Vita hem del 6
SPÄNNANDE! :-P
SPÄNNANDE! :-P
Hemma efter en lååång shoppingdag.
Nu ska vi lasta av alla Ektorpsoffor - trean, tvåan, fåtöljen, fotpallen med förvaring i samt Tullstafåtöljen till dotterns rum. Det "slank med" mediabänken från Liatorp också. Hoppsan!
De hade ytterligare en drive nu...förutom att man fick extra klädsel till alla soffor så fick man 1000:- för varje 5000:- man köpte soffa för, så nu har vi 2000 kronor att köpa annat för på IKEA. Det fick bli tevebänken det.
Och så fick jag med lite annat smått och gott också. Wilmagardiner, lite högre krukor, en vardagsrumslampa etc.
Nu har maken lossat alla spännband, så nu är det dags att börja lasta av.
LYCKLIG!!!
Tack för alla shoppinggratulationer!
Jag är yr av glädje, men så många glädjeskutt funkar inte då hela vardagsrummet är fyllt från golv till tak med kartonger!
Nu har vi tagit oss en kvällsmacka för att ladda batterierna. Maken är uppe och stoppar om sonen. Nu ska det spottas i nävarna och sättas igång...får se hur långt vi hinner innan John Blund slår knock out på oss!
Godmorgon!
Jag har inte läst ikapp eftersom vi kom hem så sent...jag bara stack in näsan här nu och då för att stolt tjoa om mina soffor. Hehe...mår som en drottning.
Men...Juliah - roligt med reportaget. Köpte tidningen när vi for iväg mot IKEA och satt och bläddrade i den i bilen. Maken fick höra kommentarer som:
"Titta - där är ju samma bild som du fick se på henne Ektorp igår, känner du igen den...fast..nu förstår jag hur hon menade med fåtöljerna...jag trodde att de stod på den sida hon sitter på med barnen"
och
"Hyllorna i hörnet har vi inte fått se tidigare...undras om de är nya, eller om de bara inte varit med på bild?"
"Den här sängen är hon så stolt över, vilken tur att den kom med på bild"
och
"Varför klippa in den här julstrumpan från Mique? Du skulle se de hon gör själv!"
"Hon har målat sitt furumonster till trappa, så synd att den inte kom med"
och
"Vad lite man fick se av henne underbara hem...hon fick ju inte visa något av det fina köket heller"
Men vad roligt...och nu har du gått vidare till nästa projekt. Vad spännande!