• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • lillafruluva
    Lynn84 skrev 2007-12-14 12:50:07 följande:
    Jo....grannen till de som äger ormarna (de bor i hyreshus) är en "känning" i familjen. tyckte lite synd om henne, hon vågar inte ens sova hemma. Så jag ringe och sa vad jag tyckte eftersom jag själv ska bo endast 30 m ifrån dem. Sen så tyckte jag att hon "laila" behövde någon som visade sitt stöd och inte bara grinigheter från minioriteten som är ormägare och skylle på okunskap, att hon borde söka hjälp för sina fobier, flytta där ifrån, osv osv...men vad gör man när man försöker hålla sig ifrån djur man inte tycker om och de helt plötsligt flyttar hem till en? (praktiskt taget)Hänger du med?
    Då hänger jag med!
    Om folk inte ens vågar sova hemma så är det ju illa!! Jag skulle också vara nervös, de kan ju ta toavägen och ventiler o allt!!
  • Sylt
    juliah skrev 2007-12-14 11:02:12 följande:
    Syltan, soptunnan i er veranda, är det Bruka eller Ikea?
    Inte Ikea iaf. Det är en present från låååångt tillbaka i tiden.... vet att den då var ruggigt dyr i en inredningsaffär ..... då fanns det inte så mkt zink
  • MiaMariah
    Peak skrev 2007-12-14 13:04:22 följande:
    Mia - är det 100 kr vi ska handla för?
    Ja, vad tycker ni - kanske roligare med en hundralapp än en femtiolapp? Ska vi försöka spika en summa?
  • Mori

LinaoMatilda, LCroft och VSM: Tack snälla ni!!

Juliah: Jag har inte hängt med riktigt i tråden på ett tag. var och när publicerades/publiceras reportaget hemifrån dig?

• Peak

ni som brukar vara bra på dataproblem här i tråden...
    Har en bild som jag lägger i ett worddokument, kopierar den flera ggr i en spalt, klickar så det ska bli två spalter och kopierar in den där också, men då blir bilden mindre!! Den vill ligga så långt till vänster! Fattar inte! Vill ha ut så många bilder som möjligt på samma papper.
    Och måste maila den till mamma som ska skriva ut den så det behöver vara i ett program hon har (inte ps tex)
    Nån som vet??

• MiaMariah
    Mori skrev 2007-12-14 13:07:24 följande:
    LinaoMatilda, LCroft och VSM: Tack snälla ni!!Juliah: Jag har inte hängt med riktigt i tråden på ett tag. var och när publicerades/publiceras reportaget hemifrån dig?
    Aftonbladets bilaga i söndags. Jag har det scannat om du vill läsa.
  • MiaMariah
    Peak skrev 2007-12-14 13:08:31 följande:
    ni som brukar vara bra på dataproblem här i tråden...Har en bild som jag lägger i ett worddokument, kopierar den flera ggr i en spalt, klickar så det ska bli två spalter och kopierar in den där också, men då blir bilden mindre!! Den vill ligga så långt till vänster! Fattar inte! Vill ha ut så många bilder som möjligt på samma papper.Och måste maila den till mamma som ska skriva ut den så det behöver vara i ett program hon har (inte ps tex)Nån som vet??
    tror den automatiskt blir mindre just för att man gör spalter..
  • Peak
    MiaMariah skrev 2007-12-14 13:15:06 följande:
    tror den automatiskt blir mindre just för att man gör spalter..
    jag klarade det nu - men blev nog krånligare än det borde bli... tack ändå!!

Jag röstar för 100 kr (hoppas nu det jag tänkt ut finns kvar!!)