• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • numberone
    juliah skrev 2007-12-14 15:49:57 följande:
    numberone, den är föresten mer korallröd, inte så jättefin tycker jag...
    okej jag tyckte den såg liksom karamellröd ut på bluebox.... Ne då försökert jag virka till en själv....
  • juliah

numberone, dej den är inte lika fin på riktigt som på bild, lite dassigt röd liksom. Köpte den till Noell men skickade tillbaks den.

• numberone
    gemelli skrev 2007-12-14 16:01:17 följande:
    numberone,Hoppas jag inte blir påhoppad av alla feminister nu. Men väntar du en tjej, med tanke på en RÖD filt?
    hihi ne det vet jag inte....tror på en kille dock! Skall se om jAg kan smussla med BM på rul och se om hon vill kika vad det är och sen skriva upp det så jag får veta, för Anders vill verkligen inte veta!!
    juliah skrev 2007-12-14 16:02:58 följande:
    numberone, dej den är inte lika fin på riktigt som på bild, lite dassigt röd liksom. Köpte den till Noell men skickade tillbaks den.
    Typiskt!! men men blir den fin så kan det ju vara kul att ha gjort en själv...
  • newht

Urk...hur kan man sakna en hund så mycket? På förmiddagen var jag så lessen att jag ingen lust alls hade, men så! Fick ett ryck, pysslade o grejade, sprang omkring o tog foton som hejsan...är ni som jag? Kan ni trösta er med att pyssla omkring hemma o göra fint?
    Det var väldigt skönt iallafall, istället för att bara sitta o vara ledsen!
    Kom gärna in o titta om ni e nyfikna!

www.newht.blogspot.com

• knyttis

Fluffis- Å vad roligt med din pulpet på antågande! Det känns riktigt och gediget med en sån! De för mina tankar till Stundars i Vöro där de har ett möblerat klassrum i stilen från början av 1900 talet. De så fint! Har du varit dit?

Juliah- Blev lådorna mumsiga? W och jag ska dra igång lite bak nu, funderar på X-mas Cupcakesen som Lejla bakade senast!

MiaMariah- Härliga grisar, förstår din fasination (stavning?)över dem! Din make är verkligen ett proffs på bilder! Så där får jag dem aldrig!

• LCroft
    Camilla R skrev 2007-12-14 15:12:51 följande:
    Inte för att mitt/vårt köksfönster är så där jättejuligt pyntat, men eftersom du frågar så tog jag "uppmaningen" och "sprang" till köket och knäppte en bild, på hur det ser ut i detta nu . www.familjeliv.se/krypin/camilla_r/gallery/ph...Har Amaryllis i kruka (dekorerad med torkad apelsin och vita stjärnor), en stjärna på fot, tazetter i kruka från Bruka som det står God Jul på samt att några tallkottar.. Bordet skall ha en vit duk (vilken tvättas) och till julen skall en löpare från Himla komma på -med vilken texten God Jul går att läsa.
    Tack snälla du som fotade åt mig! Så fint det är! Gillar inte själv när det är för mycket pyntat.

Och du baka med barn är inte så harmoniskt som det ser ut i tidningarna Men de har ju ofta kul och det överväger väl att man får städa som en galning efteråt
    Daggdroppen skrev 2007-12-14 15:20:52 följande:
    *IIIIIIIIIIIIIIIIIHHHHHH*Nu ÄNTLIGEN ska jag få hem min efterlängtade dubbelpulpet!!!Letade i flera år innan jag fann en, och nu äntligen är maken på väg att hämta den. Skulle åka och hämta den en gång med min bil, men den var för stor. Och det är svårt att få maken att komma hem före karln stänger butiken... Och svårt att få honom att inse att jag faktiskt VILL ha hem den... MEN nu är han på väg Snäll gubbe som kan ha den reserverad i veckor Åh så glad jag är (Rori har en likadan i sitt galleri om ni undrar hur den ser ut. Men jag har ju berättat om den förr så kanske ni minns?)
    Lyllo dig! Är inte alls avis eller hur var det?
  • juliah

Jag delar personligen inte in färger efter kön men det är jag det...
    Rött är supersnyggt på Noell Glad

Numberone, jag har precis påbörjat en filt idag men nu satte du griller i huvudet på mig, en galler kanske vore bäst till våren...

• numberone
    gemelli skrev 2007-12-14 16:04:54 följande:
    Hahahaha bara jag som inte skulle köpa rött till en pojkbebis  
    hiihi.... Jag älskar rött så det är nog mer det och all julkänsla.... har tjatat på Anders om en rödvagn men det blir nog en svart trots allt Lättare att piffa med andra färger då!