• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Lynn84
    Peak skrev 2007-12-14 12:17:34 följande:
    okej så alla har fattat att man måste byta kön för att kunna svara? Det tog en liten stund för mig att fatta - hur orkar man hålla på och förstöra?
    peak...vad menar du? tror du att det är någon som försökt sabba?
  • Lynn84
    Surfturf skrev 2007-12-14 11:44:42 följande:
    Hej flickor,nu har det storstädats här hemma och piffats med alla mina nya saker jag köpt:nya  blekrosa lakan i sängen och överkast ovanpå i färg Walnut.badlakan, handdukar i badrummet,enorma vita linneduken med hålsöm (Ebba) från Himla,vita linne kuddar i soffa och fåtöljer med God Jul i silver brodyr.Nya vita blockljus överallt, vita hyacinter och amaryllis på stora fat.Kameran var urladdad ,men laddas nu så bilder kommer under dagen.Tyvärr har jag tappat all lust till att baka, tycker det är sååååå tråkigt.....har en dotter som tycker det är skoj så jag lämnar över det på henne i fortsättningen.Dessutom har jag tappat lusten till att äta allt sött, (vilket inte är en så stor nackdel),så det har blivit en lussebulle och ett par pepparkakor allt som allt....Nu skall jag ta en dusch och sen njuta av tysnaden och allt vackert.
    JAG VILL GÄÄÄRNA SE BILDER!!! Hel avis på din duk från Himla!
  • Peak
    Lynn84 skrev 2007-12-14 12:21:38 följande:
    peak...vad menar du? tror du att det är någon som försökt sabba?
    Det ser ut som det när man läser den här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-163/m27904398.html

Funkar det som vanligt nu alltså? Jag kunde inte skriva någonstans förrän jag bytte till "man"!
  • lillafruluva

Sådär, en bokhylla är ihopskruvad, nu måste jag leta korgar att ställa i den bara
    Jag har hunnit fika med väninnan och hennes dotter också, funderar på att baka efter loppisen sen så jag inte börjar stressa!

Usch för ormar!!! Varför ringde du lokaltidningen, för att få info? Förstod inte riktigt..

• Lynn84
    LCroft skrev 2007-12-14 11:31:46 följande:
    Hjälp, jag hade blivit tokig! Rädd för alla slemmiga varelser som jag är! Fyyy vad hemskt! Får man faktiskt ha giftiga ormar i en lägenhet?
    knyttis skrev 2007-12-14 12:24:07 följande:
    Lynn - Tjohoo jag är här! Det lät hemskt med ormarna! Får man det då? Fick du ngt svar?
    Så här ligger det till. Man får ha ormar hemma om man har dem i ett godkänt rum...alltså med godkända terrarier osv...skyltar som visar vad som finns där bl a. Jag är inte så insatt men att dömma av artiklarna så är det väl det som är det viktiga. Nu vet jag inte EXAKT vad själva ansökan som de har gjort går ut på. Om det är för alla giftormarna i sig eller om det är någon speciell sort av dem. Det är tydligen så att han har ännu fler ormar fast de är inkavrterade hos några av hans vänner.

Nästa vecka ska kommunen och...miljö- och hälsoskyddsnämnden (tror jag) lämna sitt bud. Det verkar som att engligt lag ska han få ha dem med tanke på att han har besitter den kunskap som behövs och han har ett enskillt rum för dessa djur med tätade lister runt dörren och ingen ventilation.

Det känns endå obehagligt.
    Det är inte säkert det blir någon artikel nu...de ska invänta resultatet fårn kommunen..sen kanske det blir nått i tidningen...
  • Peak
    lillvilda skrev 2007-12-13 23:24:41 följande:
    peak- hoppas det är okej att jag visar upp dina verk hos mig www.metrobloggen.se/lillensmamma
    Åhh, tår i ögat. Vad snäll du är!!

Har ju glömt ta bort mitt tillägg!! Jag har kommit på julklapp så jag är på!! Kom igen tjejer!! Ni som handlar så mycket fint!

Julklappsbyte för 100 kr (eller 50)? Skriv in er på listan i så fall, senast fredag. Jag lottar vem som byter med vem på lördag och så har ni fram till onsdag 19/12 på er att köpa och skicka paketet. Självklart byter vi nåt som helst är vitt

Lista på deltagare:
    MiaMariah
    Bandykillar
    Mufflon
    Peak
  • knyttis

Lynn - Jag tycker fortfarande de låter helt otroligt, jag tycker verkligen inte det är ok att ha såna gifiga ormar för sällskap! Borde vara förbjudet!