• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Sylt

Godmorgon!

En till som också saknar sömn.... ska bara lämna på dagis o sen hem i säng med snorig bebis.

mimma --> Usch, vad tråkigt. Fast det låter sunt att inte hoppa på det projektet. Som de andra säger så måste man känna för huset, den känslan måste man kunna plocka fram när man är aptrött på byggdamm, tapetskrap, verktyg o allmänn renoveringsröra.

• LinaoMatilda

God morgon!

Barnen är hemma eftersom Matilda har vattkoppor. Hon är inte trött alls och det är full fart Det är nu man normalt skulle gå ut med dem men kan inte gå ut med henne när hon har feber.

Mimma: Så tråkigt, men håller med de andra att ni gjorde rätt beslut. Man måste känna "nu är jag hemma" när man kliver in i huset.

Lynn: Hoppas du får HP. Tråkigt när de är så i sista minuten och meddela det. Minns att jag fick beslutet en dag efter att min HP hade börjat..

• lillafruluva

God morgon!

Pärla- du är långt ifrån ensam! Försök att inte stressa på dig själv så kommer lusten tillbaka! Följ Juliahs råd!

Mimma-  usch vilken besvikelse! Men nästa hus kan vara huset med stort H och då förstår ni varför ni inte skulle ha det första!

Jo, Simon och Thomas var kul- stor skillnad från förra programmet!! Vill också in i butiken!!

• juliah

lillafruluva, Zandvort är lovely! Synd att man bara har råd med en tvål typ Skrattande

sylt, är liten sjuk?

Lina, krya på er!

• Sylt

FK--> Ett kapitel för sig (och inget roligt kapitel heller...). Nu senast när jag sökte HP-penning (i god tid) så ringer jag dit för att kolla lite hur det går eftersom vi var tvungen att annonsera efter vik. till min tjänst. Då meddelar FK helt kallt att de kan inte ge ngra besked, att jag kanske skulle få reda på det precis innan jag skulle gå hem!? Hur skall man då få det att funka med vik? Inget som de brydde sig om fick jag till svar.....

• juliah

Septemberpyret, åå så fint! Ett sådant i sthlm:s området skulle sitta fint.

• Sylt
    juliah skrev 2008-02-05 08:23:28 följande:
    lillafruluva, Zandvort är lovely! Synd att man bara har råd med en tvål typ sylt, är liten sjuk? Lina, krya på er!
    Jäpp, igen *suck o stön*. Ger hostan ngn dag till sen får vi åka in igen.

Zandvort såg spännande ut.... annars drömmer jag om Bruka och Syster Lycklig
  • Septemberpyret
    juliah skrev 2008-02-05 08:24:19 följande:
    Septemberpyret, åå så fint! Ett sådant i sthlm:s området skulle sitta fint.

Hittade det här också, antar att Älvsborg är för långt bort...!? Vad mycket fint det finns, önskar att vår utbyggnad vore klar så att jag fick shoppa...! http://www.blocket.se/vi/14696007.htm?ca=17_s