Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74
    juliah skrev 2007-12-09 08:55:24 följande:
    Det är suuuperpluttigt. Tre små sidor. Det var verkligen mycket jobb den dagen och dagarna före, synd att så många bilder föll bort.
    Vilka bilder skulle du ha velat ha med som inte kom med?
    Jag förstår om det känns lite snopet. Men du får efterfråga bilderna från dem och sedan spara dem för egen del eller visa på bloggen.
  • Beatrize74

Hemma efter en lååång shoppingdag.

Nu ska vi lasta av alla Ektorpsoffor - trean, tvåan, fåtöljen, fotpallen med förvaring i samt Tullstafåtöljen till dotterns rum. Det "slank med" mediabänken från Liatorp också. Hoppsan!

De hade ytterligare en drive nu...förutom att man fick extra klädsel till alla soffor så fick man 1000:- för varje 5000:- man köpte soffa för, så nu har vi 2000 kronor att köpa annat för på IKEA. Det fick bli tevebänken det.

Och så fick jag med lite annat smått och gott också. Wilmagardiner, lite högre krukor, en vardagsrumslampa etc.

Nu har maken lossat alla spännband, så nu är det dags att börja lasta av.

LYCKLIG!!!

• Beatrize74

Tack för alla shoppinggratulationer!

Jag är yr av glädje, men så många glädjeskutt funkar inte då hela vardagsrummet är fyllt från golv till tak med kartonger!

Nu har vi tagit oss en kvällsmacka för att ladda batterierna. Maken är uppe och stoppar om sonen. Nu ska det spottas i nävarna och sättas igång...får se hur långt vi hinner innan John Blund slår knock out på oss!

• Beatrize74

Godmorgon!

Jag har inte läst ikapp eftersom vi kom hem så sent...jag bara stack in näsan här nu och då för att stolt tjoa om mina soffor. Hehe...mår som en drottning.

Men...Juliah - roligt med reportaget. Köpte tidningen när vi for iväg mot IKEA och satt och bläddrade i den i bilen. Maken fick höra kommentarer som:
    "Titta - där är ju samma bild som du fick se på henne Ektorp igår, känner du igen den...fast..nu förstår jag hur hon menade med fåtöljerna...jag trodde att de stod på den sida hon sitter på med barnen"
    och
    "Hyllorna i hörnet har vi inte fått se tidigare...undras om de är nya, eller om de bara inte varit med på bild?"

"Den här sängen är hon så stolt över, vilken tur att den kom med på bild"
    och
    "Varför klippa in den här julstrumpan från Mique? Du skulle se de hon gör själv!"

"Hon har målat sitt furumonster till trappa, så synd att den inte kom med"
    och
    "Vad lite man fick se av henne underbara hem...hon fick ju inte visa något av det fina köket heller"

Men vad roligt...och nu har du gått vidare till nästa projekt. Vad spännande!

• Beatrize74
    Bandykillar skrev 2007-12-10 08:46:00 följande:
    Hur blev det då, väntar med spänning på att få se bilder. Kan man få komma in till dig också och kika lite????
    Vi har inte hunnit få ihop allt än....vi har fått ihop soffor, fåtöljerna och fotpallen samt monterat tevebänken...men det står inte på sina rätta platser helt och hållet då vi ska flytta ner vår tevemöbel vi har idag och dra kablar och flytta all mediautrustning till den nya ikväll...men...jag återkommer med bilder när allt står på plats och jag har piffat lite.

Nu kan du komma in till mig om du vill (dock inga bilder på soffgruppen än då förstås)
  • Beatrize74
    Ektorpsofforna.jpg

HELT opiffat...det är barnen som lagt ut kuddarna på morgonen till och med. Vi har inte bestämt hur sofforna ska stå än och pynt och pyssel är bortplockat och högtalare nedtagna och gud vet vad, men ni får ett hum i alla fall om varför jag är lycklig.

Liatorpen är hopmonterad, men jag glömde ta kort på den. Den står ju också mitt på golvet ihop med massa annat plock så pyntbilder ska komma.

Och så får ni förstås tänka att jag ska måla fönsterfodren vita så snart det blir målargrader ute. Bordet ska också BORT och maken ska ikväll beställa vita överdrag och omvandlare till samtliga högtalare.

Sååå....nu har jag väl bortförklarat mig nog. Ser ni vad maken har hängt upp på prov i fönstret? Ääääntligen min!
  • Beatrize74
    Gullfina skrev 2007-12-10 09:16:16 följande:
    Förstår att du är glad.
    Ja, jag tänkte faktiskt på dig när vi balanserade två stora körvagnar med soffor OCH en vanlig kundvagn med barnen till kassorna. HUR fixade din make att trixa ut allt detta som en HEMLIGHET till dig? Helt otroligt!
Svar på tråden Vita hem del 6