• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • juliah

Maken kom hem med Vakre hjem idag, UTAN att jag bett om det Glad,så den borde finnas.

jezzzica, så fint det blev, förstår att han sover skönt i den.

• jezzzica
    Feffie skrev 2007-11-12 18:34:34 följande:
    Jezzzica, finns "din" stege också på Åhléns? Har de två olika då? Vad fin sängen blev, vackert.
    nemen...jag hade bara Ellos i huvudet så jag läste Ellos när det faktiskt stod Åhlens... sorry, den stegen jag kikade på fanns på Ellos! men nu blev jag väldigt nyfiken på den på Åhlens!
    Mufflon skrev 2007-11-12 18:50:31 följande:
    Hallå!!! Jag har precis köpt en ekeskog och den är superskön, har iofs bara haft den ett par veckor men tycker redan om den mkt...Det är en riktig mys-soffa, hoppas du blir nöjd med ditt val 
    åh jag vill med ha en ny soffa! Eller rättare sagt jag vill ha nytt överdrag. Jag har faktiskt försökt bearbeta mannen med ett vitt sedan vi köpte den men ikke.... jag fick honom iaf att sälja sin bulliga svarta skinnsoffor och köpa en ny överhuvudtaget
    ja färg kan göra mirakel, och att jag var tveksam till att måla från första början....*knäpp*
    Juleja skrev 2007-11-12 18:11:59 följande:
    Det är ju smart! Ska ändå köpa på mig lite sånt att ha under skötbädden tänkte jag.
    åh smart!
    juliah skrev 2007-11-12 18:56:24 följande:
    Maken kom hem med Vakre hjem idag, UTAN att jag bett om det ,så den borde finnas.jezzzica, så fint det blev, förstår att han sover skönt i den.
    vilken fin gest! Japps, plus att han hoppade middagsluren så det kanske beror lite på det
    ♥Elliot♥
  • Mufflon

Juliah; Snäll man du har Förstår inte riktigt hur ni bär er åt...

Har ni några tips? Skrattande Ska väl inte klaga egentligen, fick juh faktiskt frukost på sängen i lördags...

• Mufflon

Jezzika; Jag var bara tvungen att köpa en ny soffa, min gammla hade jag haft i typ hundra år, jätteful oxblodsröd hörnsoffa i skai (heter det så?) från Ikea, huu får rysningar...

Men vi tapetserade om och la nytt golv så då åkte den ut....fortare än kvickt

• malins79
    Jezzzica, jag funderar nämligen på om Jacob ska få en sån säng. Han är bara 6,5mån än men jag tror han kommer sova lika lite i spjälsängen som Saga gjorde. Hon sov i den när hon var ca 2år till 2,5år sen började hon sova i vanlig säng, innan dess i vår säng. Nu tror jag att Jacob får flytta tidigare till annan säng än vad Saga gjorde men man vet ju aldrig.
     Det som är skönt är att dom kan ta sig ur dessa sängar själva, sen är dom söta med
  • malins79

Nu har jag varit duktig!
    Direkt efter det att båda barnen somnat för snart en timme sen gick jag ner i källaren och målade lite. Jag får fortsätta imorgon, då det är bordsben som jag håller på att måla och eftersom bordet är isärplockat så ligger benen på bockar och man kan inte måla runt om.

• LinaoMatilda
    malins79 skrev 2007-11-12 19:23:11 följande:
    Jezzzica, jag funderar nämligen på om Jacob ska få en sån säng. Han är bara 6,5mån än men jag tror han kommer sova lika lite i spjälsängen som Saga gjorde. Hon sov i den när hon var ca 2år till 2,5år sen började hon sova i vanlig säng, innan dess i vår säng. Nu tror jag att Jacob får flytta tidigare till annan säng än vad Saga gjorde men man vet ju aldrig. Det som är skönt är att dom kan ta sig ur dessa sängar själva, sen är dom söta med
    Min son är 1½ år och har fått flytta till vanlig barnsäng. Han hoppade nämligen ur spjälsängen en natt. Han sover jättebra i sin nya säng. Han brukar komma till oss på morgonkvisten och så sover vi en stund till.
  • jezzzica
    malins79 skrev 2007-11-12 19:23:11 följande:
    Jezzzica, jag funderar nämligen på om Jacob ska få en sån säng. Han är bara 6,5mån än men jag tror han kommer sova lika lite i spjälsängen som Saga gjorde. Hon sov i den när hon var ca 2år till 2,5år sen började hon sova i vanlig säng, innan dess i vår säng. Nu tror jag att Jacob får flytta tidigare till annan säng än vad Saga gjorde men man vet ju aldrig. Det som är skönt är att dom kan ta sig ur dessa sängar själva, sen är dom söta med
    hade jag hittat en sån här säng tidigare så hade jag bytt tidigare! Elliot har alltid hatat sin spjälsäng, varit arg för han inte kunnat ta sig ur. Men när man trycker ihop den så långt man kan är den så söt! Passar perfekt för en liten bebbe
    ♥Elliot♥
  • Det ljuva livet
    NU har barnen somnat och jag har äntligen lite tid att skriva här ! Vad stilla det har varit idag .

Här är vårt senast slutförda projekt! Och nu när maken mätt och skruvat upp den så tycker jag att den ska flyttas ca 7cm neråt, eller hur?

Nu läser jag ikapp, borde vara ovanligt snabbt gjort
  • jezzzica
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-12 19:33:04 följande:
    NU har barnen somnat och jag har äntligen lite tid att skriva här! Vad stilla det har varit idag. Här är vårt senast slutförda projekt! Och nu när maken mätt och skruvat upp den så tycker jag att den ska flyttas ca 7cm neråt, eller hur?Nu läser jag ikapp, borde vara ovanligt snabbt gjort
    hmmm svårt det där.... Det blir ju himla fula hål och så farligt fel sitter den inte enligt mig. Men man kan ju störa ihjäl sig på sånt själv..
    ♥Elliot♥
Svar på tråden Vita hem del 6