• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • malins79

NCS S 1005-Y,  är detta råvitt? Huntonit hade nämligen en panel målad i denna kulör.

• Toola

God Kväll!
    Önskade mig ju en lykta fr coop till morsdag, den fick jag förståss!
    Sen har den stått i garaget och jag har tyckt att den hade för stora öppna glasrutor - inget spröjs eller så.

Men sååå såg jag vad Versan hade gjort med sin lyckta, snabbt som ögat la jag in en best hos panduro och se så fin den blev.

Tack för tipset Versan !

Bild finns i galleriet

• Sylt
    mimmi006 skrev 2007-11-12 20:33:35 följande:
    dregelvarning www.lexingtoncompany.com/v2/
    Haha, trodde det skulle vara ngn snygg karl . Men inredning går väl före manlig fägring i denna tråden *asg*
  • malins79

Men nu ser jag att huntonit panelskivor ska spikas fast på reglar. Då blir det genast mer jobb. Jag tycker det verkar så smidigt när man kan limma fast dem.

• ana1979

Halloj!

Kastar in en fråga... kanske någon som vet eller har samma problem...

Ska göra en stor krans av granris i helgen och ha över rumsbordet. Söker stora ljushållare som rymmmer blockljus till den här kransen. Vill så gärna ha blockljus istället för vanliga ljus. Har sett att dom vanliga ljushållarna på panduro, men det är alltså inte dem jag är ute efter.

VSM: Håller nog med dig, hade oxå sänkt hyllan lite gran. Har sett ditt sovrum på mininredning. Verkligen supersnyggt!!!

• malins79
    Toola skrev 2007-11-12 20:42:20 följande:
    God Kväll!Önskade mig ju en lykta fr coop till morsdag, den fick jag förståss!Sen har den stått i garaget och jag har tyckt att den hade för stora öppna glasrutor - inget spröjs eller så.Men sååå såg jag vad Versan hade gjort med sin lyckta, snabbt som ögat la jag in en best hos panduro och se så fin den blev.Tack för tipset Versan !Bild finns i galleriet
    Den blev jättefin!
  • LinaoMatilda
    Toola skrev 2007-11-12 20:42:20 följande:
    God Kväll!Önskade mig ju en lykta fr coop till morsdag, den fick jag förståss!Sen har den stått i garaget och jag har tyckt att den hade för stora öppna glasrutor - inget spröjs eller så.Men sååå såg jag vad Versan hade gjort med sin lyckta, snabbt som ögat la jag in en best hos panduro och se så fin den blev.Tack för tipset Versan !Bild finns i galleriet
    Ja det är verkligen en bra idé. Fint blev det.
  • malins79
    ana1979 skrev 2007-11-12 20:54:33 följande:
    Halloj!Kastar in en fråga... kanske någon som vet eller har samma problem...Ska göra en stor krans av granris i helgen och ha över rumsbordet. Söker stora ljushållare som rymmmer blockljus till den här kransen. Vill så gärna ha blockljus istället för vanliga ljus. Har sett att dom vanliga ljushållarna på panduro, men det är alltså inte dem jag är ute efter.VSM: Håller nog med dig, hade oxå sänkt hyllan lite gran. Har sett ditt sovrum på mininredning. Verkligen supersnyggt!!!
    Ingen aning, tyvärr.
  • Sylt
    ana1979 skrev 2007-11-12 20:54:33 följande:
    Halloj!Kastar in en fråga... kanske någon som vet eller har samma problem...Ska göra en stor krans av granris i helgen och ha över rumsbordet. Söker stora ljushållare som rymmmer blockljus till den här kransen. Vill så gärna ha blockljus istället för vanliga ljus. Har sett att dom vanliga ljushållarna på panduro, men det är alltså inte dem jag är ute efter.VSM: Håller nog med dig, hade oxå sänkt hyllan lite gran. Har sett ditt sovrum på mininredning. Verkligen supersnyggt!!!
    ... vet inte om jag kanske har sett det hos fridasgard.se . Hittar inga på sidan, kanske maila o fråga?
  • Toola
    malins79 skrev 2007-11-12 20:57:45 följande:
    Den blev jättefin!
    Tack !

Jag har inboxat Versan o tackat för tippset (hennes var svart och den var också jättefin)
Svar på tråden Vita hem del 6