Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita hem del 6

mimmamum - den är såå vacker den där ljuslyktan och vad fint det blev med en hyacint i!

• MiaMariah
    lasseliten skrev 2007-11-28 10:20:39 följande:
    Hej vänner!Mori - usch, vilken dålig läkare. Bli alldeles ledsen och samtidigt förbannad när jag läser om hur han behandlade er. Anmäl honom! KRAM! Och krama sjuklingen också! Mimma - jättefint i bloggen! Funderar, hur gör man om man vill lägga ut bilder från exempelvis ikea i sin blogg, ska man fråga om lov först? Hur gör ni?
    Ja, jag brukar be om lov numera.
    lasseliten skrev 2007-11-28 10:21:40 följande:
    jättefint i fönsteret MiaM! Du är så duktig!
    Å tack söta!
    M HOW skrev 2007-11-28 10:25:04 följande:
    miamariah  jag kan inte svara på din komentar i min gb för jag är oinbjuden :( får man kanske komma in? kram!
    Visst får du det! kram
    Lynn84 skrev 2007-11-28 10:35:05 följande:
    Godmorgon!Mori Jag instämmer med alla andra - se till att stämma den jäveln! Få tag i klinikchefen och låt denne veta vad det finns för läkare där! Jag fullkomligt avskyr sånt och får så ont i hjärtat! Tänkte på en sak Juliah skrev för någon dag sen. Om Lantliv och förra årets julnummer. Jag gillar också den mkt. Vet dock inte vilken jag tycker är bäst. Men om man plockade lite av varje hade man fått ihop en kanon tidning! Jag sparar på alla gamla julnummer oavsett magasin. Så tar jag fram dem vid jul. Finns godbitar i alla....kikade lite igår från 05 och 06 nr av Allt i Hemmet. OJ! En del saker såg förfärliga ut! *fniss*Vi har ju så smått börjat packa här hemma och igår la jag ner massa inredningstidningar i en pappkasse. Tänkte " Men...e detta allt?" NEJ, såklart inte, blev bara lite smått förvirrad. Det finns tidningskorgar i vart hörn här hemma tror jag. Det senaste inköpet av tidningskorg kommer från Me and My Home, ni vet den i flätad pil...tro jag dt är. Den har fått sin plats på taoletten nu. Hur mkt tidningar har ni hemma?Och Sparar ni på alla så ni får beslutsångest om ifall ni ska slänga eller ej när ni väl märker att plats ej finns?
    Jag sparar i en låda i förrådet tills den är full, då tar jag fram dem och bläddrar igenom dem igen, river ur de klipp jag vill spara och sätter dem i en plastficka i en pärm. Dock hittills sparar jag på alla Vakre hjem. Likaså de julmagasin som är riktigt bra.
    Kajsa M skrev 2007-11-28 11:10:25 följande:
    Nej nu kan jag snart inte vänta längre med att sätta upp adventstjärnorna! Säg till mig att det är ok att fuska lite!
    Det är ok! Skrattande Har fuskat i flera dagar och fått lite småskäll av mamma för det.. Skrattande
    Peak skrev 2007-11-28 11:15:33 följande:
    Ingen som säljer tidningar? Jag vill gärna köpa gamla inredningstidningar och särskilt Family living! Men portot blir lite mycket kanske om man vill ha många...
    Nej nej Peak, jag blev inte alls arg men jag var lite rädd för att du blev lite arg på mig.. Tycker också det är väl överdrivet det där.. Jag har stängt mitt galleri för alla, om man vill in så får man knacka på Flört Men jag släpper in dig!
    gemelli skrev 2007-11-28 11:24:29 följande:
    Usch Leila, vilken buttertjej hon var nu under "Efter 10"Fck en helt annan syn på henne nu. Hoppas det bara var en engångföretelse!
    vad var det för nåt? synd jag missade det..
    Mori skrev 2007-11-28 11:29:54 följande:
    Juliah. LinaOMatilda, 1981, jelia,Miahmaria: Vi pratade faktiskt om att anmäla det till patientnämnde... Jag är om möjligt ännu argare idag. Moa har drömt hela natten, vet ju ios inte om vad men jag kan ju gissa. Känner som ni, att skadan är ju redan skedd för oss, men andra barn kanske slipper. Ska ringa i eftermiddag. Vi har redan bytt läkare en gång efter en tidigare mindre trevlig upplevelse. Hur får man tag på privatläkarna då?
    Ja, bra, gör ni det! Titta i Gula sidorna efter privatläkare.
    Kajsa M skrev 2007-11-28 11:29:59 följande:
    SJälv är jag ledig idag och barnen och maken är friska igen. Jag skulle passa på och storstäda huset idag, men vetni vad. JAg gick och la mig på sängen när de gått och somnade om. Skulle ju bara läsa tidningen! Och sov till 10.15. Så här hinns ingen städning med...
    Låter som du behövde den där tuppluren, städningen kan säkert vänta tills en annan dag!
    Busan skrev 2007-11-28 11:33:43 följande:
    Helt OT: Måste få klaga lite har fortfarande ont i kropp och hals och är orkeslös, när jag gör något blir jag helt slut, har så dåligt samvete för att jag inte är på skolan jag missar en del, men åh andra sidan så slipper jag den skräniga och opedagogiska läraren som vi ska ha till Januari. Känns som att jag vill kurera mig en dag till hemma. Mår piss när jag tänker på det.
    Stackare, hoppas du kryar på dig!
    Adamama skrev 2007-11-28 11:44:04 följande:
    MiaMariah - såg att du och VSM diskuterade fika. Jag har raggat fikasällskap med VSM, men barnen blir sjuka hela iden. Men snart kunde vi väl ta en gemensam fika? Jag vill se allt julpynt hos VSM. Det vågar du väl MiaMariah... Det är ju bara bra om vi är fler. Det sprider ju riskerna i fall att någon av oss bara har utgett sig för att vara en inredningsintresserad kvinna i 30-årsåldern med förkärlek för vitt och i själva verket heter Manfred, är 62 och gillar terracottafärger. Huva!
    Skrattande Haha.. Ni får nog peppa mig rejält ett tag innan då.. Huu vad nervös jag blev nu, jag törs inte..Ledsen Usch vad jag är jobbig..
    lasseliten skrev 2007-11-28 11:45:47 följande:
    Åh, vad trevligt med fika! Varför bor inte jag i göteborg Go Mia, go!
    Skrattande
    Kajsa M skrev 2007-11-28 11:58:04 följande:
    KASTA ELLER SPARA?
    Söta tycker jag, spara om du är osäker!
  • MiaMariah
    malins79 skrev 2007-11-28 13:23:01 följande:
    Miamaria, vad fint ditt fönster är. Lussekatterna såg goda ut!
    Å tack!
    LinaoMatilda skrev 2007-11-28 13:27:40 följande:
    Hej på er. Jag är hemma igen efter tandläkaren. Hann med lite shopping också. Mimmaum: Vad fint med hyacinten i kronan. De är verkligen söta.MiaMariah: Vad fint det blev. Köpte en vit amaryllis här om dagen jag också. De hade ställt den i en stor korgkopp och sprayat på grönt glitter , nu står den i en vit kruka Lasseliten: Vad fint med kransen, och bordsdekorationen är ju supermysigt!Kajsa: Lägg undan dem i en låda, om du inte saknat dem efter ett år ska du kasta (eller sälja) annars tar du fram dem igen
    Tack! LÅter jättefint!
    Frida08 skrev 2007-11-28 13:49:24 följande:
    Hallå igen!!Vill bara säga att jag är såååå lycklig.... Vi har äntligen fått tag på fina köksmöbler till vårt "nya" fina hem!! Det är i serien Wilma från Mio som vi hittade på blocket å de e sååååå fina. Ville bara säga det till er som förstår hur lycklig man kan vara över detta!!
    Grattis, vad superhärligt, förstår såväl din glädje!!
    Kajsa M skrev 2007-11-28 13:53:08 följande:
    Trä.Ja de åker ner i en låda så får vi se vad jag gör med dem sen.Nu ska jaqg gå hem till grannen och kolla på "mitt" skrivbord. Måste se om det går att fixa till bordskivan.SmajlaTack! Jag ska faktiskt fuska lite idag. Behöver ju inte sätta upp alla idag, men några stycken!
    Hihi, jag har fuskat REJÄLT - jag har satt upp julgranen, pyntat den och nu lyser den så fint här hemma! Kanske kan bli nåt kort lite senare..
  • MiaMariah
    Heaven81 skrev 2007-11-28 15:29:32 följande:
    Oj, orkar inte ens läsa ikapp allt I helgen fick jag äntligen lite tid över för julpyssel, har lagt in det mesta under JULEN 2007 i mitt galleri, välkomna in
    Å vad mycket snyggt!
    Vitadrömmar skrev 2007-11-28 15:31:34 följande:
    OT jag bara måste få skriva av mig.. uch dte här hänt ngt fruktansvärt hemskt.. jag vill inte starta ngn ny tråd bara skriva lite granna... jag "hänger" i denna tråden dagligen och det känns nästan som om jag "känner" er allesammans även om jag inte gör så mkt väsen här... däför känns dte som om jag kan skriva här!!Jag bor i Åmål... och dom som har läst tidningen idag har antagligen läst om en 23årig mamma som sitter misstänkt för att ha mördat sin snart 2åriga son och hon bor här i centrala åmål!!  jag är 23år bor i centrala åmål och har en gosse på över 1år!jag känner alldeles säkert denna människa och jag känner mig just nu helt förkrossad.det är värkligen jätte hemskt.. hur bär man sig åt nu? ngn jag känner, kanske till och med umgås med är misstänkt för att ha mördat sin son?? Det är säkert redan utspritt här i stan vem dte är.. men jag har varit i kanada i ngra veckor så än har jag inte höt ngt.. jag vågar knappt heller ringa ngn.. vet inte om jag vågar veta!!uch hoppas det var ok för alla att jag skrev här! känner mig endå lite "hemma i denna tråden" fasten dte var väldigt mycket utanför ämnet!!Linda 
    Usch vad hemskt.. Du kanske ska prata med några du känner, din familj och vänner så du får lugnat ner dig. Måste vara oerhört otäckt..
  • MiaMariah
    Vitadrömmar skrev 2007-11-28 15:43:07 följande:
    ja det är jätte otäckt.. jag bara tänkter och tänker på vem det kan vara.. och stackars denna gosse.. försöker få tag på min mamma så jag kan prata och gråta av mig lite.. ! tack till er alla!Linda
    hoppas din mamma kan lugna dig! kram!
  • MiaMariah
    malins79 skrev 2007-11-28 18:08:58 följande:
    Jag grämer mig så att jag lider av "telefonskräck". Jag såg en annons med gamla Leksandstolar  (6st för 1600kr) i ett samhälle 2mil bort, men jag vågade inte ringa utan tänkte att maken skulle ringa dagen efter. Sen på morgonen ser jag att annonsen är borta.Hur gör man för att våga ringa på annonser?! Alla människor har ju inte mejl.
    Jag har också telefonskräck vilket jag ironiskt nog utvecklade när jag jobbade i tfnvx i mitt förra jobb.. Idag vågar jag bara svara om det är min man eller mina föräldrar och helst inte då heller..
    LinaoMatilda skrev 2007-11-28 18:23:43 följande:
      Gula bilder på vår adventsljusstake.
    vad fin!
    malins79 skrev 2007-11-28 18:33:02 följande:
    Jacob (7mån) blev jätteglad när han såg att jag hängt upp vita stjärnor i fönsterna, han hade världens smile och släppte inte dom med blicken, han kanske blir nästa Ernst Saga tycker det är mysigt och hon älskar att gå på Ikea, så man har ju dresserat dem väl
    Vad gulligt..
    Karamellfabriken skrev 2007-11-28 19:08:02 följande:
    Jag älskar vita pioner och har en så fin luktpion i trädgården. Skulle vilja göra en mindre förstoring av den för att kunna njuta av den även nu under vintern.Men vilken bild är bäst?
    av ngn anledning så dras jag till den första.. men jag tycker nog faktiskt i färg..
    Solvei skrev 2007-11-28 19:13:30 följande:
       Jag vill oxå va med igen....  Kunna få lite tips på mys nu till Jul.. Så om ni vill får ni gärna lägga till mig som "kompis" i adressboken??Och självklart dela med mig av ev tips.... om det är nåt som kan va intressant..Har bara inte engagerat mig så mkt här på FL ett tag för jag har ju blivit 2 barns mor.. men ska väl engagera mig mera har jag tänkt...Vad är det som hänt, eftersom några har "låst" in sig???
    Släpper in dig! Jag svarar för min egen del - jag har låst mitt galleri eftersom nån "snodde" min identitet och mitt hem blev igenkänt pga mina trädgårdsbilder. Kändes minst sagt olustigt.
    Septemberpyret skrev 2007-11-28 19:20:48 följande:
    Måste rådfråga er lite; Har varit och hämtat en sittbänk idag som jag i mitt huvud redan hade målat vit och placerat på min framtida inglasade veranda...! Men sambon tycker att vi ska behålla den som den är... Vad tycker ni? Bild finns i mitt galleri!
    Vit tycker jag!
    Himmelbit skrev 2007-11-28 19:30:58 följande:
    Här kommer lite bilder. Inte på dagens shopping dock, men tidigare shopping...Nya soffan med en liten Himmelbit i:Eukalyptuskrans, köps hos Nublu:Adventsljusstaken som inhandlades på den trevliga shoppinglördagen:Kristallkrona.. hmmm, undra vad sambon kommer säga när han kommer hem.. :Två sådana här blev det igår - ytterligare en ska inhandlas imorgon:Ja, sen har det varit mer shopping idag men det får ni se imorgon!!
    Åååå vad mycket snyggt! Soffan blev ju jättebra! Söt liten Himmelbit också..
  • MiaMariah
    Himmelbit skrev 2007-11-28 19:54:10 följande:
    Här kommer lite gula bilder också - bara för din skull! Zinkstrut, köpt hos Nublu:Stooooort hjärta som ska få hänga på något bra ställe (ligger nu bara i soffan):Mistel - ska också få en bra plats. Neeeej, handdukskrok i badrummet är INTE en bra plats:
    Å vad mycket fint!
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-28 19:54:36 följande:
    Tjejer! Peppa mig lite är rädd för att förstöra skrivbordet om jag börjar måla.
    Inte då, det kommer bli jättefint! Bra att ni bearbetar mig lite pö om pö med peptalket Flört
  • MiaMariah
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-28 20:00:56 följande:
    En vacker dag kommer du att känna dig som lilla My och komma klivandes med barska steg!
    Skrattande
    MildaMaränger skrev 2007-11-28 20:05:11 följande:
    Idag har jag mått så pass bra att jag har kunnat hämta mitt swap paket...Å vad kul det var med paket! Riktigt mysigt att öppna alla!Mimma... underbar pålle.. jag kommer att shoppa en stor av dig senare!Lasseliten.. Underbart söt.. kommer att få hänga i lill*ns rum sen!Juliah... Å, den ska jag ha polkagrisar i... eller nötter! Fiiint hantverk!Beatrize.. å så duktig du är! Riktigt vintrig!!Mori... Fasen så duktig du är gumman! Kreativ!!jeajea.. underbar krans! den ska stå på julbordet!sylt... jag är kär i stjärnorna... jag bara dog när jag såg dem!!!miamariah. det kommer bli underbara paket... och vissa ska jag ha i julgrupper..MariaV... supersöta vimplar! kanske i julgranen eller till kommande lill*ns rumKajsaM.. å den kändes verkligen jag att den var svartvit..*fniss* tack för allt slit!Värstasupermamman.. underbart hjärta! Den kommer att få hänga i halleN!himmelbit.. första parkett.. ytterdörrens handtag! så man känner sig riktigt välkommen!birksochkalle... Skulle passa underbart i julgranen! tack söta!korall.. otroligt fint hjärta! vet att du kommer ha en massa fina kransar hemma i jul.. !!knyttis.. så sött! jättefint tryck! det ska få bo i köket!!ETT STORT TACK TILL ER ALLA!!! INTE MINST KAJSA!!!
    Tack själv för den supersnygga tändsticksasken!
    Karamellfabriken skrev 2007-11-28 22:42:46 följande:
    Jag har beställt vita rullgardiner från Mairo idag och undrar om ni kan hjälpa mig med följande:Om jag lägger till 800kr (hela köket) så får jag en vit träkant/list nertill istället för den vanliga kanalen med istucken "pinne". Är det värt det. Blir det snyggare tror ni?
    Jag är nog lite knäpp för jag gillar den där pinnen istället för träkanten.. Generad

Och apropå zinkhus är jag också ute efter ett - till vårt gamla bord bredvid soffan.. Ska kika i nästa vecka så håll tummarna för att jag kommer hem med ett Flört
  • MiaMariah

mimmi - jag frågade dig i din gästbok häromdagen hur stort ditt zinkhus är ungefär - det stora med madonnan - är det samma storlek på ditt som det på Syster Lycklig?

• MiaMariah
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-28 23:03:45 följande:
    Nu har jag målat skrivbordet och stolen en gång. Lite nervöst var det allt men det kommer att bli så fint!!Tyvärr saknar jag nycklar till det. Kan man ta med sig låset och försöka få nya till vilken nyckelgubbe som helst?Kajsa: Surt! Bläng på gubben från mig. Vad kul det lät med julkväll i blomsteraffären.Tråkigt med skrivbordet men kul med hyllan.Karamellen: Tänk vad mycket lull du kan få för 800:-!  Jag hade hoppat de vita listerna.
    det måste ju kunna gå - med låset menar jag..
Svar på tråden Vita hem del 6