• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Daggdroppen
    LCroft skrev 2007-12-13 14:16:28 följande:
    Grattis Malwa knyttis: Lider med dig! Hoppas du får bort det på nåt sätt! Har precis bakat lite pepparkakor med Rebecca, doftar så gott i hela huset  Eldar både i vedspisen och i allrummet så mysigt! Finns inget som går upp mot värmen när man eldar,så jag eldar ofta *pyroman*
     Det låter härligt!!! Oj vad jag skulle vilja vara en fluga hemma hos er och bara njuta av värmen och allt fint
  • Daggdroppen
    Lisa1981 skrev 2007-12-13 14:28:07 följande:
    Tack så mycket. Jag jag gör kuddarna, busenkelt. Försöker komma på mer ideér så det inte blir likadana i hela huset Roligt att baka. Jag hade gärna gjort det om det inte hade varit för att jag fortfarande är jätteförkyld och bara tar det lugnt för att orka med att leka med sonen. Han sover nu å då ligger jag i soffan.
     ja, jättefin kudde! Tänkte ju skriva det igår också...

Hur gör du dem? Stryker du på ett papper med text eller hur gör du? Kanske man får lägga in en beställning???
  • Lisa1981

Fluffis, öroninflammation smittar inte.

• Daggdroppen
    Lisa1981 skrev 2007-12-13 14:30:06 följande:
    Fluffis, öroninflammation smittar inte.
     ok
  • Camilla R
    Daggdroppen skrev 2007-12-13 14:26:50 följande:
    Förresten, smittar inte öroninflammation? Läkaren sa att han kan åka till dagis så fort febern är borta. Det är nu tredje dagen med penicilin. Nu orde det ju inte smitta mera, men smittar det alltså överhuvudtaget? Som jag fattade så gör det inte det.. Märkligt...
    Såvitt jag har förstått och fått det berättat för mig så smittar inte öroninflammationen i sig. Öroninflammationen uppstår oftast av en förkylning som liksom "täpper till" hörselgångarna och som skapar inflammationen. Förkylningen däremot är ju som bekant smittande.
  • Daggdroppen

Ha ha, okej

Oj så dum jag känner mig GeneradGeneradGenerad

• Lisa1981

Fluffiga moln. Jag stämplar på tyget, sedan syr jag på spetsen. Syr sedan ett passande kuddfodral och syr på sptstexten på det. Stoppar i kudden och färdigt Enkelt men det blir hyfsat om jag får säga det själv.

Jag har inte ens funderat på att sälja men är det nåt speciellt du vill ha och inte kan greja det själv så får vi väl diskutera saken

• Camilla R

Det behöver du verkligen inte göra. Jag fick detta förklarat för mig när min son var 2 år och riktigt öronbarn -vi var såå nära att behöva operera in rör.

• Lisa1981

Fluffiga, så ska du absolut inte känna. Många med dig som inte har vetat detta. Jag har ju fusk även på den punkten eftersom det hör till kunskapen jag ska kunna som sjuksköterska.

• Daggdroppen
    Lisa1981 skrev 2007-12-13 14:40:34 följande:
    Fluffiga moln. Jag stämplar på tyget, sedan syr jag på spetsen. Syr sedan ett passande kuddfodral och syr på sptstexten på det. Stoppar i kudden och färdigt Enkelt men det blir hyfsat om jag får säga det själv.Jag har inte ens funderat på att sälja men är det nåt speciellt du vill ha och inte kan greja det själv så får vi väl diskutera saken
     Vad stämplar du med då?
    Camilla R skrev 2007-12-13 14:40:56 följande:
    Det behöver du verkligen inte göra. Jag fick detta förklarat för mig när min son var 2 år och riktigt öronbarn -vi var såå nära att behöva operera in rör.
    Vet du hur många öroninflammationer man måste ha före man räknas som öronbarn och det blir prat om rör?