• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • mimmi006
    malins79 skrev 2007-11-10 18:25:17 följande:
    Menar du den som var med i Lantliv? Den såg jag inte, däremot en vit filt med rödhjärtan, tyvärr var langettsömmen sydd med en rosaröd tråd.
    Ja, just den! Helt underbar ju... köpte en julgransmatta istället och jättefina panelgardiner! Trodde inte det fanns några fina juliga och så hittar jag dem på Rusta! Härligt
  • Kajsa M
    malins79 skrev 2007-11-10 17:25:26 följande:
    Gemelli, vad skönt att du fått sova lite, du ska se att kroppen sätter igång fl nu när du är utvilad.Kajsa, blev pärlspont från Coop?LinaoMatilda, vad fina saker du köpt.Sen tog minnet slut.Jag själv har varit på Rusta idag och köpt lite julsaker. Detr blev den toppstjärnan som jag visade igår om någon minns?
    Ja det blev Coop-panelen. Men 2 timmar för ett helt rum som VSM sa, det vet jag just inte. Har hållit på hela eftermiddagen med 1 vägg!
    Men nu är det bara en skiva kvar som ska sågas till och fixas lite med. Sen är det färdigt för att målas.
    Mufflon skrev 2007-11-10 17:38:33 följande:
    Slänger in en liten fråga; är det någon här som har bilder på målade väggar, alltså övermmålat på tapet? Jag vill göra om min hall och vet inte om jag orkar tapetsera den med tanke på många krångliga hörn, vrår och hög takhöjd, spalje och div. tråkigheter. Törs inte rådfråga gubben, då vi frtf inte riktigt är klara i v-rummet men snart och då e juh mina tankar redan på nästa projekt... Att man aldrig kan ge sig...men d e juh så roligt
    Jag har målat över tapet i ALLa rum i hela huset! blir hur bra som helst!
  • numberone

gemelli:

vet inte hur många gånger jag kikat på Vides sovhörna! Den är ljuvlig, en riktig dröm!

Bebisfrö i magen...
  • gemelli
    numberone skrev 2007-11-10 18:46:26 följande:
    gemelli:vet inte hur många gånger jag kikat på Vides sovhörna! Den är ljuvlig, en riktig dröm!
    Tack vad gullit sagt. Jag som önskar ett litet rum till honom. Men det får gå så länge han är lite och inte kräver så mkt plats
  • Camilla R

Fotograf Karlander skrev 2007-11-10 11:40:19 följande:

Inte så Fint...men Bilder i alla fall *L*          
    Visst var det väl fint!
    Vi har förresten likadan kökslampa som du/ni
  • Det ljuva livet

*mår illa'
    Underbar dag på loppis( = massa fina skaker), utflukt i Slottskogen med barnen, tårtkalas på cafe, lek på gbg´s största lekplats  och sen middag hos svärmor. Nu mår jag illa och fryser så kvällen blir nog inte lika bra som dagen har varit.

gemelli skrev 2007-11-10 18:14:19 följande:
    Om man ska skriva på zink, vad använder man då för pennor?Går det med vanligt vit skolkrita?
    Jag skrev med svart tusch, bara att ta bort med diskmedel om det blir fel.
    Kajsa M skrev 2007-11-10 18:39:17 följande:
    Jag har målat över tapet i ALLa rum i hela huset! blir hur bra som helst!
    *skulle citera panelskiven, men fick det här* Ni är helt enkelt inte lika händiga som vi ärRäcka ut tungan. Vi hade tur och behövde bara såga tre gånger.
    Beatrize74 skrev 2007-11-10 16:38:08 följande:
    Jag är så förbaskat APTRÖTT på att vara hemma ensam med barnen!!!Lördag...och självklart blir det kris på jobbet så maken får rycka in. Och ingen har jag att åka till heller. Och på grund av att maken varit tvungen att ta bilen till jobbet så har jag inte kunnat åka iväg idag och köpt något lite trevligt till honom imorgon på Fars dag. Än mindre köpt ingredienser till en liten tårta. Tycker det jämt är så här.  Ville bara skriva av mig lite här på sidan om barnen så det inte går ut över dem. Tänkte bylsa på dem lite kläder nu och gå ut en sista gång. (I beckmörkret) BLÄ!
    Aptrötta blir vi nog allihopa lite tillvardags. Kram vännen!
    Enji skrev 2007-11-10 15:22:29 följande:
    Vill bara visa vilka söta tossor jag hitta till dottern idagGemelli -> Lycka till! Hoppas Vide kommer till er snart.
    Supersöta *äggstockarna brummar som små humlor*
    Beatrize74 skrev 2007-11-10 13:41:58 följande:
    Lite bildbevis på vad jag pysslat med på morgonkvisten. Ytterligare en strykning på panelen i dotterns rum. Det börjar arta sig, men det behövs ytterligare en strykning som jag ska göra imorgon. Jag peppar mig själv att jobba genom att ta ett steg tillbaka och faktiskt se att det händer något. Den här bilden postade jag för en vecka sedan och det var så här den såg ut i morse innan jag målade ett varv till. Lite skillnad ser man ju!
    Det där kommer att bli helt underbart.
    LinaoMatilda skrev 2007-11-10 13:31:36 följande:
    Här är lite bilder på vad jag shoppat:
    Jättefint! Jillar också huset.
    Beatrize74 skrev 2007-11-10 11:54:54 följande:
    Blir gaaaaaaaaaalen!Allt är klart på utsidan utom att sätta på målade fasadbrädor innan riktigt smällkalla vintern. Vi måste bara bestämma färg. Bara???Hjälp...vi blir galna....både på att gå och köpa nya färgprover och på att aldrig känna oss nöjda. Svårt att återge färger, men ni kanske får ett hum om hur färgerna ser ut här. Den är uppställd mot väggen som idag har en brytning av ett mellanting av den allra vitaste och den till höger om den. Den allra vitaste ska vi ha på snickerier...men frågan är vilken vi ska ha på övriga huset? Maken eller jag kan inte enas. Vilken skulle ni ha valt som huvudfärg på huset? Färgrand 1 från vänster?ellerFärgrand 3 från vänster?(Färgrand 1 och 4 är samma nyans, men ni ser hur de skiljer sig åt på högersidan där)
    Nummer 3! 'alltid på din sida *
    mimmi006 skrev 2007-11-10 10:10:18 följande:
    Är man skadad eller? Igår var jag ute och åt med några kompisar, men min sista buss gick hem redan 20 i elva... När jag satt på bussen hem tänkte jag på pengarna jag spenderat under tre timmar, 350:-. Det är lika mycket som en spis och en vagn från Maileg *snyft*
    Vi åt tårta och fikade för 190:- idag. *grämer mig*
Svar på tråden Vita hem del 6