• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Camilla R
    Daggdroppen skrev 2007-12-13 14:43:31 följande:
    Vet du hur många öroninflammationer man måste ha före man räknas som öronbarn och det blir prat om rör?
    har för mig att det 6-7 stycken på ett år. En öroninflammation tar ungefär 6 veckor för örat att läka ut och får man då återkommande inflammationer så hinner inte örat me.
  • Det ljuva livet

Åh, vilken fin kudde Lisa1981!!

Jag städar och piffar som en besatt. Källaren är så gott som klar.

Vill ni se bilder på husets värsta rum? Det spelar liksom ingen roll hur mycket man piffar när det är fyllt av ett hopplock av gamla grejor. I vanliga fall kan jag leva med det, då använda källaren mest för tvätt, men nu känns det jobbigt att min stackars syster med familj ska behöva sova där nere i tolv nätter...

• Lisa1981

Jag stämplar med mina scrapp grejer. Alfabet och vanliga stämpeldynor i olika färger. Jag vet dock inte hur det blir i en ev. tvätt.

Det går ju jättebra att anväda ett örngott som man har hemma.

VSM, tack!!! Klart vi vill se lite mindre fina rum också. Du bjuder ju på så mycket fint annars

• Birks och Kalles mamma

Ok håll i er nu... För här kommer veckan kommentarer. Jag har ju spenderat dagen med att läsa tillbaka sedan i lördags.

Juliah: Jag läste inslaget i Aftonbladet. Jag tycker det ar fint men säger som de anra, alldeles för lite vitt hem. Ser fram emot Skaps reportage som du verkar ha mycket större förhoppningar om.

Grattis till näste man som också skulle ha sitt hem i Aftonbladet. Den 16e köper vi bilagan igen!

Grattis till nyblivna frun! Malwa.

Kajsa jag har föjt ditt sökande efter bord och stolar och sett mycket fint under tiden. Tycket att MIOs bord kändes ganska plastiga men de är snygga på bild.

VSM. Ditt skåp är jättefint. Kan jag kanske få dig och Himmelbit att lägga ner lika mycket energi på hatthyllor fram emot hösten när vi är klara med utbyggnaden (i bästa fall)

Fluffis: Ditt recept har jag sparat på min hemsida men man kan bara läsa det om man är inloggad. Hoppas det är OK. Jag älskar kålrotslåda och kan inte tänka mig julen utan. Jag gillar att blanda i skållad mandel i smeten.

I övrigt är det mest krya på er jag vill säga.

Hade en lång fundering kring Sylts dagisproblem men det är kanske överspelat redan.

• Det ljuva livet

Birks och Kalles mamma: Starkt jobbat !! Hur har din vecka varit?
    Självklart hjälper vi dig med hatthyllebekrymmret . Vi hade en hemmabyggd i vårt hus när vi flyttade in som blev riktigt fin med vit färg och nya krokar, nått liknade kanske?
    http://www.familjeliv.se/krypin/varsta_supermamman/gallery/phpzm5lzv.jpg Tråkig bild men ändå.

Malwa: Stort grattis ! Lagom stort bröllop med .

Alla rum kan inte vara fina, och jag inser att det finns värre en mina (bla vårt hus värsta som ni inte får se, blå heltäckningsmatta, aprikosa väggar och träningsutrustning). Men här kommer vårt TV-rum.

Drömmer om ny tvbänk och nya soffor, skinnsofforna fick vi ärva av tidigare ägare. Och om gardiner runt alla väggar för att dölja fula vattenrör..

Gästrum, med ärvda möbler. Har tänkt tanken på att måla dem men ooooorkar inte.

Idag är jag en elak mamma som väljer att inte klä på alla barn och gå till förskolan för att fira Lucia en timma. Jag orkar, vill och hinner inte..

• Lisa1981

VSM, jag hade förväntat mig nåt ännnuuuu värre när du skrev så. Tycker inte som du jättesynd om din syrra som ska bo där

• LinaoMatilda

VSM: Jag hade också förväntat mig något mycket värre. Dom kommer att ha det hur bra som helst där!