• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Kajsa M
    Lynn84
    *vinkar* Här är jag!

Juleja
    Vi har ektorp vit både i varadsgrumemt och i barnens eget tv-rum. Har två kladdiga barn och tvättar överdragen rättså ofta. men alla fläckar har hittills gått bort,eftersom det är 60 graders tvätt på det tyget. Tycker det funkar utmärkt. till vardags har jag några vita fleeceplädar liggande på sittdelarna för att undvika en del kladd.
  • Bandykillar

Hej!
    Visst har väl vakre hjem kommit ut i butikerna. Här hemma på pressbyrån inte fått den. Var det inte ngn här som sa att det var sen leverans, var det bara tillpressbyrån tro?
    / Jennie

• LinaoMatilda
    Juleja:  Vi har vit soffa och visst blir den smutsig, därför har vi en extra klädsel som vi kan byta till när den andra tvättas. Fungerar bra om man är beredd att tvätta. Som Kajsa skrev så är det bra att ha något skydd på t.ex. ett vitt lakan eller filt till vardags.

Varför blir det så tjock text? hmm..
  • lillvilda

Jag är en sån som kan tycka att vissa saker är fint hos andra men inte hos mig och det här är nog ett fall av det.Tittar in hos dig och tycker du har ett trevligt och fint hem samtidigt har vi har spenderat de sista 3 åren i vår lägenhet med att utrota fejkade breda träslister, stuckatur i taket och marmorerade tapeter osv. haha.
    Men är det nått jag lärt mig av att titta runt i folks hem på nätet är att det är så härligt att hemmen ser så olika ut.

versan skrev 2007-11-11 22:21:40 följande:
    Plastlister eller rättare sagt frigolitlister Det hade vi i våran gamla lögenhet och ska sätta i vårt Nya hus nu Bilder finns i mitt galleri.Undrar du något så fråga i mitt krypin då ni skriver så mycket så jag hinner ju aldrig på en miljon att läsa ikapp.
  • lillvilda

juliah: dn tvättstuga är underbar både jag å sambon satt å drömde oss bort och tittade på den igår

• Feffie

Hej

En fråga till er inredningskunniga, en vit (trä) stege från Åhlens, för 250 kr, det råkar inte vara så att någon av er har en bild på den?

• Feffie

Juliah nu blir jag också nyfiken på tvättstugan. Men jag brukar inte skriva här så ofta så då kanske jag inte får kika in?

Vore jättegulligt av dig om jag får:)

• Ewis

grrr gissa om jag är riktig förbenad nu på min gubbe....

Han köpte en burk färg till mig i dag och ställde hem när jag var på jobbet så jag skulle kunna måla klar bokhyllan idag innan vi ska bort på farsdagmiddag MEN så har han köpt fel färg grrr
    Den färgen jag ska ha heter 40 V vilket jag tydligt påpekade och han köpte bara 40.
    När jag ringde och skällde på honom i tele nyss och sa att han fick åka tillbaka och köpa en ny burk färg så sa han men 40 V fanns inte, hm men då frågar man efter en sån burk...
    Så sur och hungrig nu, vet att i kväll när vi kommer hem kommer jag vara för trött för att måla men trots det SKA jag måla

• LinaoMatilda
    Ewis skrev 2007-11-12 16:59:41 följande:
    grrr gissa om jag är riktig förbenad nu på min gubbe....Han köpte en burk färg till mig i dag och ställde hem när jag var på jobbet så jag skulle kunna måla klar bokhyllan idag innan vi ska bort på farsdagmiddag MEN så har han köpt fel färg grrrDen färgen jag ska ha heter 40 V vilket jag tydligt påpekade och han köpte bara 40.När jag ringde och skällde på honom i tele nyss och sa att han fick åka tillbaka och köpa en ny burk färg så sa han men 40 V fanns inte, hm men då frågar man efter en sån burk...Så sur och hungrig nu, vet att i kväll när vi kommer hem kommer jag vara för trött för att måla men trots det SKA jag måla
    Va dumt! Va besviken man blir om man tänkt sig göra något och så går det inte.
  • jezzzica

Det var någon som frågade efter skohylla? Denna tycker jag är jättefin:
    http://www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=8363&productId=176925&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

feffie: Jag är också lite sugen på den stegen...eller det kanske inte är samma för den jag tittat på kostar 599..

Nu är sängen färdigmålad, och jag är faktiskt ganska så nöjd över reslutatet...

Innan:
    PICT4242.JPG

undertiden
    PICT4251.JPG

färdig!

PICT4259.JPG

♥Elliot♥
Svar på tråden Vita hem del 6