• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Juleja

För en gång skull så fick Tomas & SImon tilld et fint i veckans tv-projekt, såg ni? Det är väl slutklämmen nu... Jag gillade väggmålningarna, tror att det var en kvinna som gjorde dem. Det var mycket som jag tyckte om ikväll. Fin zinkkista de hittade i trädgården!

• Himmelbit

Godkväll!

Har nu äntligen lyckats få min lille plutt att somna. Han har skrikit i två timmar och bara klättrat på mig - skrek tills han kräktes för första ggn.. Man känner sig så maktlös när man inte förstår och inte kan trösta. Förmodligen övertrött men kunde inte komma till ro, stackars. Jag höll på att säga upp mig som mamma . Det blir extra påfrestande när man är ensam hemma och inte har ngn avlastning (sambon borta sen i torsdags).

Så, nu fick jag gnälla lite. Tur att jag har er

Håller på att ladda in bilder på min nyinköpta skåp!! *nöjd*

• Smultron och glass

Mimmi: Grattis till golvet!

Vaniljdröm: Åh, nu fick jag också lite klarhet i namnen. Jag reflekterade tidigare idag över att Karamellfabriken var borta, men jag hann inte ens fråga innan jag nu såg att det är du

• LinaoMatilda
    Himmelbit skrev 2008-02-04 20:57:05 följande:
    Godkväll!Har nu äntligen lyckats få min lille plutt att somna. Han har skrikit i två timmar och bara klättrat på mig - skrek tills han kräktes för första ggn.. Man känner sig så maktlös när man inte förstår och inte kan trösta. Förmodligen övertrött men kunde inte komma till ro, stackars. Jag höll på att säga upp mig som mamma . Det blir extra påfrestande när man är ensam hemma och inte har ngn avlastning (sambon borta sen i torsdags).Så, nu fick jag gnälla lite. Tur att jag har er Håller på att ladda in bilder på min nyinköpta skåp!! *nöjd*
    Lillen då, bra att han kunde somna nu iaf. Jag ser framemot bilderna!!
  • Smultron och glass

Himmelbit: Oj, det där lät riktigt jobbigt! Förstår att det måste vara fruktansvärt frustrerande att inte kunna trösta i ett sånt läge. Skönt att han äntligen har somnat nu.

• Daggdroppen

Himmelbit? Kan det vara för att han saknar sin pappa som han skriker?

Vår son är väldigt pappig just nu och ganska otrygg. Vill nästan hela tiden ha koll på var han är. Kanske är det lite "straffet" vi får ta då maken har jobbat och byggt så mycket. Nu då han får se mer av honom vill han liksom inte släppa honom igen, tror jag.

Nu på långresan i helgen var han också väldigt otrygg då vi var med andra okända människor, men då det bara var vi tre på hotellet var han glad. Barn gillar när det är tryggt och samma rutiner. Och vet var mamma och pappa finns

Lycka till! När kommer han hem?

• Ninizen

Hejsvejs!

Juleja skrev 2008-02-04 20:52:20 följande:
    För en gång skull så fick Tomas & SImon tilld et fint i veckans tv-projekt, såg ni? Det är väl slutklämmen nu... Jag gillade väggmålningarna, tror att det var en kvinna som gjorde dem. Det var mycket som jag tyckte om ikväll. Fin zinkkista de hittade i trädgården!
    Håller med helt. Den zinkkistan gick inte av för hackor. Hur kan man bara hitta ngt så fint i trädgården av en händelse? Ska nog ut o rota i rabatterna utanför hyreshuset. Men här hittar man bara tomma ölflaskor och annat skräp.

Himmelbit: Usch, visst är det jobbigt med sådana kvällar när man inte vet vad felet är. Speciellt jobbigt om man är själv dessutom. Min son har en period då jag inte kan gå en meter utan att han gråter och skriker mamma. det är skitjobbigt. Vi tror det är pga inskolningen. Men den går käpprätt åt helvete....orkar inte ens prata om det.
    Ser framemot bilder på skåpet.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Theo ♥¸.?°´¯) ♥
  • Himmelbit

Som jag stavade... Tur att ni förstod ändå

Tror ni inte att plutten vaknade igen och gallskrek. Vår granne knackade på, jätteförsiktigt på rutan, men ändå var det som om sonen hörde det.

Jo, det är säkert så att han saknar pappa men han är otroligt mammig så det nästan är jobbigt. Från det att jag började jobba (i augusti) så har han varit såååå mammig. Trodde att det skulle vända nu när sambon började jobba istället och jag gick hem men nej.. När sambon kommer hem så är det som om han tror att jag ska gå och följer varje steg jag tar. Klättrar upp i min famn som om pappa jagade honom.

Ola kommer hem på torsdag men Melker borde vara van vid att han är borta eftersom han är det väldigt mkt. Just nu känns det bara som att han sitter fast på mig och att alla andra är ett hot mot "oss". Så fort ngn kommer hit så släpper han inte mig med blicken. Man kan ju tro att vi är mkt själva men vi har ett brett kontaktnät och träffar mkt annat folk, så det är väl snarare en fas kanske?

Nu ska ni få se på skåp iallafall

Ska få råvit färg på sig inom kort!

• LinaoMatilda

Ninizen: Fy så tråkigt att det inte går bra på inskolningen. Ofta brukar det vända snabbt när det väl gör det, från en dag till en annan kan det vara helt annorlunda. Kram till dig