• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • juliah

lillafruluva, men nu hittar jag ju inte det på nätet. Tror att det var 450 för en heldag.

• lillafruluva
    juliah skrev 2008-02-05 09:27:22 följande:
    lillafruluva, men nu hittar jag ju inte det på nätet. Tror att det var 450 för en heldag.
    Jag hittar det inte heller! Men det är ju ett ok pris om man jämför med deras andra kurser!
  • snuffsis

Hallå...

Vad trist att Mia ska lämna oss, tycker inte att man ska behäva känna så på ett öppet forum.

Igår satt jag och pärlade med min 3 årige son, han fick en burk med ca 1000 pärlor i julklapp ironiskt nog av mig... När jag för ett svagt ögonblick tittade bort, välte han ut hela burken över köksgolvetOskyldig, och jag skulle precis till att damsuga innan så golvet var inte precis så rent att jag kunde sopa upp dem. Utan jag och sonen kröp runt i 1 timme och plockade pärlor. Detta resulterade att jag har sträckt mig i mina skinkor, hänger säkert ihop med grav, så jag kan knappt gå!!! Men men , nu ska jag måla element....

• Smultron och glass

Mimma: Åh, vad tråkigt med huset! Men den där magkänslan måste verkligen finnas där om det ska bli helt rätt.

Åh, jag älskar också Zandvort! En gång hittade jag underbart fina ljusstakar där som bara kostade 39 kr! Jag var tvungen att fråga om de var felmärkta, 390 kr hade varit mer rimligt. Men nej, de kostade 39 kr - behöver jag ens säga att jag slog till?

Jag såg bara slutet av Simon & Thomas igår, jag hade inte riktigt ro att sitta framför tv:n, men det var ovanligt fint för att vara något de har fixat ihop, inte en endaste lila vägg eller ett knallrosa tak så långt jag kunde se.

Vad innebär havandeskapspenning?

• lillafruluva

Smultron - om man har ett arbete med fysiska påfrestningar som man inte orkar med när man är gravid (som inom vården med tunga lyft osv) kan man få havandeskapspenning fr.o.m den 60:e dagen t.o.m den 11:e dagen före bf.

• juliah

lillafruluva, så irriterande.Katalogen var svart vill jag minnas. Kommer inte ens ihåg om det var medborgarskolan.

• lillafruluva
    juliah skrev 2008-02-05 09:45:21 följande:
    lillafruluva, så irriterande.Katalogen var svart vill jag minnas. Kommer inte ens ihåg om det var medborgarskolan.
    Nej, jag vet vilken du menar.. Vilken skulle det annars vara?? kommer inte på någon annan nu..
  • Smultron och glass

Lillafruluva: Aha, tack. Ja, det låter ju helt rimligt att man ska få det om man inte klarar ett fysiskt ansträngande jobb när man är gravid.