• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Himmelbit
    Ninizen skrev 2008-02-04 21:57:38 följande:
    Himmelbit: Är du galen?? Hur sjutton fick du hem det? Starkt jobbat. Jag kan inte göra några köp utan bärhjälp.
    Ja, jag är galen
    Tänk på att det oftast finns bärhjälp hos säljaren också
    mimmi006 skrev 2008-02-04 22:02:34 följande:
    Himmelbit- det är lugnt vännen, jag orkar inte fara till Tenhult! Vilket fynd äppelskåpet var, ska du måla med oljebaserad?Ninizen- det är ju det jag inte gör... hm
    *pustar ut* Puh, jag var lite sen där... Visst var det fint!! Camilla hade skickat ett tips till mig om det.
    Ja, jag är riktigt nöjd. Har kommit på minst fyra ställen där det kan få bo om det inte skulle bli bra i hallen . Jag har faktiskt målat alla mina skåp med vattenbaserad färg. Tycker att det funkar bra och så slipper jag lukten och kan måla inomhus utan att behöva utrymma.
  • Ninizen

miniGrynet:  Vilken rolig historia. Ngn gång kan du kanske säga sanningen till honom. Det söta med våra killar är att de får liksom stå ut med våra skåp om dem nu vill ha oss ....och det gör dem ju.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Theo ♥¸.?°´¯) ♥
  • Ninizen

Himmelbit: Följer säljaren med dig hem också?

• Himmelbit
    Ninizen skrev 2008-02-04 22:19:43 följande:
    Himmelbit: Följer säljaren med dig hem också?
    Nu såg jag att du hade skrivit "dig" också - missade det innan. Mitt svar såg kanske lite dumt ut . Jag fick hjälp av mammas man. Det är lättare att få hjälp när man väl är hemma tycker jag än att få folk att följa med "alla milen".
  • Ninizen
    Himmelbit skrev 2008-02-04 22:28:04 följande:
    Nu såg jag att du hade skrivit "dig" också - missade det innan. Mitt svar såg kanske lite dumt ut . Jag fick hjälp av mammas man. Det är lättare att få hjälp när man väl är hemma tycker jag än att få folk att följa med "alla milen".
    Ja det är ju bra om man kan få hjälp av ngn i familjen. Tror inte grannarna är så sugna här tyvärr. Vi har inte bott här så länge. Känner dem inte. Får väl gå runt och bjuda på bullar nån dag.

Snart ska jag lägga mig men jag har en fråga. (med risk för att bli tjatig) Vill så gärna se era skrivbord. Vilken modell ni valt och så. Jag vill egentligen ha ett "lätt" skrivbord men hittar bara "tunga" med mkt lådor på sidorna. Men vill gärma se bilder, för jag kan tänkas ändra mig.

Pleeeeaaaaaase
  • miniGrynet
    Ninizen skrev 2008-02-04 22:18:13 följande:
    miniGrynet:  Vilken rolig historia. Ngn gång kan du kanske säga sanningen till honom. Det söta med våra killar är att de får liksom stå ut med våra skåp om dem nu vill ha oss ....och det gör dem ju.
    Ja, nån gång får han nog veta hur det låg till!
    Men först vill jag ha hem skåpet, sen kan jag avslöja mig.

En av de flyttgubbar jag pratade med idag gav mig ett pris, och så sa jag att innan jag bokar ska jag kolla med sambon, då skrattade han och sa "det var väldigt sympatiskt, min fru bara kommer hem med saker och säger `det här har jag köpt!`.
    Jag vågar inte riktigt göra så, inte med de lite större summorna, då jag är mammaledig nu och inte har den största inkomsten i vårt hushåll...
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • livet från ljusa sidan

Hej kära vita vänner, har haft fullt upp hela helgen så jag har tyvärr inte kunnat hänga med i svängarna.

Har det hänt ngt särskilt? Förutom Juliahs drömtvättstuga som vi äntligen fått kika in i! Helt otroligt underbart vackert som alltid!

Och miamariahs paus... hoppas du kommer tillbaka till oss snart!

var nere i köpenhamn i helgen och hjälpte min pappa att inreda hans nya pendlingslägenhet. Jag trodde aldrig det skulle vara så jobbigt att shoppa!! Det tog 6 timmar och med en bångstyrig syster som tydligen skulle ha ett finger med i spelet och som sa att ALLT KAN INTE VARA VITT...joooo sa jag... men det blev nog en bra blanding. Men det kommer bli ganska opersonligt eftersom allting är köpt på en och samma gång och från ett och samma möbelvaruhus.. Men vi gjorde så gott vi kunde. Hittade en underbar brödburk till moi som ni får kika på en annan dag. Att vi inte har ilva här uppe är ofattbart!
    Har även införskaffat oss en ny sovrumstv, i gissa vad....VITT så klart Den smälter in så fint såååå.

• Smultron och glass
    Himmelbit skrev 2008-02-04 22:26:16 följande:
    Du har säkert tumme med nån av grannarna
    Haha, jag måste fixa bärhjälp i förväg och dessutom betala (i form av middag). Vi bor fyra trappor upp utan hiss, dessutom är avsatserna mellan varannan halvtrappa ganska trång. Folk är som bortblåsta när jag behöver bärhjälp (förutom sambons brorsa, han brukar faktiskt hjälpa till utan att blinka)
  • Smultron och glass

Livet från ljusa sidan: Vad härligt med en shoppinghelg, även om det nu inte i huvudsak var grejer åt dig.