Inlägg från: Karamellfabriken |Visa alla inlägg
  • Karamellfabriken

Vita hem del 6

MiaMariah skrev 2007-11-27 19:13:04 följande:
    Karamellfabriken - tack för ditt söta inlägg i gästboken. kunde dock inte svara eftersom jag inte kommer in hos dig.
    Nämen hoppsan då!
    Nu är det fritt fram för alla som vill hälsa på hos mig.
    All you need is love
  • Karamellfabriken

Var det någon mer än jag som tittade på Äntligen Hemma?
    Men vad har hänt egentligen? Det är ju TOTALT kass nuförtiden.

Tjejen, som jag inte vet namnet på, men som måste vara totalt färgblind är väl ändå värst. Hon kan ju inte förståååå folk som målar vitt !
    Nej, fram för grälla färger och kökslampor gjorde av ceriserosa silikonbakformar

All you need is love
  • Karamellfabriken
    nublu skrev 2007-11-27 21:37:24 följande:
    Karamell: Men Äntligen hemma har ju varit uruselt länge! Vi har inte tittat på det på säkert tre år tror jag och det var ett klockrent favvisprogram förut!
    Jo, det är sant förstås !
    Men jag hoppas ff på att det kanske någon gång skulle kunna slinka in någon liten vettig idé trots allt.
    Tacka vet jag Ernst, honom kunde man lita på
    All you need is love
  • Karamellfabriken

Hej alla!
    Solsken och lite frost här idag, ser ut att bli en härlig dag.
    Här ska tvättas och adventpyntas på verandan idag.

All you need is love
  • Karamellfabriken

Är det någon som har tips på en fin, lite gammeldags, lampa till vårt köksfönster? En sådan man ställer.

Vad det gäller julgran är jag en sådan som vanligtvis tar in den tidigt. Senast vid 2-a advent. Sedan brukar den ha gjort sitt kring annandagen. Julen är definitivt borta till nyår iaf.
    Iår håller vi ju på att renovera så här är så uppställt att jag inte vet om det öht kommer in någon gran. Funderar på att ev klä en gran ute på verandan istället. Vi har stora fönster in mot vardagsrummet så man ser den inifrån iaf. Då slipper jag dessutom alla barr inne. Får se vad resten av familjen gillar den idén.

All you need is love
  • Karamellfabriken
    mimmi006 skrev 2007-11-28 11:18:55 följande:
    Hello girls... jag sticker in en snabb fråga på lunchrasten eller jag passar på med två !1. Tips på fina adventsljusstakar... älskar Westergaard, men är just nu för fattig och Torpa är fin. Finns det någon annan?2. Är det fint eller pråligt med lång grangirlang med småljus i. Jag velar fram och tillbaka, vi har ett låååångt altanräcke och ena stunden tycker jag att det skulle vara fint med girlang, andra stunden känns det för mycket... Smakråd, tack!Jag är så avis på alla fina swapgrejer, så mysigt!
    Jag hade nog lindat riktigt granris kring räcket istället. Doftar underbart och blir så vackert med lite nysnö på !
    All you need is love
  • Karamellfabriken

Ang. att spara gamla tidning så har jag sparat och sparat i mååånga år.
    Särskilt sådana nummer som berörde större renoveringar av t ex kök och badrum. Fast nu när vi skulle renovera köket märkte jag att jag inte hade någon användning av dem faktiskt så jag slängde dem och har inte saknat dem än
    Så nu sparar jag bara ett par av de senaste numren eller ger bort dem till min mamma. Återvinning är ju bra

All you need is love
  • Karamellfabriken
    mimmi006 skrev 2007-11-28 11:25:33 följande:
    Jag orkar inte leta så mycket gran... tänkte ta riktigt till dörrarna istället. Det kommer nog gå åt minste 20 meter till räcket, om det räcker...
    Huva! 20 meter!
    Nej det verkar jobbigt .
    Då tycker jag konstgjort. Det finns faktiskt fina sorter som ser nästan riktiga ut på lite håll.
    Jag vill också ha ett kryssräcke att pynta. Det kanske jag får till nästa ju för vi planerar att bygga ett soldäck till våren !
    All you need is love
  • Karamellfabriken

Jösses! Min treåring har råkat få i sig en slurk Coca Cola (första gången) och han är som förbytt. Håller på att riva stället. Hjälp !

All you need is love
  • Karamellfabriken
    Daggdroppen skrev 2007-11-28 17:54:03 följande:
    Jo lite konstiga ser de faktiskt ut... Kan de vara utbytta??? Eller är de sådär???Vem var det som funderade på lampor? Och hurdan lampa?
    Det var jag. Behöver en till köksfönstret. Ganska hög, vit, trä tror jag. Lite gammal look gärna.
    Har du några förslag? Gärna e-butik.
    All you need is love
Svar på tråden Vita hem del 6