• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Det ljuva livet
    Himmelbit skrev 2007-12-13 20:47:37 följande:
    Åhhhhhhhhhh vad fiiiiiiiint!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nu behöver du inte stjäla mitt länge..
    Nepp, du får behålla ditt .
  • Himmelbit
    Lynn84 skrev 2007-12-13 20:45:24 följande:
    Jag vet..jag hittade oxå det. Men nu rear dem kläder och So´Home hade grymt fina saker till barnen...(NI MÅSTE KOLLA!!!) Där finns bla en pyjamas jag tänkte köpa till C, en poncho och en suuuuper fin åkpåse till lilla bebisen. Men...på kläderna är strlk precis som de amerikanska. Vad tror du?
    Jag hittar inga kläder med konstiga storlekar... Men på de andra så finns det ju en länk till "se måttabell". Finns inte det där du är?
  • Himmelbit
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-13 20:50:02 följande:
    Nepp, du får behålla ditt.
    Hygglo burro!!
    Hur mkt ska du ha för ditt då!!
    Jag är ju en seriös människa och KÖPER det jag vill ha...
  • Det ljuva livet
    Himmelbit skrev 2007-12-13 20:51:36 följande:
    Hygglo burro!! Hur mkt ska du ha för ditt då!! Jag är ju en seriös människa och KÖPER det jag vill ha...
    Säljer det inte för allt smör i småland! Och du glöm inte att jag erbjöd mig att köpa ditt för en femma och det var först när du nobbade det som jag började smida andra planer. ..

Attans, minstingen sover inte . Jag som har massor att göra ikväll!
  • Kajsa M

hej tjejer!
    Har inte tid och möjlighet att läsa tillbaka. Hoppas det är ok att jag bara hoppar in.
    Är det något jag bör uppdateras om så får ni hojta!

Fint skåpet blev VSM! Tror minsann du har gjort en Kajsa! Själv var det länge sedan jag gjorde en! Vad lite man hinner när man jobbar!*suck*

• Himmelbit
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-13 20:54:57 följande:
    Säljer det inte för allt smör i småland! Och du glöm inte att jag erbjöd mig att köpa ditt för en femma och det var först när du nobbade det som jag började smida andra planer. ..Attans, minstingen sover inte. Jag som har massor att göra ikväll!
    Förlåt! Ja, vilket förtal. Du erbjöd ju faktiskt en slant för det, generös som du är..
    Kajsa M skrev 2007-12-13 20:55:22 följande:
    hej tjejer!Har inte tid och möjlighet att läsa tillbaka. Hoppas det är ok att jag bara hoppar in.Är det något jag bör uppdateras om så får ni hojta!Fint skåpet blev VSM! Tror minsann du har gjort en Kajsa! Själv var det länge sedan jag gjorde en! Vad lite man hinner när man jobbar!*suck*
    Hallå där!
    Klart det är ok! Jag ser bara ett vackert skåp och det har du ju redan sett, så det är nog inget mer att se.. *skåpfanatiker*
  • Det ljuva livet
    Kajsa M skrev 2007-12-13 20:55:22 följande:
    hej tjejer!Har inte tid och möjlighet att läsa tillbaka. Hoppas det är ok att jag bara hoppar in.Är det något jag bör uppdateras om så får ni hojta!Fint skåpet blev VSM! Tror minsann du har gjort en Kajsa! Själv var det länge sedan jag gjorde en! Vad lite man hinner när man jobbar!*suck*
    Japp! Jag körde en Kajsa, fast jag jobbade och målade efter jobbet. *men vad gör man inte när man vill ha skåpet klart och inte mitt i vardagsrummet när man får gäster från Usa*
  • Lynn84
    Himmelbit skrev 2007-12-13 20:50:18 följande:
    Jag hittar inga kläder med konstiga storlekar... Men på de andra så finns det ju en länk till "se måttabell". Finns inte det där du är?
    Jo då men det finns inga sånna tabeller med de måtten. Vet inte varför det är så.
    Får nog helt enkelt skita i det för den här gången.

Tack endå!

• Himmelbit
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-13 20:57:56 följande:
    Japp! Jag körde en Kajsa, fast jag jobbade och målade efter jobbet. *men vad gör man inte när man vill ha skåpet klart och inte mitt i vardagsrummet när man får gäster från Usa*
    Kul med besök! Hur klarar man av att inte se sin syster på så lång tid??! Ringer ni ofta till varann?
  • LinaoMatilda

VSM: Skåpet är verkligen superfint. Jag kan ta med hem det sen när jag har varit till dig och fika nästa gång jag är i Gbg. Är det ok att det står hos er så länge? Oskyldig Skrattande