• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Anton2005
    Juleja skrev 2007-11-12 13:23:02 följande:
    Vi ska så småningom köpa en ny soffa, en tresitsig eller möjligtvis en trea med inbyggd schäslongdel ni vet. Jag vill ha en tygsoffa, men nu tll frågan: Jag suktar ju så klart efter en ljus, gärna Ikea-Blekingevit. Men hur smart är det? Om man äter framför tv:n, har några över på fika och sitter där, när barnen kommer (första är på väg) osv. Det går ju att tvätta klädseln, i 30, 40 eller 60 grader, men inte använda klorblekning står det. Hur funkar vit tygsoffa med barn och vardagsliv? Vad är bra alternativ?Vill ju inte vara nån polis som oroar sig varje gång nån närmar sig soffan, det måste var funktionellt!
    Vi har två vita stora soffor från Mio....eller förlåt sa jag vita, jag menar fläckiga. Jag älskade de där sofforna när jag köpte dem och jag tycker fortfarande så mycket om modellen på dem, men för oss fungerar det inte alls med vita soffor. Vi ska byta ut dem mot svarta skinsoffor. Jag som aldrig gillat såna soffor men nu kan jag verkligen tänka mig en
  • JeaJea
    juliah skrev 2007-11-12 13:03:27 följande:
    mm, du missade den vita struten....Vit  tryffel, vit choklad...mmmmm....
    Det är vaniljtryffeln, den, blåbär och whisky är så underbara.
    Har dem i affären, fattar ni hur jobbigt det är några dagar innan mens. Varför vill jag äta 3 strutar med lakritschokladkola idag...???
    Julstrutarna har inte kommit hit än, men det rinner i munnen bara jag läser, kardemummakola, pepparkakstryffel....
  • JeaJea
    almlin skrev 2007-11-12 13:11:58 följande:
    Mmmmm...på fredag ska jag till en nyöppnad butik här i norr som också säljer dessa underbara stutar. Det är förresten MyHome´s ägare med bloggen www.lantlif.blogspot.com juliah,Nu blir jag nyfiken så jag spricker! Kan jag också få komma in i ditt galleri?
    åhhh avis. där ser så fint ut.
  • Eddan

Milda Maränger: Årechokladen är jättegod. En av tjejerna som startade fabriken kommer härifrån min hemby och hon gick året över mig i skolan så man känner sig ju nästan lite "stolt" över att det går så bra för dem.

• malins79

Ikväll hoppas jag att barnen somnar tidigt och att läggningen går smidigt för då ska jag gå ner i källaren och måla lite.

• Juleja
    Anton2005 skrev 2007-11-12 13:30:04 följande:
    Vi har två vita stora soffor från Mio....eller förlåt sa jag vita, jag menar fläckiga. Jag älskade de där sofforna när jag köpte dem och jag tycker fortfarande så mycket om modellen på dem, men för oss fungerar det inte alls med vita soffor. Vi ska byta ut dem mot svarta skinsoffor. Jag som aldrig gillat såna soffor men nu kan jag verkligen tänka mig en
    Jaa det är det jag fasar för, och jag vill ju ha ett hem man kan leva i! Dessutom har vi en katt...
    Men åh vad jag inte vill ha skinnsoffa. Fast det är väldigt praktiskt att kunna torka av ju.
    Nu har vi min farmors gamla soffa, med ett överkast i indisk bomull ovanpå, i naturvitt. Men det är solkigt nu, trots att jag tvättar det ofta.
    Så jaa, jag vet ju, men det tar emot... =)
    Kanske en grå eller brunaktig tygis då...

Mörkt skinn är bättre än ljust va? Kan tänka mig att ljust/vitt blir så fult när man haft soffan ett tag och nött på den.
  • LinaoMatilda

hej på er!

MM: Söta strutar, tyvärr har jag aldrig smakat på chokladen

Idag har jag satt upp halvpanel på lillatoaletten. Det blir lite lysigare nu..

• Lynn84

hej tjejer!

Hoppas alla har det bra!

Själv ska jag iväg till jobbet idag efter 2 veckors frånvaro...eller..ja sjukdom kanske låter bättre *fniss*

Tänkte bara kolla in en snabbis.

Kom att tänka på en sak igår. Jag har inte sett Salmiak här på ett tag, eller är jag förvirrad??? Vart har hon tagit vägen???

Kram på er alla!!!!

~Mamma till Colin 2 år och bebis i magen~
  • Lynn84

Nemen...det går ju inte söka på hennes namn.

Har hon också bytt nick som alla andra?

Nu känner jag mig hel förvirrad!!!!

Generad

~Mamma till Colin 2 år och bebis i magen~
Svar på tråden Vita hem del 6