• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Himmelbit
    Lynn84 skrev 2007-12-13 20:59:03 följande:
    Jo då men det finns inga sånna tabeller med de måtten. Vet inte varför det är så.Får nog helt enkelt skita i det för den här gången.Tack endå!
    Jag skulle tippa på att det är åldern som gäller, men jag vågar inte råda dig eftersom jag är osäker. Maila eller ring kundtjänst - det är nog det säkraste.
  • Kajsa M
    Himmelbit
    Jag joinar nog er i ert letande! Behöver ett litet skåp inte så djupt och inte för brett. Ska ge mig ut på blocketjakt när jag orkar.

VSM
    Ja då är det klart man vill ha det färdigt!
  • Kajsa M

Det var dagens lilla inhopp! Så ni vet att jag lever i alla fall. Allergin håller på att ta kål på mig! Kan knappt vara hemma längre. Mår mkt bättre på jobbet! Får väl flytta dit!

• Himmelbit
    Kajsa M skrev 2007-12-13 21:03:00 följande:
    HimmelbitJag joinar nog er i ert letande! Behöver ett litet skåp inte så djupt och inte för brett. Ska ge mig ut på blocketjakt när jag orkar. VSMJa då är det klart man vill ha det färdigt!
    Det gör du rätt i. Ungefär hur litet har du tänkt dig?
  • Himmelbit
    Kajsa M skrev 2007-12-13 21:04:52 följande:
    Det var dagens lilla inhopp! Så ni vet att jag lever i alla fall. Allergin håller på att ta kål på mig! Kan knappt vara hemma längre. Mår mkt bättre på jobbet! Får väl flytta dit!
    Trist!! Hoppas att du blir bättre!
    Näääee, du ska nog inte flytta till jobbet... Kolla igenom hemmet vad som kan tänkas vara "boven i dramat" och kasta ut det!!
  • Kajsa M
    Himmelbit skrev 2007-12-13 21:06:15 följande:
    Trist!! Hoppas att du blir bättre! Näääee, du ska nog inte flytta till jobbet... Kolla igenom hemmet vad som kan tänkas vara "boven i dramat" och kasta ut det!!
    men jag har ju kastat ut allt. Det är väl snart bara maken och barnen kvar!
  • LinaoMatilda
    Kajsa M skrev 2007-12-13 21:04:52 följande:
    Fy så jobbigt. Har du slängt ut all mossa och sånt då? Du får skaffa fuskväxter
  • LinaoMatilda
    Kajsa M skrev 2007-12-13 21:06:58 följande:
    men jag har ju kastat ut allt. Det är väl snart bara maken och barnen kvar!
    Ja där fick jag ju svaret Inte så att ni har något nytt tvättmedel eller annat liknande nytt hemma? Någon ull-pläd eller så?
  • Kajsa M
    LinaoMatilda skrev 2007-12-13 21:07:09 följande:
    Fy så jobbigt. Har du slängt ut all mossa och sånt då? Du får skaffa fuskväxter
    Ja mossan är borta. Trodde att det dkule bli bättre då, men det var i helgen det åkte ut. Borde väl blivit bättre nu då? Usch så trist det är! Men nu vill jag inte beklaga mig mer!