• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • gemelli
    numberone skrev 2007-12-14 16:53:45 följande:
    En fin roller ska det vara *ler* enligt ica-kuriren
    Hihihi ja jag tror "TOK" Isabella från Äntligen Hemma hade roller, så det var därifrån jag fick det
  • numberone
    juliah skrev 2007-12-14 16:55:14 följande:
    knyttis, jag gjorde en salig mix av dem bägge, kanske det som var kruxet. Har så rackarns svårt att hålla mig till recept bara...Jag är faktiskt ärligt talat less på det här med uppdelningen av färger, före min entré i fl världen så visste jag seriöst inte att det fanns folk som velade ang. färg på vagn pga kön. Typ: Kan jag köpa en röd vagn trots att vi har en pojke?
    haha FL är bra men oj vilka frågor som dyker upp i huvudet på en....
  • Sylt

MiaM --> Skrattande, roligt att mer än jag kan danska!

Färger.... kan bara säga att jag i flera dagar har pratat med min treåring att pojkar visst kan gilla rosa. RIKTIGT TUFFA killar vågar erkänna att de gillar rosa..... Jag som undrade var han fick andra ideer ifrån.... kanske från FL? Skrikandes 

• juliah

Syltan, ja kanske...Fundersam
    Jag blev uppriktigt sagt ledsen för det du berättade om "ert" dagis och tycker vi borde kommit lite längre i tänket år 2007.

• LCroft
    knyttis skrev 2007-12-14 16:21:14 följande:
    Lcroft - ingen trevlig bild men så här har vi!
    Men det är väl visst en trevlig bild! Tack för att du delar med dig *memorerar detaljerna för framtida bruk*
    syster ruffa skrev 2007-12-14 16:29:41 följande:
    Lcroft: ids int visa vårt köksfönster. Fönstret är ännu tan gardin och på fönsterbrädan står en halvt uttorkad pelargon från sommarn ;) Julfeelis...nope not!Nu ska vi smita iväg till förskolans julfest. Storebror iklädd i ROSA skjorta som han valt alldeles själv. Han tycker den e supesnygg och det är väl huvudsaken :)
    Kan trösta dig med att det inte är länge sen jag slängde ner min pelargon i källaren

Så länge barnen själva är nöjda så tycker jag inte färgerna spelar så stor roll, men kommer de hem och ser ut som värsta punkarna kan det nog hända jag låser in dem tills förståndet hunnit ikapp dem Oskyldig

Nu har vi bakat skink knyten med Ida, blev riktigt gott! Och hon tycker det är roligt att baka och det är nästan så jag kan säga att vi hade sett riktigt harmoniska ut om nån kommit in
  • brummelisa72
    numberone skrev 2007-12-14 15:29:19 följande:
    Hej tjejer!!Vet att det är lite OT men är det någon av er som bor i närheten av där de säljer Liten jag saker?? Har förälskat mig i en röd gallerfilt...
    kolla på htp://www.russinet.se Dom har haft
  • gemelli

Hihii

jag ska ge en tavellist med tavlor till min man i julklapp.
    Lite olika bilder på Vide bla. Men sitter nu och fixar till dom och kommer på att han kanske inte vill ha bilder på sig själv bara för att jag tycker dom är fina
    Hur skulle ni ha gjort?

Ska jag bara ge bilder på Vide och Vide och honom på bild, eller ska jag ge honom bilder på honom själv som jag vill ska stå med på tavellisten?

• Daggdroppen
    Pärla1 skrev 2007-12-14 15:43:58 följande:
    Miamariah: Jättefina grisar, har också blivit lite smått besatt av dem! Jättefina bilder på blomman, din man kanske ska byta yrke! Åh, det är en sådan lycka att få hem något man verkligen har längtat/trånat efter!! Är lite trött nu, efter fikat här hemma med mammor och barn och lilla A var helt slut! Men jag har lyckas knåpa ihop ett nytt inlägg i bloggen iaf! Välkomna!
    Jättefint! Ser att texten blir konstig nu... varför vet jag ej Ja visst är det kul att få hem något man trånatlänge efter

knyttis skrev 2007-12-14 16:08:59 följande:
    Fluffis- Å vad roligt med din pulpet på antågande! Det känns riktigt och gediget med en sån! De för mina tankar till Stundars i Vöro där de har ett möblerat klassrum i stilen från början av 1900 talet. De så fint! Har du varit dit?Juliah- Blev lådorna mumsiga? W och jag ska dra igång lite bak nu, funderar på X-mas Cupcakesen som Lejla bakade senast!MiaMariah- Härliga grisar, förstår din fasination (stavning?)över dem! Din make är verkligen ett proffs på bilder! Så där får jag dem aldrig!
    Nej, dit har jag inte varit. Men du, Stundars ligger ju inte i Vörå... Det ligger ju i Solf!
    LCroft skrev 2007-12-14 16:09:18 följande:
    Lyllo dig! Är inte alls avis eller hur var det?
     Hihi, hur mycket bjuds?

Nu kära, vänner.....

VISST KAN den här bli fin som vit!!!!!!!!!!!! Jag hoppas ni kan filtrera bort det
    bruna nötta och tänka er den ommålad. Visst har den potential???

• LCroft

Fluffis: Den är apful och du kan inte i misstag sätta in den i ert fina hem. Men som den snälla själ jag är så lovar jag att jag kan ta hand om den åt dig, kan t.o.m komma och hämta den typ NU *omtänksam* FlörtSkrattande