• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • lillafruluva
    MiaMariah skrev 2008-02-04 17:21:24 följande:
    Har ni bilder på mininredning.se? Jag har haft det en tid och har reagerat på att så många som tittar in har synpunkter på ditten och datten. Vår kristallkrona=mormorsvarning, att vi har de stolarna till vårt bord är inte snyggt, vårt arbetsrum och plottrigt, tavlorna i sovrummet passar inte, kedjan med Mailegtomtenissan och dekorationer från Walter & Co passar inte vuxna, hjärtat på kroken till vårt linneskåp passar inte och gud vet vad. Nog för att jag förstår att alla inte kan tycka likadant så hade jag nog trott att en del kunnat vara lite mer finkänsliga. Just nu har jag tappat självförtroendet helt och hållet för mitt hem och mitt sätt att inreda på.
    Jag har också bilder, sjäv kommenterar jag bara det jag tycker är fint(annars skulle jag ha för mycket att göra )
    Jag älskar dina bilder, bry dig inte om de med annan smak och avsaknad av finkänslighet!
  • MiaMariah
    lillafruluva skrev 2008-02-04 17:23:52 följande:
    Jag har också bilder, sjäv kommenterar jag bara det jag tycker är fint(annars skulle jag ha för mycket att göra )Jag älskar dina bilder, bry dig inte om de med annan smak och avsaknad av finkänslighet!
    tack snälla du, jag fiskade verkligen inte..
  • lillafruluva
    MiaMariah skrev 2008-02-04 17:29:16 följande:
    tack snälla du, jag fiskade verkligen inte..
    Nej, men jag vet vad du menar med kommentarerna. Jag tror en del där inne bara tycker det är kul att nedvärdera andras bilder faktiskt! Ignorera dem bara!
  • juliah

Mia nej men vad säger du? Fy tusan för folk som inte har bättre saker för sig. Det där ska väl fungera som en inspirationskälla...
    Jag har noll förståelse för sådana fasoner, eller åsikter om att har man bilder ute på nätet så får man tåla neg. kritik. Pyttsan, vad är det som gör att det är ok att vara elak över nätet egentligen. Skulle vilja möta dessa ynkliga stackare irl istället.
    Så, nu fick jag avreagera mig lite. Försök att inte ta åt dig, och ta bort bilderna om det inte ger dig pos. energi.

Tack för komplimangen!

Och tack snälla ni andra också

• Smultron och glass

Vicka81: Jag tycker det är helt okej att bjuda på kuvertbröllop, så länge kuvertavgiften känns rimlig. En bekant "bjöd" till bröllop och ville ha 450 kr per kuvert (även barn eftersom det var svårt att dra gränsen mellan barn och vuxen, vissa barn äter ju lika mycket som vuxna...). De bjöd då på väldigt enkel hemlagad mat, vilket jag i sig inte tycker är fel, men då ska man ta en avgift som motsvarar det tycker jag. Dessutom hade de en önskelista.

Men som du har skrivit tycker jag är helt perfekt, det underlättar ju också för då slipper man letar present

• Smultron och glass

Mia: Riktigt elakt att skriva sådär! Har man inget bra att säga håller man käften, tycker jag! Men precis som Julia skriver, folk kan vara så himla elaka när de sitter skyddade bakom en dataskärm. Du har ett jättefint hem, bry dig inte om elaka kommentarer!

• malins79

Juliah, din tvättstuga är så fin, hoppas den kommer att visas i Lantliv!

Miah, jag fattar inte varför vissa människor sitter och klankar ner på andras inredning.
    Det tycker jag är det trista med olika forum. Jag själv, hoppas jag , skriver inget som någon kan bli ledsen för. MEN sen är det ju skillnad när man lägger in en bild på ett rum och man vill ha HJÄLP med olika tips för att göra rummet mysigare.

• Birks och Kalles mamma
    Vaniljdröm skrev 2008-02-04 10:49:10 följande:
    JuliaÅh, du är alltid så positiv !Nej köket är inte helt klart men vi har hamnat i ett läge där vi inte kommer vidare om vi inte tar tag i vardagsrummet och egentligen även hallen samtidigt. Väggar har rivits mellan rummen och golven ska vara samma.Var skon klämmer värst är svårt att säga. Det känns alltför modernt tror jag. Jag är rädd att det krockar när jag försöker mysa till det. Och så har jag svårt att välja en accentfärg (vilket behövs). Är sugen på något pastelligt men är rädd att det blir mesigt. Missförstå mig inte. Detta är ju sådant jag egentligen gillar !
    Måste du ha en accest färg?? Varför inte ett accent material istället. En vägg med vitmålas råspont kanske? Ger en snygg övergång från moderna soffor till mer lantliga detaljer.
  • LinaoMatilda

Hej på er!

Sylt: BRA GJORT!! Skrattande Skulle gärna se bild.

Vicka: Grattis!

Julia: Er tvättstuga är helt underbar. Har fått en massa inspiration från den och planerar att förbättra vårt tvätthörn i badrummet.

Mia: Så tråkigt med människor som skriver elaka kommentarer. Det är klart att man har olika smak, men tycker inte man behöver skriva något om man inte har något gott eller konstruktivt att säga. Ni har det jättefint hemma och du är jätteduktig på att se vad som passar ihop och på vilka platser.

Grynet: Kul att du får hem skåpet