Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74

Vita hem del 6

M HOW skrev 2007-12-08 20:51:50 följande:
    God kväll tjejer..fick lov och kika in här en snabbis! Är helt skakis dt började brinna hemma här idag just när mannen var ute och handlade. Dock en liten eldsvåda men det skrämmde både mig och sonen rejält!Fin bild julia, jag satte oxå hyaciter och granris i min zink kruka med hjärtan igår, dock inte samma kruka hihi *fniss*
    Men FY vad otäckt! Hade ni glömt något ljus, eller var det något som tog eld i någon ljusstake?
  • Beatrize74
    MiaMariah skrev 2007-12-08 21:38:18 följande:
    Nu har ni satt igång min målariver igen fast nu har jag fjäskat med pappa lite grann Pallen blir äntligen vit:
    Margarinlådan är helt gudomlig!!!!!! *letar efter något att erbjuda i en byteshandel*
  • Beatrize74

Vilken är vinterns "hype"? Det här är lite av min uppfattning

Jag börjar med att skriva:
    - tyggrisar i alla former, oavsett om det är Tidlegrisar eller från Maileg och nu har det börjat dyka upp på alla möjliga ställen
    - siffror på ljus. I zink, papper, emalj eller whatever. 1,2,3,4 - en för varje advent
    - STORA enkla lyktor i rostfritt eller zink
    - ZINK big time, oavsett vad det är
    - rödrutiga tyger
    - ljushus i olika varianter och utföranden...finns att köpa vilken mataffär som helst snart
    - "kungakronor"...i brist på Monica Johanssons har det dykt upp på SIA, Cult och Svenska Hem samt nu även på brickkanter och på tavlor...har till mångt och mycket ersatt "stars"
    - virkade barnleksaker i olika utföranden och leverantörer

• Beatrize74
    emmasa skrev 2007-12-08 22:34:36 följande:
    usch här var det mycket kräksjuka idag Vi hade det förra helgen, inte kul alls.Var på julkul i globen idag och han fick se sin älskade Mojje. Vilket underbart ögonblick, 2 år gammal och ögon som tefat. Här hemma har det sjungits hela kvällen vill jag lova Nu laddar vi om för tvåårsfirande i morgon. Har precis stökat ner hela köket med att binda en krans över matbordet. Granbarr överallt .Tack alla för era lyckönskningar till oss med lilla alice, här i tråden och bloggen.Nu väntar John Blund
    Det låter underbart. Vilken härlig bild! Ta hand om dig!
  • Beatrize74

Apropå att man är lite insnöad och utgår från att alla vet vad en Maileggris är - ni skulle se min önskelista som jag mailat till maken svärisar och hans bror med familj.
    (Jag har ju vurmat för att vi ska byta tjänster och expertiskunskaper med varandra i stället för pengar..men det gick inte de övriga med på). Vi köper saker till en person för femhundra kronor. Gissa om jag specificerat min lista med både text, inköpsställe och LÄNK till hur den ser ut. Hur opersonligt som helst, men de får vad de efterfrågar faktiskt.

Så här såg min önskelista ut...svärfar bad mig vänligen men bestämt att "sluta läsa sådan där inredningsporr" Hihi... (han syfter till Lantliv, Vakre Hjem, D&T och AiH)

”Franske stemninger”
    http://www.fridasgard.se/varor.asp?produktID=615&varugruppID=24

Kabinväska m. något rejälare hjul. Finns på Wedins, olika färgade, typ rosa, i hårdskal på rea nu. Storlek 60 liter ungefär.

Svartlockigt fårskinn (eller mörkgrått)

Presentkort på Panduro

Ljusslingan m. vita blommor för åretrunt dekoration http://www.bluebox.se/showinfo.asp?id=a01175&method=search

Vitt badlakan från Lexington
    http://www.lexingtoncompany.com/v2/

Presentkort på “Me and my home”
    http://www.meandmyhome.se/product.asp?product=107&sub=15&page=1
  • Beatrize74
    juliah skrev 2007-12-08 22:41:56 följande:
    Så vackert emmasa!Och härligt med en så lyckad dag.bea, japp, din uppfattning är nog alldeles korrekt! Det enda du missade var strutar (iallafall i bloggvärlden) gjorda av gamla tidningar...och ljusbuntar dekorerade med gamla tidningar och ngt litet pynt.
    Just ja...det stämmer...strutarna missade jag helt. De fanns ÖVERALLT på den gammaldagsa julmarknaden...och faktiskt en hel del julstrumpor. Egna tvålar är något som verkar breda ut sig också.
  • Beatrize74

Camilla - hehe...vet du...jag tänkte faktiskt ta med dem, men hittade sedan ingen återförsäljare...och nu HAR vi ju en återförsäljare med oss här i bloggen, men somliga *blänger argt* fick ju inte in dem förrän jag skickat önskelistan.

Vad bra att du håller med mig, känner mig så ensam i det för de flesta säger "Men det som är så roligt med lite julklappar". Men jag behöver barnvakt, bygghjälp, färdiglagad mat, någon som kan hjälpa mig med mina målarprojekt och annat som köper mig TID...för TID är det jag inte har och verkligen desperat behöver.

• Beatrize74

Jag tror inte att reportaget har varit...det är ju hundratalet FL:are som läser vita hematråden här och någon skulle ha reagerat ifall det redan varit och vi fortsätter att prata om den som om den inte varit det.

Svar på tråden Vita hem del 6