• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Bandykillar
    mimmi006 skrev 2007-11-10 10:10:18 följande:
    Är man skadad eller? Igår var jag ute och åt med några kompisar, men min sista buss gick hem redan 20 i elva... När jag satt på bussen hem tänkte jag på pengarna jag spenderat under tre timmar, 350:-. Det är lika mycket som en spis och en vagn från Maileg *snyft*
    Men man måste få kosta på sig lite själv också. Det är inte kul att ha ett jätte fint hem men inga vänner som kommer på besök.
    Men visst ibland blir det lite väl dyrt, ikväll ska vi ut båda två och då svider det lite i plånboken när man ser hur mkt man spenderat i baren
  • alfas

Visst är det så! Men det svider lite ändå, FAST kul har man och det är ju huvudsaken

Bandykillar skrev 2007-11-10 10:18:44 följande:
    Men man måste få kosta på sig lite själv också. Det är inte kul att ha ett jätte fint hem men inga vänner som kommer på besök.Men visst ibland blir det lite väl dyrt, ikväll ska vi ut båda två och då svider det lite i plånboken när man ser hur mkt man spenderat i baren
  • mimmi006
    Bandykillar skrev 2007-11-10 10:18:44 följande:
    Men man måste få kosta på sig lite själv också. Det är inte kul att ha ett jätte fint hem men inga vänner som kommer på besök.Men visst ibland blir det lite väl dyrt, ikväll ska vi ut båda två och då svider det lite i plånboken när man ser hur mkt man spenderat i baren
    Jo, absolut... det tråkiga var att jag åkte hem när det roliga började. Jag ville ju ut och dansa! Räcka ut tungan
  • jezzzica
    mimmi006 skrev 2007-11-10 10:10:18 följande:
    Är man skadad eller? Igår var jag ute och åt med några kompisar, men min sista buss gick hem redan 20 i elva... När jag satt på bussen hem tänkte jag på pengarna jag spenderat under tre timmar, 350:-. Det är lika mycket som en spis och en vagn från Maileg *snyft*
    haha ja men så får man ju inte tänka! Man måste ju umgås med sina vänner och inte bara med sin fina vita saker
    ♥Elliot♥
  • lasseliten

Jaaa mimmi... den låten gillar jag med! 

Min snälla pappa är här och ska fixa med vår bil...har inte fått på vinterdäcken än..Generad

Sen håller sambon och pappa på och fixar med hyllplan till vårt badrum...och jag ska fixa farsdagspresenter...*ute i sista minuten som vanligt*

• jezzzica
    mimmi006 skrev 2007-11-10 10:34:24 följande:
    nej, jag vet
    hihi men ibland får man bäst svar där

Är det bara jag som tycker han som sjunger apologize låten är sjukt snygg??? oj oj inte visste jag att det var en sån hunk...(hunk, vilket ord!)

Just nu skiner solen in genom fönstret och man ser alla dammkorn överallt! grrrr jag som inte alls känner för att städa och tvätta fönster...
    ♥Elliot♥
  • MildaMaränger
    mimmi006 skrev 2007-11-10 11:30:59 följande:
    Har ni börjat adventspynta än? Jag vill börja med julen redan nu, men de riktiga julsakerna känns det för tidigt för... vad tycker ni?
    jag har två amaryllisar som är på väg att slå ut... tanken var att de skulle hålla sig till jul men jag har nog alldeles för varmt inne
  • mimmi006
    MildaMaränger skrev 2007-11-10 11:36:53 följande:
    jag har två amaryllisar som är på väg att slå ut... tanken var att de skulle hålla sig till jul men jag har nog alldeles för varmt inne
    Å vad fint! Blommor är ju lugnt, jag gillar vit klematis och julrosor också... det måste införskafffas! Hur gick det på intervjun, MM? Höll du in magen?
Svar på tråden Vita hem del 6