• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • mimmamum

M HOW, det ser riktigt mysigt ut i ert fina vardagsrum! Du har sådan detaljkänsla!

Fluffiga, grattis till ett sådant fint fynd! Den kommer bli fantastisk som vit!

Har ni hittat någon beskrivning på en gallerfilt? De är så fina!

• gemelli
    Daggdroppen skrev 2007-12-14 17:37:01 följande:
     Hihi, hur mycket bjuds? Nu kära, vänner.....VISST KAN den här bli fin som vit!!!!!!!!!!!! Jag hoppas ni kan filtrera bort det bruna nötta och tänka er den ommålad. Visst har den potential???
    Superfin.... Vart hittar man sånna fina, för visst är det flera i fråden som har hittat en sån?
  • Daggdroppen
    LCroft skrev 2007-12-14 17:53:00 följande:
    Konstig det blev, nåja. Från oss borde det ju inte vara svårt att hitta till Esse, hittar jag till trafikljusen är det ju liksom raka vägen, tuta och kör, men ändå så är jag helt säker på att jag inte kommer att hitta varje gång jag ska dit
    Ha ha
    mimmamum skrev 2007-12-14 17:53:45 följande:
    M HOW, det ser riktigt mysigt ut i ert fina vardagsrum! Du har sådan detaljkänsla!Fluffiga, grattis till ett sådant fint fynd! Den kommer bli fantastisk som vit!Har ni hittat någon beskrivning på en gallerfilt? De är så fina!
    Tack. Kul att ni gillar den!!!
    gemelli skrev 2007-12-14 17:53:53 följande:
    Superfin.... Vart hittar man sånna fina, för visst är det flera i fråden som har hittat en sån?
     Tack!!! Jag hittade den på mitt favoritloppis. Ett loppis där 99 % är bara skräp och 1 % är underbara fynd!!! Verkliga fynd, som denna t.ex. Rori har en likadan, hon hade fått ärva sin tror jag. Någon annan tror jag inte har.
  • mimmamum

Gemelli, jag tycker det vore fint (för din man)Skrattande att få ett kort på sig själv och Vide, det kanske känns konstigt att få ett bara på sig själv, fast å andra sidan var bilderna väldigt fina!

• LCroft
    gemelli skrev 2007-12-14 17:55:23 följande:
    Ingen som vill svar på min kortfråga till julklapp? La in bilderna i min blogg om någon vill se vilka kort det är jag pratar om... archipelagohome.blogspot.com/
    Oj förlåt, glömde bort att svara fast jag tänkte Generad Jag kan ju bara svara för mig själv som inte gillar att se mig själv på bild Jag hade hellre fått bilder på barnen eller barnet i ert fall, möjligtvis nån fin bild på oss båda men inte bara med mig. Fast jag hade kanske svarat annorlunda om jag hade varit vältränad och slank
  • gemelli
    mimmamum skrev 2007-12-14 17:57:39 följande:
    Gemelli, jag tycker det vore fint (för din man) att få ett kort på sig själv och Vide, det kanske känns konstigt att få ett bara på sig själv, fast å andra sidan var bilderna väldigt fina!
    Hahahaha kanske kan ge dom till mig själv i julklapp då
  • juliah

mimma, jag hittade ett par när jag googlade men nu blir det en helt vanlig men med lite volangig kant istället, typ som tiramisun men helt blekrosa. Kände att jag behöver komma igång med handarbetandet igen, det är terapi för mig.

• Daggdroppen
    Ingen som vill svar på min kortfråga till julklapp? La in bilderna i min blogg om någon vill se vilka kort det är jag pratar om... archipelagohome.blogspot.com/
     Jag har missat frågan? Vad var det? Funderar du på om du kan ge en bild av honom till honom? Själv skulle jag kanske inte göra det, för min make hatar att se sig själv på foto men vill du så ska du självklart göra det.

Såg också din stol i bloggen. OJ vad den liknar mina som jag visade för någon dag sedan!!! Har fyra vita och fyra omålade och de omålade är mycket snyggare. Mina ska få vit linnekjol, ingen veckad utan en enkel. Men mamma erbjöd sig att sy, så därför är den ogjord än..
  • numberone

LCroft:

Japp det verkar ha löst sig!!!

har missat frågan....

men får man säga att du har en väldigt snygg man