• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Kajsa M
    gemelli skrev 2007-11-10 21:45:42 följande:
    Natti natti alla som ska lägga sig nu...
    Sköt om dig!
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-10 21:44:14 följande:
    Går och lägger mig och hoppas på att illamåendet ger med sig. Gonatt!
    Krya på dig!
  • LCroft

Godkväll i tråden, fast de flesta har visst varit förståndiga och gått och lagt sig. Är så trött men ätit alldels för mycket tårta för att orka ens gå upp och sova. Sonen fyllde 12 år idag plus att vi varit hos svärfar på förmiddagen som fyllde 60 igår.

• VeroniQa

Tänkte bjuda på lite bilder på dagens inköp Glad Måste nog säga att jag funnit min favoritbutik www.asaocharstiderna.com tack vare "Emmasa" å "Juliah" Tack!

Någon som känner igen den här spegeln?? *härmapa* Har varit "kär" i den sen jag såg den gör första gången....

Två underbara lampor som ska få hänga i vardagsrumsfönstret....

Å så en bild på lite av inköpen från Mora, zink från "Slott&Koja" hon hade verkligen massor Skrattande

Nä nu ska jag sluta "terra" er med bilder Ska läsa ikapp allt som jag missat! Hoppas ni har en bra kväll allesammans!

• Sylt

*burp* Jag har också ätit massor av tårta.... Bilder kommer i bloggen sen....

Har bara skummat igenom men ser att många är sugna på fler barn, målar, sätter panel o har fyndat fina saker

• knyttis

Veroniqa - Åh vad mycke fint du hittat!

LCroft- Grattis till sonen!

Nu ska jag fortsätta sy mina julpynt!
    Har just druckit ett glas vitt så får se hur sömmarna blir...lättpåverkad verkar de som nu...

• VeroniQa
    mimmi006 skrev 2007-11-10 22:25:09 följande:
    Veroniqa- oj, så mycket fint! Det låter så härligt där, jag vill också dit nån gång... Första bilden såg ut som det gör här hemma i hallen, tur att vi har så bra smak
    Tack  Ja du får ta en sväng hit ner nästa gång du är i storstan Skrattande 
    knyttis skrev 2007-11-10 23:00:12 följande:
    Veroniqa - Åh vad mycke fint du hittat!LCroft- Grattis till sonen!Nu ska jag fortsätta sy mina julpynt!Har just druckit ett glas vitt så får se hur sömmarna blir...lättpåverkad verkar de som nu...
    Tack

Oj va mycket bebisprat det var i tråden ikväll...hihi har väl läst ikapp typ 30sidor nu eller nåt Förvånad Kan inte fatta att jag redan är i v.32! Vart tog den här graviditeten vägen! Men det blir väl kanske så när man har fullt upp med första barnet....
    Så snart ska lillebrors rum inredas (fullt med kartonger för tillfället Förvånad) gissa vilken barnsäng jag drömmer om??

Nån som kan komma med bra namnförslag på en lillkille??! Diskussionerna är riktigt "heta" här hemma, vi tycker sååå olika Ledsen 
    ljuvligadrommar.blogspot.com ♥ Leo & lillebror i magen ♥
  • Sylt
    VeroniQa skrev 2007-11-10 23:13:33 följande:
    Tack Oj va mycket bebisprat det var i tråden ikväll...hihi har väl läst ikapp typ 30sidor nu eller nåt  Kan inte fatta att jag redan är i v.32! Vart tog den här graviditeten vägen! Men det blir väl kanske så när man har fullt upp med första barnet....Så snart ska lillebrors rum inredas (fullt med kartonger för tillfället ) gissa vilken barnsäng jag drömmer om?? Nån som kan komma med bra namnförslag på en lillkille??! Diskussionerna är riktigt "heta" här hemma, vi tycker sååå olika  
    Jag gillar Leo o Max
Svar på tråden Vita hem del 6