Vita hem del 6
nytt inlägg så här "mitt i natten"
nytt inlägg så här "mitt i natten"
hej vänner!
Och god morgon. Sonen sov till 9 idag igen...heeelt galet. Har fått mig en massa fniss så efterhand jag har läst ikapp. Juliah - ska du hit och snog smegen får du ta med dig alla vita-hemmare som bor i den med....får ju knappt plats med mjölken längre
Här hemma är sonens julklappar också fixade. Det blev en hel del plastsaker...tex en flexitrax-bana. Sonen fullkommligt älskar att köra bilar och tåg i banor så det blir perfekt. Brio-banan står alltid framme i vardagsrummet så den här bygger vi nog ihop i E:s rum, där syns den inte så mycket
Har ni sett att det finns tåg till briobanorna som är batteridrivna?...tror att sonen kommer att gilla dem.
vilken söt kanin Juliah!
Jo, Juliah när du gjorde saffransbrödet som fanns i lantliv, hur tätt lade du bullarna på plåten? Ska de sitta ihop el lade du dem fritt?
mimma - det är planen. Ska träffa några vänner på tors för lite julmys och paketbyte. Tänkte kanske ta med mig lite saffransbullar då...om det finns något kvar då dvs
karamellfabriken - tror att det är i radhusen i Ålsten som årets julkalender är inspelad i. dessa byggdes på 30-talet och har varit med i flera inredningsrepotage. Statsministern Per Albin Hansson bodde där när husen var nybyggda. Badbrytande var de när de byggdes.
juliah - men visst är det de husen? Har funderat själv. Har läst mycket om dem. Har pluggat till samhällsplanerare och då dyker områden som dessa ofta upp.
jo, nu har jag spanat, det är de husen.
Nu ska vi till affären och köpa ingredienser till julbak. Önska mig lycka till, det här med bakning är inte riktigt min grej.
feffie - tror att du menar den som finns i Kajsas blogg! Kolla blogglistan så hittar du den.