• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • alabaster

Godmorgon! Kålrotslådor pratas det här, så trevligt! Vi brukar ha både kålrotslåda och morotslåda på vårt julbord. Men jag låter min mamma göra dem...

Igår julpyntade jag genom att binda röda band runt några lampskärmar, en kruka och en vit kudde. Det blev jättefint och juligt!

juliah får jag titta in hos dig?

• Pärla1

Men nu blir jag ju super nyfiken på vem denna bloggare är!! Den förra började på M? Kan ni inte ge mig en till ledtråd?!

Mufflon skrev 2007-12-14 09:09:24 följande:
    Kommer inte in till Ruffas blogg.. Tycker juh alla era bloggar är så roliga!JeaJea; Va kul, då blir vi en till!! Lynn84; Jag bakade lussebullarna i långpannan som det oxå fanns ett recept på, de blev suveränt goda!! Jättegott me mandelmassa i!!!
    lillafruluva skrev 2007-12-14 09:11:14 följande:
    Hm, alla skriver om lantlivsbullarna, lika bra att jag gör dem med!!
    Jag gjorde en dubbel sats igår igen, de är så himla goda!! Och lätta att göra! Tycker vanliga lussebullar blir torra så fort. Sen gjorde jag knäck också, 400 st!!!GeneradHemlis
  • Pärla1
    lillafruluva skrev 2007-12-14 11:13:13 följande:
    400st!! Antar att ni gillar knäck
    Hihi, ja vi gör ju det! Sambon river i frysen hela tiden, men sen så ska vi vara hemma i jul också och vi blir rätt många...(får skylla på det iaf)
  • LCroft

Pärla: Det är syster ruffa 400 stycken knäck! FörvånadSkrattande

• Lynn84
    LCroft skrev 2007-12-14 10:48:06 följande:
    syster ruffa: Japp ert garage Eller åtminstone utsidan av det och just det där att man kan köra igenom, jättebra förklaringar jag vet Jag behöver hjälp! Vad har ni i era köksfönster nu till jul? Har ni alls nån ljusstake eller stjärna eller nåt? Jag blir tokig då jag letat genom varje affär här i stan men inte hittar nåt! Tips? Ja och bilder får ni jättegärna visa, helst stooora
    Jag har inte en enda stjärna eller ljusstake i köksfönstret.
    Istället har jag bara vit/röd randiga julgardiner en vit ljuslykta, två vita krukor med små uuuursöta vita blommor i. Och en grå hästapålle i betong! Uppe i gardinstången hänger en ljuslykta i luffarslöjd. Tycker det räcker men visst hade jag gärna haft någon bättre ljuskälla där om kvällarna när man vill släcka ner lite - men endå se vad man gör.
  • Pärla1
    LCroft skrev 2007-12-14 11:15:47 följande:
    Pärla: Det är syster ruffa 400 stycken knäck!
    Ok, men vad hette hennes blogg innan? Har en i åtanke, men inte säker...Fundersam
  • LCroft
    Lynn84 skrev 2007-12-14 11:15:56 följande:
    Jag har inte en enda stjärna eller ljusstake i köksfönstret. Istället har jag bara vit/röd randiga julgardiner en vit ljuslykta, två vita krukor med små uuuursöta vita blommor i. Och en grå hästapålle i betong! Uppe i gardinstången hänger en ljuslykta i luffarslöjd. Tycker det räcker men visst hade jag gärna haft någon bättre ljuskälla där om kvällarna när man vill släcka ner lite - men endå se vad man gör.
    Så mysigt det låter! Jag har inga julgardiner utan bara de vanliga vita längderna i köket, lykta har jag på bordet som står framför fönstret men eftersom vi i de andra rummen har vita pappersstjärnor i fönstret så känns just köksfönstret "tomt" på nåt sätt...
  • LCroft
    Pärla1 skrev 2007-12-14 11:20:16 följande:
    Ok, men vad hette hennes blogg innan? Har en i åtanke, men inte säker...
    Moosaik hette den innan hon böt blogg.
  • Pärla1
    LCroft skrev 2007-12-14 11:21:36 följande:
    Så mysigt det låter! Jag har inga julgardiner utan bara de vanliga vita längderna i köket, lykta har jag på bordet som står framför fönstret men eftersom vi i de andra rummen har vita pappersstjärnor i fönstret så känns just köksfönstret "tomt" på nåt sätt...
    Jag får också den känslan när man har stjärnor, håller hela tiden på med mina v-rums fönster och känner att det inte blir helt ok. Man är ju så van att ha lampor...