• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Lynn84
    eminabilic skrev 2007-12-12 21:25:25 följande:
    tjenix alla vita älskare..kikar in idag med o kollar om ni har någora inperations bilder el tips..tråkigt bara att man är oinbjuden hos folk så ma ninte kan kika på era fina vita hem..kram kram
    Hos mig är du välkommen. Dock ska galleriet uppdateras!
  • LinaoMatilda

Grattis Malwa!!

Knyttis: Ajdå, så tråkigt Ring via-direkt, hoppas dom kan hjälpa dig.

• Lynn84
    Karamellfabriken skrev 2007-12-13 10:03:12 följande:
    Kikar in och önskar alla en riktigt GLAD LUCIA!Här ska målas idag. Tak, väggar, fönsterkarmar och bakom elementen.Kanske blir det en runda till mio för att kika närmare på denna lampan. Vad gillar ni den?www.mio.se/Sortiment/Belysning/Bordlampor/Ham...
    Jag ÄLSKAR den lampan...både upp till och ner till! KÖÖÖÖP!
  • Lisa1981

Här kommer bild på sonens kudde.

Grattis malwa, så mysigt det låter.

Till er som är sjuka skickar vi en krya på er hälsning.

VSM, va fint skåpet blev lång lista att  beta av idag

Ang. fläckar tycker jag att vanish är helt klart bäst.

Nu kommer jag inte ihåg mera
  • juliah

Lisa, är det du som gör kuddarna? Jättefin och härlig text.

Knyttis,ånej, jag vet hur tidskrävande det är, blir så ledsen för din skull. Hoppas det går att lösa på något sätt.

• LCroft

Grattis Malwa

knyttis: Lider med dig! Hoppas du får bort det på nåt sätt!

Har precis bakat lite pepparkakor med Rebecca, doftar så gott i hela huset Skrattande Eldar både i vedspisen och i allrummet så mysigt! Finns inget som går upp mot värmen när man eldar,så jag eldar ofta *pyroman*

• LCroft

Lisa kudden är helt underbar!

Försöker komma ihåg vad allt jag hade tänkt kommentera men minnet är kort som vanligt!
    Så roligt för er som snart ska få sätta tänderna i era nya hus

• Daggdroppen

Hoppar in en snabb sväng.

Är hemma med sonen ännu idag. Nu börjar han bli bättre så jag hoppas jag kan åka till jobbet imorgon!

Var till läkaren med honom på förmiddagen, men fick ännu ingen operationstid. Det blir antagligen i januari. Det skulle ju ändå inte ha gått att operera idag, då han har öroninflammation.

Förresten, smittar inte öroninflammation? Läkaren sa att han kan åka till dagis så fort febern är borta. Det är nu tredje dagen med penicilin. Nu orde det ju inte smitta mera, men smittar det alltså överhuvudtaget? Som jag fattade så gör det inte det.. Märkligt...

Nu sover sonen och jag har passat på att göra skolarbete. Men pust! Det finns ingen ända på det, så jag var tvungen att ta en paus. Ögonen går snart i kors. Håller på att utvärdera individuella planer...

Är det förresten någon som prövat på kålrotslådorna idag? Nyfiken ju

• Daggdroppen
    Malwa skrev 2007-12-13 12:18:07 följande:
    Måste bara dela med mig lite av min glädjeyra, igår kl 13,00 gick jag nämligen från att vara fröken till att vara fru!hade en borgelig vigsel i vårat nybyggda hus med endast våra barn och mammor som vittnen, allt blev så lyckat och alldeles lagom! är sååå lycklig
     Grattis
  • Lisa1981
    juliah skrev 2007-12-13 14:02:42 följande:
    Lisa, är det du som gör kuddarna? Jättefin och härlig text.Knyttis,ånej, jag vet hur tidskrävande det är, blir så ledsen för din skull. Hoppas det går att lösa på något sätt.
    LCroft skrev 2007-12-13 14:17:36 följande:
    Lisa kudden är helt underbar! Försöker komma ihåg vad allt jag hade tänkt kommentera men minnet är kort som vanligt! Så roligt för er som snart ska få sätta tänderna i era nya hus
    Tack så mycket. Jag jag gör kuddarna, busenkelt. Försöker komma på mer ideér så det inte blir likadana i hela huset

Roligt att baka. Jag hade gärna gjort det om det inte hade varit för att jag fortfarande är jätteförkyld och bara tar det lugnt för att orka med att leka med sonen. Han sover nu å då ligger jag i soffan.