• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Ninizen

Nä nu måste jag krypa till kojs. Gonatt tjejer!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Theo ♥¸.?°´¯) ♥
  • Himmelbit
    Ninizen skrev 2008-02-04 22:35:35 följande:
    Ja det är ju bra om man kan få hjälp av ngn i familjen. Tror inte grannarna är så sugna här tyvärr. Vi har inte bott här så länge. Känner dem inte. Får väl gå runt och bjuda på bullar nån dag.Snart ska jag lägga mig men jag har en fråga. (med risk för att bli tjatig) Vill så gärna se era skrivbord. Vilken modell ni valt och så. Jag vill egentligen ha ett "lätt" skrivbord men hittar bara "tunga" med mkt lådor på sidorna. Men vill gärma se bilder, för jag kan tänkas ändra mig.Pleeeeaaaaaase
    Bullar var ju en bra idé!! Kör på det!

Vad jag har för skrivbord vet du ju redan. Dessvärre har det - tillfälligt - fått flytta till svärmors vind tills vår övervåning är klar.
    Vi har ytterligare en "schabrak" till skrivbord också som ska få ett alldeles eget rum så att det inte syns så väl . Det är ett riktigt stort kontorsskrivbord som jag har som data/sy och pysselbord.

Nu ska jag gå och lägga mig - natti natti!
  • Pärla1

Först ut idag ;)

Känner verkligen att jag inte hinner med tråden längre, med en hel del ångest kan jag lova. Man missar ju så otroligt mkt fint då! Hoppas jag är välkommen ändå?

Men idag har jag varit vaken sen 04.45, vaknade och var superpigg, ovanligt ;) Dottern har börja sova hela nätter sen en vecka tillbaka och det är jag inte riktigt van vid!

Känner mig så oinspirerad när det gäller inredning och pyssel här hemma för tillfället, tråkigt, ingen som har nåt att sparka mig i rumpan med :)

• Lynn84

Godmorgon töser!

Det är full rulle med huset och jag har inte hunnit läsa en rad av vad ni skrivit de senaste dagarna.

Är åter tillbaka på jobbet *suck* Förhoppningsvis bara för en månad, sen blir det havanadeskapspennig om Försäkringskassan går med på det.
    *hoppas det går fort fram till den 7 mars*

Vi har kommit en bra bit på vägen i huset. De flesta rummen är sammanställda så gott det går. Massa möbler saknas, mycket ska målas om och en el projekt är igång startade. Känner dock att vi får ta det i en lugn takt - annars blir jag tokig.

Ska läsa ikapp några sidor nu.
    Kram på er!

• juliah

Godmorgon,

Tack snälla underbara gulliga ni för kommentarerna om tvättstugan både här och i bloggen!

Snart ska vi baka semlor jag och Noell.

Pärla, det ger med sig snart, det ÄR en ganska trist period just nu. Köp en bukett tulpaner, en inredningstidning och låt det bara vara så. Snart kommer inspirationen igen det lovar jag.

Lynn, ja ett rum i taget är verkligen förnuftigt.

Åå så fint de gjorde igår på Thomas & Simon. Såg ni Zandvoort butiken, där skulle jag gärna handla mycket och ofta Skrattande Den ljuslampetten har jag hållit i min hand 3 ggr och nu ångrar jag mig såå att jag inte tog den.

• Pärla1

Juliah: Ja, jag får nog göra det. Hoppas att "inrednings lusten" snart kommer tillbaka!

• mimmamum

Godmorgon!

Juliah, helt underbar tvättstuga! Sååå fin!

Jag missade Simon & Thomas, var och kollade på huset jag pratat om, ni vet sekelskiftesvillan med stoora renoveringsbehov! Jag hade ju förälskat mig i huset bara genom att ha sett utsidan - tyvärr blev besvikelsen stor, mycket stor.... Gråter

Huset var i ett förskräckligt skick, ägarna måste vara de mest smaklösa ni kan tänka er. Elen var så fult dragen, de hade tagit bort väggar lite halvt här och var. Nej det finns inga ord som kan beskriva! Dessutom var det den mest avskyvärda lukt ni kan tänka er, matrester, hundbajs!  Huset är 200 kvadrat och ALLT behöver göras om, så vi drar oss ur. Drömmen om ett hus i vår krossades. Gråter Men det kändes inte bra i hjärtat. Jag kan inte se mig själv stå där med en pensel i handen och lyckligt måla. Jag vet att vår tid kommer men just nu känns det väldigt hopplöst, det kanske blir att bygga nytt istället!

Förlåt för mitt deppiga inlägg...

Ska bli spännande att höra om semlorna blir bra, men det blir de säkert!

• lasseliten

God morgon!

Tröööött! Kunde inte sova inatt. Kollade på klockan senaste gången vid 3-tiden! BLÄ!

Mimma - nej så tråkigt! Förstår verkligen din längtan efter hus och förstår att ni inte bara vill köpa "vad som helst". Man (iaf vi) lägger ner vår själ i hemmet och då ska det kännas bra i magen. Jag håller tummarna hårt för att ni hittar något snart!! KRAM!

• juliah

Ånej mimma Ledsen
    Det ska kännas rätt i magen. Det mesta går att fixa men det vet ju du om någon redan om med tanke på er lägenhet ni gjort i ordning så fint. Men magkänslan, det är den som ska stämma. Kram på dig!

(Tack för komplimangen!)

lasse men uschdå, kan du vila idag på dagen kanske?