• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • lillafruluva
    Lynn84 skrev 2007-12-14 09:29:47 följande:
    Tänkte på en sak!I reportaget hemma hos Anette Hjerpe i Lantliv kände jag mycket väl igen hennes tvättstuga. Har hon en blogg som jag kan ha varit inne i tro eller har hon varit aktiv här på vårt forum? Jag blir tokig när jag inte kommer på! En annan rolig sak i tidningen. Robert Eriksson som äger Robert E´s Choklad i Sthlm är en mycket god gammal vän till min moster som jag träffat flera ggr. Blev helt paff när jag såg honom i favvo tidningen och tjöt rakt ut! *fniss* Tyckte det var lite häftigt!;0)
    http://lantlif.blogspot.com/
  • malins79

Välkommen hit Ruffa.

Nu har vi varit på utvecklingssamtal för Saga på dagis och det är skönt att höra att hon uppför sig där. Här hemma är hon väldigt trotsig och gör inte alls som man säger.

• juliah

malins, så skönt!

Vi har det också kämpigt med trotsen härhemma...suck och stön...vad 17 gör man?

• Sylt
    JeaJea skrev 2007-12-14 09:00:57 följande:
    Sylt jag har en liiiiten gles gran till digkramkram
    Wieeehh, kanon. Jag har iof byggt en egen av tallkvistar , ska inte skrämma er med bild

Välkommen Ruffa!

Ang välling : håller med andra klocka mammor i tråden, tycker ibland att bvc riktar in sig på konstiga saker.... Här hemma skall det bli tuffa tag m läggning under mellandagarna när vi båda är hemma *ge mig styrka o håll tummarna*.

Birk --> Tackar!

Ang trots --> Tycker att det kommer o går i vågor. Plötsligt är allt lugnt o fint om man måste skynda sig att njuta - sen är det full fart igen.... Tänk på att barnen känner sig trygga om de vågar trotsa, inte alltid en tröst - men ändå....

Julle --> gillar förresten att du ville byta ut mjölk till grädde i ett recept. Hihi, det är rätta takter
  • LCroft

syster ruffa: Japp ert garage Eller åtminstone utsidan av det och just det där att man kan köra igenom, jättebra förklaringar jag vet

Jag behöver hjälp! Vad har ni i era köksfönster nu till jul? Har ni alls nån ljusstake eller stjärna eller nåt? Jag blir tokig då jag letat genom varje affär här i stan men inte hittar nåt! Tips? Ja och bilder får ni jättegärna visa, helst stooora

• juliah

syltan, haha, ju fettigare desto bättre!

Maken muttrade ngt om att allt alltid funkar så fint med barnen (Noell) när han är hemma...hmm, ja med tanke på det antalet timmar jag spenderar med barnen jämfört med honom så ja, det är givet att det är mig det kinkas och bråkas med.

• juliah

Nu är lådorna i ugnen, se med spänning framemot mitt misslyckande...lagom optimistisk. Smeten smakade sisådär måste jag säga.

• juliah

Syltan, soptunnan i er veranda, är det Bruka eller Ikea?

• moimukulatt

Hej.
    Nu är det evigheter sedan jag skrev.
    Hinner aldrig skriva, bara läsa ifatt.

NU har jag dock en liten fråga innan jag läser ifatt.
    Ni som har gjort egna hjärtan med pärlor på i typ ståltråd...
    Vad har ni använt för material?
    Har ni några tips på vägen.
    Tänkte jag skulle försöka mej på, kanske tom sätta de på julkortsframsidan om jag blir nöjd.
    Alla tips och hjälp på vägen tas tacksamt emot.

Linnéa 0508 + * 0805 moimukulatt.blogspot.com