• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Daggdroppen

Hörni, hjälp mig!

Jag ska ge biobiljetter och pengar som ska användas till finare middag till mina föräldrar. För att det inte ska bli så fjuttigt funderar jag på rim. Men som ni ser.... min hjärna är inte alls med ikväll och jag borde få de klara snart!!!!

Filmen som jag tänkt att de ska få se heter Tali-ihantala och är en finländs film som handlar om ett avgörande slag under kriget här i Finland.

Hjälp mig med rim!!!

Hittills har jag bara:

Här har du en biljett
    Som  ert barnbarn gett
    Vill du lite sällskap ha
    får du gubben med dig ta.

Efter Tali-Ihantala
    blod, strid och reträtt
    Pengen kan betala
    För mat och efterätt

(jag tänkte alltså att båda får varsitt kuvert)

Kan ni fundera tillsammans med mig?

• Daggdroppen

Ursäkta stavfelen Generad

Himmelbit: kanske det!!!

• Himmelbit
    Daggdroppen skrev 2007-12-13 18:12:39 följande:
    Hörni, hjälp mig!Jag ska ge biobiljetter och pengar som ska användas till finare middag till mina föräldrar. För att det inte ska bli så fjuttigt funderar jag på rim. Men som ni ser.... min hjärna är inte alls med ikväll och jag borde få de klara snart!!!!Filmen som jag tänkt att de ska få se heter Tali-ihantala och är en finländs film som handlar om ett avgörande slag under kriget här i Finland. Hjälp mig med rim!!!Hittills har jag bara:Här har du en biljettSom  ert barnbarn gettVill du lite sällskap hafår du gubben med dig ta.Efter Tali-Ihantalablod, strid och reträttPengen kan betalaFör mat och efterätt (jag tänkte alltså att båda får varsitt kuvert)Kan ni fundera tillsammans med mig?
    Vad duktig du är!!

En tanke bara - vill du avslöja vad det är redan i rimmet?
    Sen har du har olika sorters rim - först rim per rad och i det andra stycken rim varannan rad.
  • lillvilda

PEAK- *hoppar upp å ner* är den är såå fin!!! Tack Tack!!

• Daggdroppen
    Himmelbit skrev 2007-12-13 18:16:39 följande:
    Vad duktig du är!!En tanke bara - vill du avslöja vad det är redan i rimmet?Sen har du har olika sorters rim - först rim per rad och i det andra stycken rim varannan rad.
     ha ha, jo jag VET! Men jag fick inte till det Orkar inte tänka mer än 5 minuter på det, så därför frågade jag om NI kunde hjälpa!!!!

Och ja,sak samma om de får veta vad det är. Jag tror de BEHÖVER få veta vad det är. De går så sällan på bio...
  • Himmelbit
    Daggdroppen skrev 2007-12-13 18:18:36 följande:
     ha ha, jo jag VET! Men jag fick inte till det Orkar inte tänka mer än 5 minuter på det, så därför frågade jag om NI kunde hjälpa!!!! Och ja,sak samma om de får veta vad det är. Jag tror de BEHÖVER få veta vad det är. De går så sällan på bio...
    Om du vill avslöja det innan så tycker jag att det är jättebra!
    Möjligen om du skulle ändra första delen så att den rimmar som den andra.

I sista delen skulle jag nog byta ut "mat och efterrätt" till "middag med efterrätt", eftersom det är lite finare middag du hade tänkt dig.
  • Himmelbit

Nu ska jag och sonen gå och bada, men jag kommer tillbaka.
    Det gör inget om ni muddrar tråden med bilder under tiden...

• Daggdroppen
    Himmelbit skrev 2007-12-13 18:28:48 följande:
    Om du vill avslöja det innan så tycker jag att det är jättebra! Möjligen om du skulle ändra första delen så att den rimmar som den andra.I sista delen skulle jag nog byta ut "mat och efterrätt" till "middag med efterrätt", eftersom det är lite finare middag du hade tänkt dig.
    Tack!

Skrev också i din gb. Någon annan som kan hjälpa?
  • Det ljuva livet

Newht: jag tycker inte det. Men maken ( som förövrigt inte bryr sig ett skvatt om inrednng) tycker annat..

Smultron och Glass: Roliga missar. Vår galning hade lyckats att välta hela spegeln i sovrummet häromdagen. Som tur var gick den inte sönder..

Miamariah: Vad skönt att du inte har diabetes!

karamellen: Åh, vad! Grattis till din nya lampa. Bild?

Fluffiga. Ska se vad jag kan hitta för bilder som ni inte sett..

Peak: Jättefiiiin!

Nu ska jag klippa minste sonen, han gråter redan !