att få till var en kycklingwok.Smultron: Söta du! Mitt hem är sällan perfekt. Möjligtvis i en milisekund medan jag knäpper bilderna. Mysigt med städat kök. Gud vad fina dina tovade hjärtan blev. Om jag hinner ska jag ge mig på sånna, har allt för att göra dem hemma.Jättefint Newht! Älskar att göra kransar. Har precis gjort två små till mitt nya skåp och fick ett genast behov av att göra två till mitt gamla skåp. Men jag har redan 6 kransar i vardagsrummet och maken muttrar nått om för många kransar. *galna karl!*
    Men inte kan det bli för mycket kransar? Jag ska göra fyra små kransar nu till mina gamla skåp...men jag väntar på middagen som mannen gör te mig nu...
  • newht
    Gullfina skrev 2007-12-13 17:30:14 följande:
    Jasså? Ja, då kanske det lät konstigt då.Haha...du är ju söt du.
    Nää, inte konstigt, men jag gick igenom i huvudet vem det kunde vara!*s*
  • Smultron och glass

VSM: Haha, ja det är klart man fixar lite när man tar bilder, men med en massa buspojkar hemma kan jag tänka mig att det blir lite stökigt, men det är ju så det är

Jag har bara två katter som stökar, och det kan bli lite komiskt ibland. Det kan vara perfekt när man går hemifrån, och så när vi kommer hem ser det ut som jag vet inte vad. De älskar att flytta omkring på våra fotpallar, de springer och tar sats och så hoppar de på sidan av pallarna så att de flyyyger iväg. Ibland tar de någon kudde som de tycker ligger på fel plats och bär iväg med och lägger någon annanstans. Min lilla kisse gillar inte små blombuketter (stora blombuketter går bra). Om jag har en liten buket nafsar hon tag i blommorna och slänger ner dem på golvet. Hon leker inte med dem eller något sådant, utan bara slänger ner dem och låter dem ligga tills jag plockar upp dem. I somras hade vi en riktig maktkamp över en bukett tusenskönor.

Jaja, det här var helt OT...

• MiaMariah
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-13 11:05:05 följande:
     Tack Sötnos!Fyyy, vad det är tråkigt att ta kort när det är så grått och mörkt ute!Vad gör man med den fula AC:n på väggen? Bygger in den i en låda? Den är underbar att ha när det är galet varmt på sommaren, men vad gör man av den nu?Bokhyllorna står kvar.. Maken och jag ska ta ut dem i garaget ikväll..
    Det blev ju superfint!
    Malwa skrev 2007-12-13 12:18:07 följande:
    Måste bara dela med mig lite av min glädjeyra, igår kl 13,00 gick jag nämligen från att vara fröken till att vara fru!hade en borgelig vigsel i vårat nybyggda hus med endast våra barn och mammor som vittnen, allt blev så lyckat och alldeles lagom! är sååå lycklig
    Nämen vad roligt - stort grattis!!!
    Lisa1981 skrev 2007-12-13 13:42:27 följande:
    Här kommer bild på sonens kudde.Grattis malwa, så mysigt det låter.Till er som är sjuka skickar vi en krya på er hälsning.VSM, va fint skåpet blev lång lista att  beta av idag  Ang. fläckar tycker jag att vanish är helt klart bäst.Nu kommer jag inte ihåg mera
    Underbar kudde!
    newht skrev 2007-12-13 17:20:26 följande:
    Hej igen...Om jag kunde så skulle jag lägga in en bild här på min egna dörrkrans, den jag visade i bloggen förut var till mina svärisar. Min egen krans e lite enklare o enligt mitt tycke mycket vackrare! Ni får ursäkta den tjocka tösa som håller i den bara...Välkommna in igen!www.newht.blogspot.com
    Underbara kransar och en söt tjej!