• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • LinaoMatilda

God morgon!

Recept på julbröd skulle jag också gärna ta.

Idag ska jag försöka skruva upp handfatet i lilla toaletten. Målade klart panelen jag satt upp där igår.

• lillafruluva

God morgon! Idag står mer saffransskorpor, skruva nya bokhyllor till dottern och fredagsloppis på schemat!
    Ska nog träffa en väninna som jag annars brukar träffa flera gånger i veckan men den sista månaden har jag inte orkat träffa någon! Skönt att det börjar ge med sig

• juliah

Godmorgon!

Här ska göras kålrotslåda, eventuellt brända mandlar och kola vi får se. Tvätta borde jag också...

Lina, gör du det själv? Du är duktig du!

Lcroft, jag får inte heller något gjort med maken hemma, kosntigt det där...

• juliah

lillafruluva, är det något lokalt loppis du ska på?

Jag är också loppissugen men jag tycker ju att det är rätt bökigt att hitta fynd när man har bägge barnen med sig.

• knyttis

Godmorgon!

Vi provade ta bort mittensektionen på Sebrasängen inatt, inge skoj alls tycker W:s mamma&pappa. Han steg upp innan 6 helt exalterad och hoppandes jämfota. Så sörplade han i vällingen liggandes mellan oss och sedan snabt iväg och riva upp allt i sit rum...
    Jag har satt tillbaka mittendelen, inkonsekvent jag vet, tror de var för tidigt för honom helt enkelt. W brukar sova till ca 7 och den sista timmen är livsviktig för mig känns det som.

Vi ska väl städa lite idag, eventuellt ta en liten tur till äffärn på eftermiddagen. Baka ngt vore kul med. När W sover ska jag ha paketstuga!

• LCroft

knyttis: Ida sover ännu i spjälsängen och jag tror faktiskt inte hon skulle hållas i sängen än om hon inte hade den. Rebecca älskade också sin spjälis och sov där länge! Tror att det blir lika med Ida, dessutom ser hennes säng vissa dagar ut som hon hade roat sig med att riva upp allt. Jag är lat och så länge hon inte försöker klättra ut så får hon ha den, känns tryggare för mig med eftersom sovrummen är på vinden så när jag lagt henne i sängen så går jag ner, hör bara genom babyvakten hur hon ibland busar på en stund innan hon somnar

• Det ljuva livet

Godmorgon!

Idag blir en rolig dag ! Huset ska städas och piffas. Men det gör inget för jag är själv hemma fram till kl tre. Mamma och min minsta syster kommer vid tolv och hjälper till. Och sen vd 19, dyker min saknade syster och hennes familj upp!

Grattis Mori! Vad duktig du varit !

Toola: Trodde först att du var gravid igen och tänkte oj vad tätt. Men sen kopplade jag . Vilken sötnos!

Lcoft: Skönt att ordningen är återställd, och du kan gå tillbaka till dina rutiner.

Lillafruluva: Åh, vilket loppis behov jag fick nu..

Juliah: Njuter du av att inte ha något kul/asträngande framför dig? Du måste känna dig ledig nu .

Vet ni förresten att vi har en känd bloggare här på fl? *vinkar* Hoppas på att hon samlar mod och ansluter sig till oss.

• Det ljuva livet
    lasseliten skrev 2007-12-14 07:02:38 följande:
    God morgon! Här vaknade E alldeles för tidgit! Han har varit en riktigt sjusovare senaste tiden så jag är inte riktigt van att gå upp innan 6. Hm..planer för idag. Vill baka något gott julbröd men har inget recept. Tips?
    Vörtbrödet i förra nummret av Lantliv kanske?
  • knyttis

LCroft - Har ni ngn snö nu? Hoppas! Jag och William åker hem till mina föräldrar i Vasa på Tisdag! Längtar så till kotimaa! Vad drömmer du om för ljusstake till köket då? Nyfiken!

Juliah - Vad fin näverkorgen blev! Härligt med saker med historia! Ska du göra cola...mmm..nu blev jag suugen. Jag föröker hålla igen nu innan jul så jag kan äta sedan hemma

Lillafruluva - Har du ett sådant där bra loppis där du brukar fynda? Du får visa bilder om du hittar nått! Håller tummarna!

lasse&LinaoMatilda - Lycka till med baket idag!