• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • MiaMariah
    Lynn84 skrev 2007-12-14 13:48:30 följande:
    Fina grisar Mia...!
    tack!
    Mori skrev 2007-12-14 13:51:39 följande:
    Ja väldigt gärna!
    inboxa mig din e-mailadress så skickar jag den till dig.
    Peak skrev 2007-12-14 13:55:59 följande:
    Du och Lowe då Vi var inne på Village och höll inte på att få med honom hem, han älskar granar och grisar!! De hade en del grisar där kom vi fram till! OCH granar!Nä nu ska vi hem till mamma, ses om ett tag...
    hihi, vad gulligt! han och jag *fniss*
    LCroft skrev 2007-12-14 13:56:13 följande:
    Mia underbara bilder på grisar Ursöta! Jag skulle också väldigt gärna läsa reportaget från juliah om du orkar? Lina: Har nog missat nåt här nu, har du gjort toaletten själv? Duktiga kvinna! Och du kom in igen utan att behöva byta kön
    tack! visst, inga problem, inboxa mig din e-mailadress bara så skickar jag den.
  • Mori

MiaMariah: Va söta grisarna är, lagom knubbiga
    Inboxar dig genast!

• LCroft
    MiaMariah skrev 2007-12-14 14:01:28 följande:
    Måste skryta lite över min makes fotografier - denna köpte vi igår - håll med om att han fotat bra!
    Fniss! Skrev precis åt dig att jag gillar din mans bilder Duktig han är!
  • MiaMariah
    Mori skrev 2007-12-14 14:02:14 följande:
    MiaMariah: Va söta grisarna är, lagom knubbigaInboxar dig genast!
    tackar!
    LCroft skrev 2007-12-14 14:02:46 följande:
    Fniss! Skrev precis åt dig att jag gillar din mans bilder Duktig han är!
    hihi, två själar samma tanke Flört
    Mori skrev 2007-12-14 14:03:44 följande:
    En liten ängel i papper
    vad söt!
  • Mori

MiaMariah: Han är superduktig! Han får börja knäcka extra som fotograf

• LCroft
    Mori skrev 2007-12-14 14:03:44 följande:
    En liten ängel i papper
    Så gullig

Påminner er! Vill se bilder på era julpyntade köksfönster! Jag har iofs pratat med pressan och tjatat om mitt köksfönster dilemma Skulle ju via två olika affärer när jag var och hämtade Rebecca men glömde bort det under vårt samtal Hemlis Så kan det gå när undertecknad inte kan hålla tyst ibland
  • moimukulatt
    moimukulatt skrev 2007-12-14 11:07:17 följande:
    Hej.Nu är det evigheter sedan jag skrev.Hinner aldrig skriva, bara läsa ifatt.NU har jag dock en liten fråga innan jag läser ifatt.Ni som har gjort egna hjärtan med pärlor på i typ ståltråd...Vad har ni använt för material?Har ni några tips på vägen. Tänkte jag skulle försöka mej på, kanske tom sätta de på julkortsframsidan om jag blir nöjd.Alla tips och hjälp på vägen tas tacksamt emot.
    Puffar lite igen och undrar om någon vänlig själ kan ge mej lite tips?
    Linnéa 0508 + * 0805 moimukulatt.blogspot.com
  • Mori
    moimukulatt skrev 2007-12-14 14:10:50 följande:
    Puffar lite igen och undrar om någon vänlig själ kan ge mej lite tips?

Jag har använt najtråd (grov men lättarbetad metalltråd) som stomme. Sen har jag lindat tunnare metalltråd runt den, och samtidigt trätt på pärlor på tråden.
    Lycka till!

LCroft: Tackar!