• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • juliah

Joodå, hemma hos oss är det superduperharmoniskt när vi bakar, det såg ni ju i aftonblaskan (Obs! Skämt)Skrattande

knyttis, nja, sisådär, helt ok men jag hade velat ha den sötare och med mer kålrotssmak *kräsen*

• gemelli
    numberone skrev 2007-12-14 16:10:13 följande:
    hiihi.... Jag älskar rött så det är nog mer det och all julkänsla.... har tjatat på Anders om en rödvagn men det blir nog en svart trots allt Lättare att piffa med andra färger då!

Ja man har sina favoritfärger.
    Ja mina stora killar har både röda och rosa tröjor, är nog bara jag som är löjlig som inte skullt sätta på lilla Vide nått rött eller rosa 
  • Camilla R
    gemelli skrev 2007-12-14 16:04:54 följande:
    Hahahaha bara jag som inte skulle köpa rött till en pojkbebis  
    Nja.. Jag köpte inget rött innan första barnet var fött. Rätt mycket neutralt -trots att vi visste att det skulle vara en pojke Sen blev det inte så jättemycket när han var pytteliten. Men ända sedan han har kunnat välja själv (har varit bestämd och klätt på sig själv sedan före 1½), så har han nästan uteslutande valt rött -det är favvofärgen.
  • Camilla R
    gemelli skrev 2007-12-14 16:15:21 följande:
    Ja man har sina favoritfärger. Ja mina stora killar har både röda och rosa tröjor, är nog bara jag som är löjlig som inte skullt sätta på lilla Vide nått rött eller rosa 
    NÄ, där går väl gränsen.. Rosa känns riktigt fel på en kille -jag kanske är lite gammeldags..
  • syster ruffa

Lcroft: ids int visa vårt köksfönster. Fönstret är ännu tan gardin och på fönsterbrädan står en halvt uttorkad pelargon från sommarn ;) Julfeelis...nope not!

Nu ska vi smita iväg till förskolans julfest. Storebror iklädd i ROSA skjorta som han valt alldeles själv. Han tycker den e supesnygg och det är väl huvudsaken :)

• syster ruffa

...ops ett U föll bort,  tan=utan ;)

• Camilla R

syster ruffa skrev 2007-12-14 16:29:41 följande:

Lcroft: ids int visa vårt köksfönster. Fönstret är ännu tan gardin och på fönsterbrädan står en halvt uttorkad pelargon från sommarn ;) Julfeelis...nope not!Nu ska vi smita iväg till förskolans julfest. Storebror iklädd i ROSA skjorta som han valt alldeles själv. Han tycker den e supesnygg och det är väl huvudsaken :)
    Han är säkert supersnygg också!!
    Jag är liksom lite knäpp... Pojkbebisar "kan inte" ha rosa. Men däremot lite större killar är jättetuffa & fina i en rosa pikétröja eller skjorta. Hur logisk är jag i mitt tänkande, inte alls va?. Eller tyder det bara på att jag börjar bli "modern"?